Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهناز همتی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی بازرسی کارشناسان این اداره کل از مراکز عرضه و توزیع استان، فیلترهای هوای غیراستاندارد پراید و پژو با نام تجارتی “آریا فجر” با جعل نشان استاندارد در سطح بازار استان عرضه شده بود کشف، توقیف و با حکم مراجع قضایی معدوم شد.

وی گفت: فیلتر هوای خودرو مشمول مقررات استاندارد اجباری است لذا تولید، تمرکز و عرضه این کالا بدون داشتن نشان استاندارد و کد ۱۰ رقمی جرم محسوب می شود و با متخلفان و عرضه کنندگان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل استاندارد ایلام از مردم خواست هنگام خرید هر گونه کالا به علامت استاندارد و کد ۱۰ رقمی درج شده در زیر آن توجه کنند و برای اصالت علامت استاندارد، کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند تا از صحت این علامت مطمئن شوند.

** ۶ واحد تولیدی در ایلام پلمپ شد

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: این واحدهای تولیدی بتن آماده و شن و ماسه در شهرستان های ایوان و مهران به دلیل نداشتن پروانه استاندارد و عدم رعایت استانداردها پلمپ و به مراجع قضایی معرفی شدند.

همتی یادآور شد: استاندارد سازی محصولات و تولیدات مصالح ساختمانی ضروری بوده و باید در زمینه معرفی واحدهای تولید بتن آماده غیر استاندارد در سطح استان اقدامات لازم انجام گیرد.

مدیرکل استاندارد ایلام یادآور شد: شاخص کیفیت ساختمان‌ها را می توان بر حسب نوع سازه و کیفیت مصالح ساختمانی به کار رفته در آن‌ها مورد ارزیابی قرار داد و این مهمترین عامل مقاومت و ایستایی ساختمان‌ها در مقابل عوامل خارجی و تهدیداتی مانند زلزله است.

همتی، هرگونه تولید و عرضه مصالح ساختمانی غیراستاندارد را خیانت در حق مردم و مصرف کنندگان برشمرد و گفت: اداره کل استاندارد استان ایلام با جدیت و بدون کمترین اغماض، با متخلفان و تولید کنندگان محصولات فاقد کیفیت برخورد می‌کند.

** ۴۲۰ مورد بازرسی از نازل های سوخت در ایلام انجام شد

مدرکل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۲۰ عدد نازل عرضه سوخت فرآورده های نفتی در سطح استان مورد بازرسی و آزمون قرار گرفت که تمام نازل های فوق الزامات استاندارد را برآورده کرده اند.

وی ادامه داد: در این بازرسی ها در صورت صحت عملکرد نازل، برچسب انجام آزمون دوره ای که قابل مشاهده برای استفاده کنندگان از نازل مورد نظر است بر روی آن نصب شد.

۳۰۳۲/‏۶۰۳۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان ایلام علامت استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۴۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام

                                                            به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حشمت اله زرین جوب اظهار داشت: پیش بینی می‌شود تا پایان زمان برداشت این محصول در اواخر اردیبهشت ماه، میزان تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در استان به ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن برسد.   وی افزود: مقدار تولید دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۲۶۰ درصد و عملکرد در واحد سطح هم ۳۵ درصد افزایش یافته است.   زرین جوب ادامه داد: امسال بخش خصوصی (کارخانه‌های روغن کشی) متولی خرید کلزا با قیمت مصوب دولتی شده و در مدت زمان یک ماهه باید مطالبات کشاورزان را پرداخت کند که تاکنون حدود ۶۰ درصد مطالبه کلزاکاران پرداخت شده است.   وی تاکید کرد: باتوجه به فسادپذیری بالای کلزا، این دانه روغنی بلافاصله پس از برداشت و خرید، به سمت کارخانه‌های تولید روغن حمل شده است.   معاون بهبودات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام یادآور شد: استفاده از بذور مناسب، انجام برنامه‌های آموزشی و ترویجی، مدیریت اصولی عوامل زیان رسان، تغذیه بهینه، رعایت اصول به زراعی، برداشت و خرید آسان و به موقع و حمل مناسب در افزایش تولید دانه روغنی کلزا در استان ایلام تاثیر داشته است.   گفتنی است بیشترین مقدار برداشت کلزا در استان طی سال زراعی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ بود که در این سال ۲۱ هزار تن دانه روغنی کلزا در سطح ۱۲ هزار هکتار از اراضی زراعی استان برداشت شد.   امسال تا کنون ۲۱ هزار تن کلزا در سطح ۹هزار و ۲۰۰ هکتار برداشت شده است.

دیگر خبرها

  • خودروی جدید نیسان؛ کوچک، مانورپذیر و ساکت!
  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام
  • تکلیف نامعلوم عرضه خودرو‌های وارداتی!
  • عرضه خودرو های وارداتی از فردا یکشنبه
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودرو‌های وارداتی؛ ثبت‌نام جدید وجود دارد؟
  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • اولین دور فروش خودرو‌های وارداتی در ۱۴۰۳ + زمان دقیق
  • جمع آوری ۶ قلم کالای غیر استاندارد در نمایشگاه بین‌المللی قزوین
  • صداو سیما در کنار تولید کنندگان
  • رصد و پایش بازار لاستیک خودرو در یاسوج