Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن نعمتی از ثبت رکورد تولید 440 مگاوات انرژی در واحد یک بخاری نیروگاه شهیدسلیمی نکا پس از 4 دهه بهره برداری به عنوان افتخاری ملی یاد کرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با اعلام این خبر به ایلنا افزود: این واحد با ظرفیت اسمی 440 مگاوات در دوم مهرماه سال 1358 وارد مدار تولید شد و از واحدهای قدیمی بشمار می آید، ولی عملکرد این واحد علیرغم عمر بالا و افزایش مصرف سوخت مایع در چند سال اخیر با تخصص، توانمندی، پیگیریها و تلاش جهادی و بی وقفه مدیران و کارکنان این نیروگاه در برنامه ریزی و رعایت اصول و استانداردهای فنی در زمینه انجام تعمیرات، نگهداری و بهره برداری از واحدها، در چهلمین سال بهره برداری در حد و اندازه یک واحد تازه تأسیس به ثبت رسیده که در 10 سال اخیر بی سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی به پروژه های اجرا شده در جهت رفع محدودیت و بهبود راندمان واحدها جهت تامین برق مطمئن و پایدار اشاره کرد و گفت: از تابستان سال گذشته و در راستای استفاده بهینه از وضعیت موجود و رفع موانع و محدودیتهای تولید، افزایش 26 مگاواتی تولید در تمام واحدهای نیروگاه هدف گذاری و در دستور کار قرار گرفت و برای تحقق این هدف مهم، چندین پروژه بهسازی و بازسازی در تمام واحدها از جمله تعویض لوله های بویلر بطول 25 کیلومتر، تعویض لوله های کندانسور بطول 37 کیلومتر و ساخت و تعویض بسکتهای ایرپری هیتر و ... همزمان با خروج این واحد جهت انجام تعمیرات میاندوره ای اجرا شد که در نتیجه بدلیل رفع محدودیتها، تنها در این واحد ظرفیت تولید با جهشی 24 مگاواتی نسبت به حداکثر توان تولید سال گذشته به 440 مگاوات رسید و آرزوی تولید با ظرفیت اسمی محقق شد. 

 وی افزود: با انجام اقدامات مشابه در سایر واحدهای نیروگاه نیز افزایش تولیدی حدود 18 مگاوات ثبت گردید که در مجموع با رفع محدودیتها، توان تولید نیروگاه حدود 42 مگاوات نسبت به تابستان سال گذشته افزایش یافت و بدین ترتیب به برکت خون 33 شهید والامقام این نیروگاه در چهلمین سال بهره برداری و در سالی که به رونق تولید نامگذاری شده است، برگ زرین دیگری در کارنامه افتخارات نیروگاه بزرگ شهید سلیمی نکا ثبت شد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال انرژی برق تولید واحد نیروگاه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۵۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، سید عماد شاهرخی امروز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در نشست با مدیرکل دفتر ترویج، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان امور اراضی کشور با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۳۹ واحد غیر فعال بخش کشاورزی در استان به چرخه تولید بازگشته است، گفت: از این تعداد ۱۶ واحد پرورش مرغ گوشتی بود.

وی افزود: سالانه ۴۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در لرستان انجام می‌شود که ۳۰ درصد بیشتر از نیاز استان است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۲۰۰ تن مرغ مازاد در استان ذخیره سازی شده است.

شاهرخی اضافه کرد: همچنین ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با ظرفیت ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن در دولت سیزدهم در استان به بهره‌برداری رسیده است.

وی به افزایش تولید در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۲۶ هزار تن معادل پنج هزار میلیارد ریال در مصرف آرد استان صرفه‌جویی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان یادآورشد: تولید گندم لرستان از ۱۲۳ هزار تن در دولت دوازدهم به ۵۳۰ هزار تن در دولت سیزدهم افزایش یافته و در حوزه گلخانه نیز سطح زیر کشت از ۷۸ به ۱۳۰ هکتار رسیده است.

سید عماد شاهرخی با بیان اینکه سطح زیر کشت دانه‌های روغنی در لرستان نیز از دو هزار و ۲۰۰ به شش هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش یافته است، گفت: ضایعات یکی از چالش‌های بخش کشاورزی استان است که برای رفع این مشکل باید از ادوات به روز در حوزه برداشت استفاده کرد و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت نیز در این خصوص راهگشا خواهد بود.

وی بیان کرد: ۱۸ تا ۲۰ درصد از تولید ناخالص استان هم در بخش کشاورزی است.

دیگر خبرها

  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • ایران امنیت انرژی بالایی دارد اگر مصرف‌کننده بگذارد
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • ایران امنیت بالای انرژی دارد اگر مصرف کننده بگذارد
  • تولید برق در اوج گرمای تابستان
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد