Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا در دیدار با رئیس‌جمهور آرژانتین در «بوینس آیرس»، از اقدام اخیر این کشور در تروریستی خواندن حزب‌الله لبنان تمجید کرد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای درباره دیدار روز گذشته «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور با رئیس‌جمهور آرژانتین از رایزنی آن‌ها درباره ونزوئلا و تشکر وزیر خارجه دولت ترامپ از بوینس آیرس بابت تروریستی خواندن حزب‌الله لبنان خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر خارجه آمریکا که برای سفر به چند کشور آمریکای لاتین به این منطقه سفر کرده، در سفر به آرژانتین با «مائوریسیو ماکری» رئیس‌جمهور این کشور هم دیدار کرده است.

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، مایک پامپئو در دیدار با رئیس‌جمهور آرژانتین با او درباره روابط دوجانبه، بحران ونزوئلا و «تروریستی» خواندن حزب‌الله لبنان صحبت کرده است.

سفر وزیر خارجه دولت «دونالد ترامپ» به آرژانتین در شرایطی صورت گرفت که در آستانه این سفر، دولت آرژانتین که روابط نزدیکی با واشنگتن و تل‌آویو دارد، ۲۷ تیرماه حزب‌الله لبنان را سازمانی تروریستی اعلام و دارایی‌های احتمالی این گروه را مسدود کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره دیدار پامپئو با ماکری آمده است: «مایک پامپئو وزیر خارجه (آمریکا) با مائوریسیو ماکری رئیس‌جمهور آرژانتین در بوینس آیرس دیدار کرد و دو رهبر بر تعهدشان برای تقویت همکاری‌های دو کشور درباره طیفی از مسائل دوجانبه و جهانی شامل موضوعات امنیتی، دموکراسی، تجارت و سرمایه‌گذاری تاکید کردند».

طبق این روایت، وزیر خارجه امریکا و رئیس‌جمهور آمریکا درباره لزوم تعامل و همکاری بیشتر دو کشور برای مقابله با «تروریسم» و جرایم در آمریکای لاتین رایزنی کردند.

وزارت خارجه آمریکا افزود: «وزیر خارجه (آمریکا) از آرژانتین به دلیل شناسایی کل حزب‌الله شامل شاخه نظامی و مالی آن به عنوان یک سازمان تروریستی تمجید کرد».

تشکر پامپئو از آرژانتین در حالی صورت گرفته که پیش از این، برخی مقام‌های ارشد آمریکا و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از این اقدام بوینس آیرس تشکر کرده بودند.

«اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این باره گفته بود: «اسرائیل تصمیم مهم مائوریسیو ماکری رئیس‌جمهور آرژانتین برای تروریستی شناختن حزب‌الله را تبریک می‌گوید. تمام جهان باید در مبارزه با تروریسمی که توسط ایران و نایبانش شیوع یافته، متحد شود».

بنا بر اعلام این وزارتخانه، وزیر خارجه آمریکا و رئیس‌جمهورآرژانتین در این دیدار درباره مسائل منطقه آمریکای لاتین شامل ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه هم رایزنی کردند.

رایزنی پامپئو با ماکری درباره ونزوئلا در شرایطی صورت گرفته که واشنگتن و بوینس آیرس درباره حمایت از «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده و مخالفت با «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا مواضع مشترکی دارند.

پامپئو بعد از این دیدار، طی پیامی توییتری، آرژانتین را «شریک مورد اعتماد آمریکا» در مسائل مرتبط با ونزوئلا خوانده است.

دولت آمریکا از سوم بهمن ماه ۱۳۹۷ که خوان گوایدو خود را رئیس‌جمهور خوانده و در تلاش برای سرنگون کردن دولت نیکلاس مادورو بوده، از او حمایت کرده و در حال اعمال انواع فشار‌های سیاسی، اقتصادی و تهدید به مداخله نظامی علیه دولت قانونی ونزوئلا بوده است.

دولت آمریکا در راستای سیاست حمایت از رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا، از سال گذشته در حال فشار بر دیگر کشور‌های جهان برای توقف حمایتشان از دولت مادورو و توقف مراودات اقتصادی با این دولت بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تروریستی خواندن حزب الله اسرائیل کاتص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۶۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو دیدار اردوغان و بایدن

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، رسانه های ترکیه از لغو برنامه دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

قرار بود اردوغان برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا نهم ماه مه عازم واشنگتن شود.

وبگاه روزنامه قرار در گزارشی نوشت هر چند منابع کاخ ریاست جمهوری ترکیه لغو این برنامه را به عنوان تغییر در تاریخ اعلام کرده اند اما، آمریکا این سفر را لغو کرده است.

به نوشته روزنامه قرار کاخ سفید با انتشار مطلبی اعلام کرده بی‌صبرانه منتظر پذیرایی از جناب اردوغان هستیم اما نتوانستیم تاریخی را که مناسب دو طرف باشد، تعیین کنیم، به همین دلیل در حال حاضر دیداری مطرح نیست که اعلام کنیم.

روسای جمهور دو کشور پارسال در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی با هم دیدار کرده بودند.

دیگر خبرها

  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید