Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا پیش از ظهر شنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های راهداری شهرستان نهاوند اظهار داشت: طی سال گذشته باهدف ایمن‌سازی محورهای روستایی شهرستان و با توجه به‌ضرورت موجود مجوز ایمن‌سازی و بهسازی ۷۶ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان نهاوند از وزارت راه و شهرسازی اخذ و تأمین اعتبارشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برای استان همدان مجوز بهسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی صادرشده که بخش قابل‌توجه آن مربوط به شهرستان نهاوند است، تصریح کرد: ازآنجاکه شهرستان نهاوند و برخی از نقاط آن همچون سراب‌های گیان و فارسبان دارای جنبه توریستی و گردشگری دارد با همراهی مسئولین استان و شهرستان نهاوند عملیات بهسازی و تعریض محور نهاوند-گیان به طول ۱۸ کیلومتر آغاز شد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پروژه تعریض سه‌راهی دفول-بروزل-سراب فارسبان به طول ۱۸ کیلومتر در حال حاضر به مناقصه رفته و ۲ پیمانکار درخواست همکاری داده‌اند.

وی بابیان اینکه دیگر پروژه روستایی نهاوند که دارای جنبه تفریحی، توریستی و ورزشی است محور نهاوند-دهفول به طول ۶ کیلومتر است، گفت: عملیات اجرایی این پروژه هفته گذشته با حضور مسئولین آغاز شد و هم‌اکنون نیز با تمام توان در حال انجام است.

بهرام نیا با اشاره به پروژه راه‌های روستایی همچون توانه-اسدآباد، اکبرآباد-شریف آباد، هادی آباد-رزینی تصریح کرد: در حال حاضر در کشور ۷۰ هزار پروژه وجود دارد که ۶۵ هزار پروژه آن استانی و ۵ هزار پروژه دیگر ملی است.

وی بابیان اینکه این تعداد پروژه حداقل ۲۰ سال زمان برای اتمام و بهره‌برداری نیاز دارند، گفت: سالانه در محور نهاوند-آورمان نزدیک به ۴۵۰ نفر کشته و مجروح می‌شوند کهبا بازدیدهای ترتیب داده‌شده و دعوت مسئولین وزارت راه و شهرسازی به شهرستان سه پروژه نهاوند-کنگاور، نهاوند-بروجرد و نهاوند-آورزمان-ملایر با ردیف اعتبار ملی اخذ مجوز شده است.

احداث ۱۵۰ کیلومتر راه اصلی جدید در استان همدان

معاون توسعه راه‌های استان همدان نیز گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی ایمن‌سازی و تعریض ۱۵۰ کیلومتر راه اصلی در استان همدان در حال انجام است.

حبیب نادیان رفیع ادامه داد: از این میزان ۴۰۰ کیلومتر در حوزه استحفاظی شهرستان نهاوند قرار دارد.

معاون توسعه راه‌های استان همدان با اشاره به اینکه سال گذشته پروژه راه‌های نهاوند-کنگاور و نهاوند-بروجرد به ترتیب دارای یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و ۸۷۰ میلیون تومان اعتبار بوده است، گفت: پروژه محور نهاوند آور زمان ملایر در سال گذشته دارای ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار بوده که خوشبختانه ۱۰۰ درصد آن تخصیص پیداکرده است.

وی افزود: خوشبختانه طی سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۶ به سبب ایمن‌سازی‌های صورت گرفته در سطح استان همدان ۸۵ درصد تلفات جانی در جاده‌های استان کاهش داشته است.

کد خبر 4670450

منبع: مهر

کلیدواژه: نهاوند همدان وزارت راه و شهرسازی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۶۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار

ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند گفت: امسال برای نخستین‌بار ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع آبی و دیم شهرستان نهاوند برداشت می‌شود.

توکل آبشناس در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای نخستین‌بار ۳۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی آبی و دیم شهرستان نهاوند، امسال به کشت هفت نوع گیاه دارویی اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۲۰ تن انواع گیاهان دارویی در مزارع آبی و دیم این شهرستان برداشت می‌شود که همه این محصولات ارزش صادرات دارند و پیش‌بینی می‌شود بیش از یک میلیون دلار ارزآوری به استان و شهرستان داشته باشد.

آبشناس اضافه کرد: به منظور جلوگیری از تعرض به عرصه‌های منابع طبیعی، مصرف بی‌رویه آب در بخش کشاورزی و ترویج کاشت محصولات کم‌آب‌بر، امسال برای نخستین بار برخی از کشاورزان نهاوندی گیاهان دارویی کاشته‌اند.

وی در ادامه به افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند اشاره کرد و گفت: کشت دانه‌های روغنی کلزا به عنوان گیاهی دارویی، کم‌آب‌بر و ضروری برای تولید روغن امسال در شهرستان نهاوند دو برابر شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند تأکید کرد: امسال ۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی کم‌آب‌بر بودن، قرار گرفتن در تناوب با کشت گندم، داشتن قیمت تضمینی خرید از سوی دولت و مفید بودن برای تغذیه زنبورعسل را از جمله مزایای کشت کلزا عنوان کرد.

آبشناس با اشاره به اینکه محصول کلزا همه ساله در پاییز کشت و در خرداد برداشت می‌شود، یادآور شد: از سیاست‌های اصولی جهادکشاورزی ترویج کشت محصولات کم‌آب‌بر مانند کلزا است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قطار ۵ستاره تابستان امسال به همدان می‌رسد
  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهسازی دشتستان
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان