Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@07:12:58 GMT

توهم پهپادی ترامپ ناشی از چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۵۲۵۲

توهم پهپادی ترامپ ناشی از چیست؟

رئیس جمهوری آمریکا اصرار دارد که توانسته یکی از پهپادهای ایران را در خلیج فارس سرنگون کند اما ایران با انتشار تصاویری ثابت کرده که او در توهم به سر می برد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که یک پهپاد ایرانی را در خلیج فارس سرنگون کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دونالد ترامپ روز پنج شنبه که در آئین تعویض پرچم روز نبرد نرماندی سخن می‌گفت ادعا کرد این پهپاد ایرانی به حدود ۹۰۰ متری ناو آمریکایی یو.اس.اس.باکسر نزدیک شده بوده و هشدارها را نادیده گرفته است.

 

وی این اقدام را تازه‌ترین اقدام تحریک آمیز و خصومت ورزی ایران علیه کشتیرانی نامید و افزود کشورهای دیگر در اطراف این آبها باید مراقب باشند.

 

ترامپ شلیک به پهپاد ایرانی را اقدامی تدافعی دانست اما اشاره‌ای نکرد که چگونه این پهپاد مورد هدف قرار گرفته است.

 

پس از آن، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گویی در نیویورک این ادعا را رد کرد.

 

سپس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با صدور اطلاعیه رسما ادعای ترامپ را رد کرد. ساعاتی دیگر نیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار تصاویری به اثبات رساند که پهپاد مد نظر رئیس جمهوری آمریکا به سلامت به آشیانه خود بازگشته است.

 

رئیس‌جمهور آمریکا بعد از انتشار فیلم رصد ناو «باکسر» توسط پهپاد نیروی هوافضای سپاه گفته که آمریکا مطمئن است دیروز پهپاد ایران را سرنگون کرده است. 

 

ترامپ بعد از تشکیک‌های مطرح‌شده در خصوص ادعای روز گذشته‌اش مبنی بر اینکه آمریکا یک پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز سرنگون کرده گفت: «شکی نیست، ما آن را سرنگون کردیم.» وی همچنین مدعی آمریکا آماده است به «سایر اقدامات تحریک‌آمیز ایران» پاسخ دهد. 

 

اما این ادعای رئیس جمهوری آمریکا موضوعی شد تا ظریف و معاون او در توئیت های طنزی ترامپ را به سخره بگیرند.

 

ظریف ساعتی پس از ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر سرنگونی یک فروند پهپاد ایران توسط نیروی دریایی آمریکا در تنگه هرمز، نقشه جهان را در پیامی توئیتری منتشر کرد.

 

وی در این پیام با عنوان «یادآوری» مرزهای ایران و آمریکا و محل قرارگیری تنگه هرمز را برجسته کرد.

 

از سویی دیگر، «سیدعباس عراقچی»، معاون وزیر امور خارجه در صفحه شخصی خود در توییتر در واکنش به ادعای ترامپ نوشت: «ما هیچ پهپادی را نه در تنگه هرمز و نه هیچ جای دیگر از دست نداده ایم، نگرانم که ناو یو اس اس باکسر اشتباهی یکی از پهپادهای خودشان را هدف قرار داده باشد!.»

 

اما ترامپ از موضع خود کوتاه نیامد و تاکید کرد که تصاویر پهپاد سرنگون شده را منتشر خواهد کرد.

 

به گزارش شبستان، این اصرار ترامپ از نظر سیاسی دلیلی دارد که بر جهانیان پوشیده نیست.

 

رئیس جمهوری آمریکا اصرار دارد تا به دنیا نشان دهد در برابر ایران سکوت نکرده و سرنگون شدن پهپاد خود از سوی ایران را پاسخ داده است. در زمان سرنگون شدن پهپاد آمریکایی در خلیج فارس، کشورهای هم پیمان آمریکا انتظار داشتند که واشنگتن در برابر این اقدام، پاسخ کوبنده ای به ایران بدهد. اما ارزیابی های نظامی به آمریکا این اجازه را نداد. کاخ سفید در نهایت از هر گونه اقدام نظامی تلافی جویانه سر باز زد.

 

حالا اما ترامپ سعی دارد در عرصه سیاسی این پاسخ را به ایران بدهد. در حالیکه فکرش را هم نمی کرد که ایران با تکیه بر مدارک عینی خود به صراحت این توهم ترامپ را رد کند.

 

حالا ترامپ چاره ای به جز اصرار ادعای خود ندارد زیرا پذیرش این توهم او را بیش از پیش از چشم جهانیان خواهد انداخت و مواضعش بیش از پیش رنگی برای افکار عمومی نخواهد داشت./

 

 

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام رضا ع نماز جمعه سازمان بهزیستی دهه کرامت شیراز زلزله مسجدسلیمان معاون پارلمانی رئیس جمهور خراسان جنوبی کلیپ ناو باکسر سرنگونی پهپاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۵۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: واحدهای یگان جنوب مواضع ارزشمندتری را در اختیار گرفتند، دشمن در دونتسک متحمل شکست شد؛ کی یف قریب به ۴۰۰ نیروی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: واحدهای یگان شرق مواضع ارزشمندتری را به دست آوردند، نیروهای مسلح اوکراین نزدیک به ۱۱۰ نیروی نظامی خود را از دست دادند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: واحدهای یگان مرکز ۹ ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کردند، دشمن قریب ۴۱۰ پرسنل نظامی، یک تانک و یک دستگاه توپ «دانا ۲» ساخت جمهوری چک را از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: طی شبانه روز گذشته سامانه های پدافند هوایی ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ بمب هدایت شونده «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کردند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6094465

دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • روزنامه سازندگی: مهدی نصیری توهم اتحاد نامقدس دارد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • مهدی نصیری و توهم اتحاد