Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سازمان بازرسی پاکستان یکی دیگر از نخست وزیران سابق این کشور را به اتهام فساد مالی بازداشت کرد. تاریخ انتشار: 12:28 - 29 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۴۶۲۵

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از جیو تی وی، «شاهد خاقان عباسی» نخست وزیر سابق پاکستان و عضو ارشد حزب نواز هم با شکایت سازمان بازرسی پاکستان بازداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش‌ها حاکی است سازمان بازرسی پاکستان نخست وزیر سابق این کشور را به جرم فساد مالی و اختلاس در یک تفاهم نامه خرید ال ان جی از کشور قطر بازداشت کرده است.

گفته می‌شود عباسی در جریان این پرونده بیش از 150 میلیارد روپیه اختلاس داشته و این مبلغ هنگفت در تفاهم نامه مفقود شده است.

دادگاه حسابرسی پاکستان با تائید ادعاهای اولیه سازمان بازرسی کشور دستور بازداشت 13 روزه عباسی را صادر کرد.

بیشتر بخوانید

قوانین پیچیده انتخاباتی پاکستان؛ «شاهد خاقان عباسی» فقط در یک منطقه رد صلاحیت شد

وقت ندادن ترامپ به شاهد خاقان عباسی توهین به پاکستان است/ عباسی با معاون ترامپ دیدار نکند

سازمان بازرسی پاکستان نخست وزیر سابق این کشور را احضار کرد

به این ترتیب نخست وزیر سابق پاکستان به مدت حدود دو هفته بازداشت خواهد بود و در این مدت باید به سوالات بازجویان پاسخ مناسبی بدهد.

شاهد خاقان عباسی در این خصوص گفت: بهتر است من را 90 روز بازداشت کنید تا فرصت کافی داشته باشم و بتوانم به سازمان بازرسی معنا و مفهوم تفاهم نامه را آموزش دهم.

به این ترتیب مبارزه با فساد مالی و اقتصادی در پاکستان وارد یک فاز جدید می شود چرا که علاوه بر رئیس جمهور سال های 2008تا 2013 این کشور تمام نخست وزیران سال های 2013 تا 2018 نیز یا در زندان به سر می برند یا در بازداشت هستند.

عمران خان با شعار مبارزه با فساد مالی توانست اعتماد مردم پاکستان را جلب کرده و قدرت را از آن خود کند.

وی هنوز هم مدعی است اگر مبارزه با فساد مالی در کشور افزایش پیدا کند اوضاع اقتصادی پاکستان به شدت تغییر خواهد کرد و به زودی تبدیل به یکی از قدرت های منطقه می شود.

انتهای پیام/.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان شعار افزایش عمران خان رئیس جمهور فساد مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۷۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد

سایت رسمی طالبان با انتشار یادداشتی در حمایت از دانشجویان معترض به کشتار و نسل‌کشی مردم غزه، بازداشت گسترده آنان را توسط پلیس نشانه سرکوب دموکراسی در آمریکا دانست.

در بخشی از این یادداشت آمده است: در پی نسل‌کشی در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی که دست آمریکا پشت این جنایات بوده و کمک‌های مالی و تسلیحاتی آمریکا بدون وقفه به رژیم اشغالگر، وحشی و متجاوز جریان دارد، دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا دست به تظاهرات و اعتراضات گسترده برای محکوم‌کردن این نسل‌کشی زده‌اند، اما تا به حال صدها نفر‌شان توسط پلیس دستگیر و با آن‌ها بر خورد خشن صورت گرفته است، زنان و دخترانی نیز در میان معترضان بودند که با بدترین رفتار پلیس مواجه شدند.

طالبان تأکید کرد: آمریکا به بهانه تحکیم دموکراسی، آزادی بیان، حقوق بشر و حقوق زنان به چندین کشور لشکرکشی کرده و دهها کشور دیگر را نیز تحریم و تحت فشارهای سنگین قرار داده است، آیا این کشور پرمدعا، آن را در جامعه خودش عملی کرده است؟

با شروع خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین در غزه ، صدها پلیس وارد میدان مرکزی دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس و دیگر مناطق شدند و اساتید و دانشجویان طرفداران فلسطینی را با ضرب و شتم سرکوب و جمع زیادی را بازداشت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز شد
  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند