Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر طرح های اجتماع محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: سال گذشته ۲۰۰ طرح اشتغالزایی در استان کردستان انجام شده که برنامه ها برای سالجاری اجرای ۳۰ هزار طرح اشتغالزایی در کشور که ۳ هزار آن با شغل‌های متفاوت در استان کردستان است، خواهد بود.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، مرتضی نیازی در جریان بازدید خبرنگاران از تعدادی از پروژه های محرومیت‌زدایی در شهرستان بیجار استان کردستان اظهار کرد: اخیرا بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) چالش ها و فرصت های حوزه اشتغال را بررسی کرده که اصلی‌ترین چالش پایین بودن نسبت اشتغال به جمعیت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کم بودن بهره‌وری نیروی کار و افزایش مهاجرت روستاییان به مناطق شهری برای دسترسی به اشتغال از دیگر چالش‌های مورد بررسی در حوزه اشتغال است.

مدیر طرح های اجتماع محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه بار تکفل (نسبت تعداد افراد غیرشاغل به تعداد افراد شاغل در خانواده) با توجه به آمار سال ۲۰١۷ میلادی در ایران ۳.۴ است تصریح کرد: میانگین بار تکفل در کشورهای خارجی ۲.۳، در کشورهای آسیایی ۲.۲ و در چین که یکی از عوامل پیشرفت این کشور به حساب می‌آید ١.۸۵ است.

وی با اشاره به اینکه آمار بار تکفل ایران نشان از خالی بودن ظرفیت عظیمی در کشور است عنوان کرد: مقایسه آمار بهره‌وری ایران با کشورهای دیگر نیز وضعیت مطلوبی ندارد و متاسفانه فرصت های شغلی به صورت نامتوازن ایجاد شده‌اند.

نیازی با بیان اینکه درصورت ادامه روند کنونی جمعیت روستایی کشور در ١۰ سال آینده از ۲۲ درصد کل جمعیت به ١۸ درصد کاهش پیدا خواهد کرد ادامه داد: از دلایل کاهش جمعیت ۲۲ میلیونی روستایی کشور نبود فرصت های شغلی برابر در روستاها و درنتیجه مهاجرت به شهرها بوده است.

وی با اشاره به اینکه اولویت اشتغال در صنعت است و از ظرفیت روستاها استفاده نشده است خاطرنشان کرد: نبود الگویی سازگار با کسب‌وکارهای روستایی و عدم پیش‌بینی سازوکارهای اجرایی از عواملی است که موجب عدم بهره از ظرفیت روستاها در بحث اشتغالزایی شده است.

مدیر طرح های اجتماع محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بر اساس آسیب‌شناسی ها و پژوهش های صورت گرفته در این حوزه مدل‌های اجرایی در قالب آیین‌نامه های سحاب، آفتاب و آسمان پیش‌بینی کرده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های اشتغال روستایی استان کردستان اجتماع محور و بنگاه محور است اظهار کرد: در این طرح‌ها علاوه بر تولید، بحث بازاریابی و استقرار زنجیره‌های عرضه را پیش‌بینی و اقدام به تامین منابع مالی کردیم اما اصل کلی را بر آن بنا نشده است.

نیازی اشاره به اجرای ١۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال گذشته افزود: ۲۰۰ طرح از این تعداد در استان کردستان انجام شده است که برنامه ها برای سالجاری اجرای ۳۰ هزار طرح اشتغالزایی در کشور که ۳ هزار آن با شغل‌های متفاوت در استان کردستان است، خواهد بود.

وی با بیان استاندارسازی مدل‌های کسب‌وکار در قالب کتابچه‌های مهتاب تصریح کرد: به منظور استانداردسازی محصولات تولیدی و مراحل انجام کار اقدام به چاپ ۶ کتابچه مهتاب کرده‌ایم که امسال نیز ١۰ کتابچه دیگر به آن اضافه خواهد شد.

مدیر طرح های اجتماع محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به اجرای طرح اشتغالزایی اجتماع محور در شهرستان بیجار عنوان کرد: با توجه به شناسایی مناطق محروم کشور مطابق اطلس مناطق محروم کشور، اقدام به پرداخت ۳۰ میلیون تومان تسهیلات برای خرید دام در روستای گوندک شهرستان بیجار و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات برای احداث تعمیرگاه در روستای خودلان کرده‌ایم.

وی در پایان با بیان اینکه در سالجاری به بیش از ۵۰ روستای شهرستان بیجار در بحث اشتغال روستایی پایدار ورود پیدا خواهیم کرد یادآور شد: پرداخت دو فقره تسهیلات ١۰ و ١۲ میلیون تومانی به کارگاه تولید فرش آهنی در روستای خودلان شهرستان بیجار و پرداخت تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی برای پرورش شترمرغ در روستای خسروآباد شهرستان بیجار از دیگر اقدامات بنیاد برکت در کردستان است.

 

 

 

 


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آیین نامه چین صنعت مهاجرت نیروی کار قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۷۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه.  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان نقش و اهمیت کارگران در رونق تولید و پیشرفت جامعه؛ اساس و بنای توسعه کشور را کارگران دانست که در همه عرصه ها اعم از صنعتی، خدماتی، کشاورزی با تلاش و پشتکار در پی آبادانی کشور هستند.

حجت الاسلام و المسلمین«حبیب الله غفوری» در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه؛ یازدهم اردیبهشت ماه روز کارگر را به کارگران کشور، که با عرق جبین در پی کسب روزی حلال هستند تبریک گفت. وی همچنین به نقش مهم کارفرمایان در رونق تولید و سرمایه در کشور اشاره کرد که محصولات مورد نیاز را تولید و برای کارگران اشتغال ایجاد می کنند. امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله مطهری و روز معلم در ۱۲ اردیبهشت ماه؛ هفته معلم را به معلمان و فرهنگیان استان تبریک و از آنان خواست در کنار تعلیم، به تربیت اخلاقی و رفتاری دانش آموزان اهتمام ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام غفوری همچنین به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در هفته آتی اشاره کرد گفت: پهلوان در تاریخ کشورمان یعنی فرهنگ انسانیت، جوانمردی و مردانگی؛ پهلوانان محلات از حق مظلوم و فقرا در مقابل زورگویان و ظالمان دفاع می کردند و همیشه به اخلاق های جوانمردی و خوب مزیّن بودند و الگوی برای جوانان و نوجوانان محلات محسوب می شدند لذا باید این فرهنگ را پاس بداریم

دیگر خبرها

  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی