Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای نظامی سودان بار دیگر بر تصمیم این شورا به محاکمه کردن رئیس‌جمهور مخلوع در داخل کشور و عدم تحویل وی به دادگاه کیفری بین‌المللی تأکید کرد. ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای نظامی انتقالی در سودان در گفت‌وگو با «بی‌بی‌سی» اعلام کرد این شورا «عمر البشیر» رئیس‌جمهور مخلوع را به دادگاه کیفری بین‌المللی، که متهم به ارتکاب قتل عام و جنایات ضد بشری در دارفور است، تحویل نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالفتاح تأکید کرد، محاکمه البشیر در سودان انجام خواهد شد؛ چرا که سیستم قضایی کشور واجد شرایط و قادر به انجام این کار است.

رسیدگی به اتهامات دادگاه لاهه علیه البشیر در سودان/ پخش زنده جلسات دادگاه از تلویزیون

وی افزود، رهبری شورای نظامی دستور سرکوب تحصن مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم در ماه ژوئیه گذشته را صادر نکرد.

در جریان سرکوب تحصن معترضان مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم از سوی یگان‌های مسلح شبه‌نظامی بیش از 100 معترض کشته شدند.

وی در عین حال افزود، برخی فرماندهان نظامی در این حادثه مشارکت داشتند و مقام‌ها در حال بازجویی از آنها و تحویل‌شان برای محاکمه است.

البرهان احتمال دارد که هیئت‌های مذاکره‌کننده درباره مرحله گذار، یعنی جریان اپوزیسیون «نیروهای آزادی و تغییر» و شورای نظامی، به توافقی فوری درباره اعلامیه قانون اساسی دست یابند. وی افزود، درباره بخش زیادی از سند توافق شده است.

شورای نظامی انتقالی و جریان «نیروهای آزادی و تغییر» اخیرا درخصوص اقدامات مرحله انتقالی، یک توافق‌نامه سیاسی امضا کردند که بر تشکیل شورای حاکمیتی تصریح دارد. این شورا متشکل از 11 تن است که پنج تن از آنها نظامی و پنج تن دیگر غیرنظامی هستند و یک عضو غیرنظامی مستقل نیز با توافق طرفین انتخاب می‌شود. ریاست این شورا هم به صورت چرخشی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط عمر البشیر کشور سودان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عمر البشیر کشور سودان عمر البشیر کشور سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۴۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : قانون « شفافیت قوای سه گانه » موظف می‌کند که همه اطلاعات و داده‌ها، به جز موارد مربوط به امنیت ملی و منافع اقتصادی، در دسترس عموم قرار گیرد.

محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون شورا‌ها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : قانون « شفافیت قوای سه گانه » موظف می‌کند که همه اطلاعات و داده‌ها، به جز موارد مربوط به امنیت ملی و منافع اقتصادی، در دسترس عموم قرار گیرد.

وی افزود : تشکیل کارگروهی برای تشخیص اطلاعات قابل انتشار یک کارگروه به جای شورای عالی امنیت ملی تشکیل می‌شود تا در مورد انتشار یا عدم انتشار اطلاعات توسط دستگاه‌ها تصمیم‌گیری کند.

جوکار اظهارداشت : با توافق مجلس و شورای نگهبان، ابهامات مربوط به مصالح عالی نظام و ترکیب کارگروه رفع شد.

وی افزود : این قانون به مطالبات دیرینه مردم و جوانان برای شفافیت پاسخ می‌دهد و از سوی نمایندگان مجلس نیز با رای بالا به تصویب رسید.

جوکار ابراز داشت : با رفع ایرادات، انتظار می‌رود که شورای نگهبان نیز این قانون را تایید کند و زمینه اجرای آن فراهم شود.

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : طبق این قانون، آراء نمایندگان، دارایی‌های مجلس، دولت و سایر نهاد‌ها و همچنین آراء شورا‌ها و کمیسیون‌ها باید به طور شفاف در دسترس عموم قرار گیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • احتمال صدور حکم جلب جهانی، خواب را از چشمان نتانیاهو ربوده است
  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • واکنش چمران به حصارکشی درون بوستان لاله تهران
  • قراردادهای سفر زاکانی به چین محرمانه است
  • چمران: قرار نیست درختی در محدوده پارک لاله قطع شود
  • واکنش چمران به حصارکشی درون بوستان لاله تهران/قرار نیست درختی در این محدوده قطع شود
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم