Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام، گفت: در این شرکت چشم‌انداز افق سال ۱۴۰۴ با عنوان شرکت سرآمد پالایش گاز کشور در دسترسی به ۵ هدف کلان در حوزه‌های تولید، پژوهش، HSE، تعالی سازمانی و بهره‌وری تدوین‌شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «شهریار داری پور» در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی این استان، اظهار کرد: پالایشگاه گاز ایلام اهداف استراتژیک خود را هم‌راستا با اهداف شرکت ملی گاز ایران تعیین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، افزود: برای رسیدن به چشم‌انداز شرکت، اهداف استراتژیک ۲۴ گانه ای تعریف‌شده که برای رسیدن به این اهداف، در هر یک از واحدهای شرکت نیز اقدامات و پروژه‌های شفافی ترسیم‌شده است که به‌صورت مستمر مورد پایش و ارزیابی قرار می‌گیرند تا از روند انجام و پیشرفت آن‌ها اطمینان حاصل شود.

 

 مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام، یادآور شد: تعمیرات اساسی پالایشگاه از نیمه دوم تیرماه سال جاری شروع‌شده که با برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل انجام‌گرفته، انتظار می‌رود مطابق برنامه، به کلیه اهداف تعریف‌شده برسیم.

 

داری پور، گفت: تعمیرات اساسی شامل تجهیزات ثابت، دوار، تجهیزات برقی و ابزار دقیقی شرکت و همچنین تعویض برخی مواد شیمیایی و انجام نسوز کاری در تجهیزات خواهد بود و در کنار فعالیت‌های تعمیراتی، فعالیت واحد بازرسی فنی و بازدید از تجهیزات و تحلیل نتایج آن‌ها برای اطمینان از عملکرد تجهیزات انجام می‌شود.

 

وی، تصریح کرد: در رابطه با مقوله تولید، خوشبختانه سال گذشته با تلاش و زحمات مستمر کلیه پرسنل، تولیدی پایدار و با تحقق حداکثری تعهد تولید نسبت به سال قبل انجام‌گرفته که در این راستا یک و نیم میلیارد مترمکعب گاز تصفیه‌شده به خط انتقال سراسری گاز تزریق‌شده و بیش از یک و نیم میلیون بشکه میعانات گازی تولیدشده است.

 

داری پور، افزود: گوگرد نیز ۶۰ هزار تن تولیدشده که نیمی از آن مصرف داخل کشور و نیمی هم به خارج از کشور صادر گردید و حدود ۴۰ هزار تن محصول ال پی جی به مجتمع پارس جنوبی ارسال‌شده است.

 

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام، گفت: در صنایع نفت و گاز به‌واسطه وجود خطرات و پتانسیل حوادث، رعایت ایمنی در کلیه فعالیت‌ها یکی از ارکان مهم انجام کار است، در این شرکت به‌صورت مستمر برای کلیه کارکنان اعم از رسمی و پیمانکاری دوره‌های آموزشی ایمنی برگزار می‌شود و در کنار آن کارکنان واحد HSE با برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌های مدون، موفق به حداقل رساندن حوادث در طی چند سال گذشته شده‌اند.

 

داری پور تصریح کرد: پالایشگاه‌های گاز ازجمله صنایعی هستند که در زمان فعالیت به اقلام و تجهیزات یدکی متنوع و زیادی نیاز خواهند داشت که تأمین آن‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

وی، ابراز کرد: در این شرکت از چند سال قبل نگاه به تأمین کالا از تولیدکنندگان داخلی وجود داشته به‌نحوی‌که سال گذشته حدود ۶۰ درصد کالاهای خریداری‌شده از محصولات تولیدکنندگان داخلی و استفاده از توانمندی ساخت داخل کشور بوده که این امر علاوه بر تحقق حمایت از کالای ایرانی موجب رونق تولید در شرکت‌های تولیدکننده داخل کشور بوده است.

 

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام، گفت: برای بهره جستن از تولید داخلی، ایجاد تعامل و اعتماد دوجانبه بین تولیدکننده و مصرف‌کننده و اطمینان خاطر از کیفیت محصول از اهم مسائل است که می‌تواند نگاه به توانمندی ساخت داخل را اثربخش‌تر کند

 

وی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در طی چند سال گذشته، برخی از تجهیزات و اقلام یدکی از طریق مهندسی معکوس و با حمایت از تولیدکنندگان داخلی منجر به ساخت داخل شده که طیف گسترده‌ای از آن‌ها هم‌اکنون در سرویس قرار دارند و امیدواریم این مسیر همچنان ادامه یابد.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام رضا ع نماز جمعه سازمان بهزیستی دهه کرامت شیراز زلزله مسجدسلیمان معاون پارلمانی رئیس جمهور مقام معظم رهبری خراسان جنوبي کلیپ پالایشگاه گاز ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۶۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: تمام مراحل و اقدامات جهت کاهش آلایندگی نیروگاه برق حرارتی شازند اراک در قالب ایجاد کنسرسیومی از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و از طریق یک کارگزار تخصصی با مدیریت ستاد و کمیته فنی ذیل آن راهبری خواهد شد تا نهایتا به یک الگو و مدل قابل تسری به دیگر نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ کشور برسیم.

به گزارش ایسنا، سید مهدی نوربخش، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط زیست طی سخنانی در نخستین نشست هماهنگی در راستای پیگیری فراخوان کاهش آلایندگی نیروگاه برق حرارتی شازند اراک، اظهار کرد: هدف از این نشست هماهنگی، تشکیل کارگروهی از خبرگان برای رسیدن به راه حل‌هایی جهت کاهش آلودگی نیروگاه شازند است. در این راستا، می‌کوشیم تا این موضوع را در سه بخش اصلاح سوخت نیروگاهی و سولفورزدایی مازوت، اصلاح فرآیندهای داخل نیروگاه و ارتقای راندمان و بهره‌وری و نهایتا حذف آلاینده‌های خروجی و اصلاح فضای سبز پیرامونی پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: تمام مراحل و اقدامات جهت کاهش آلایندگی این نیروگاه در قالب ایجاد کنسرسیومی از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و از طریق یک کارگزار تخصصی با مدیریت ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان آب، اقلیم و محیط زیست و کمیته فنی ذیل آن راهبری خواهد شد تا نهایتا به یک الگو و مدل قابل تسری به دیگر نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ کشور برسیم.

وی ایجاد کنسرسیومی از شرکت‌های فعال در حوزه مسائل زیست محیطی را برای پیشبرد ایده کاهش آلایندگی نیروگاه شازند، ضروری دانست و دراین راستا به فراخوانی که به تازگی از سوی ستاد منتشر شده، اشاره کرد و گفت: در این فراخوان ما به دنبال ایجاد کارگزار تخصصی برای تشکیل این کنسرسیوم هستیم و تا به امروز هفت شرکت دانش‌بنیان اعلام آمادگی کرده‌اند.

نوربخش همچنین به ابزارهای حمایتی معاونت اشاره کرد و اعطای اعتبار مالیاتی، ابزارهای تنظیم‌گری و وضع قوانین و مقررات و تسهیلگری جهت اجماع سازی شرکت‌های دانش‌بنیان را از جمله این ابزارها برشمرد.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری،  وی در  پایان خاطرنشان کرد: اقدام بعدی در راستای پیگیری موضوع، تشکیل کمیته فنی و بررسی پیشنهادهای دریافتی خواهد بود. پس از انتخاب کارگزار تخصصی، تدقیق فهرست خدمات و انتظارات و تدوین نقشه راه با راهبری کمیته فنی، انجام خواهد شد که انتظار می‌رود بتوانیم تا پایان سال، بخش‌هایی از این اقدام مثبت را به مرحله اجرا درآوریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای واحد تجاری، جامعه و محیط سودمند است
  • سند آمایش سرزمینی ورزش استان ایلام تدوین شده است
  • امدادرسانی به خدمه سکوی متحرک در آب‌های عسلویه انجام شد
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • حج، سفری برای پاک شدن و رسیدن به اخلاص است
  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • سند چشم‌انداز شهرستان کاشان باید ‌تدوین شود
  • نقشه راه بهره‌گیری از دانش هسته‏‌ای در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تدوین می‌شود
  • خدمت به مردم ادامه راه شهدا است
  • طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد