Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر شنبه در جلسه ستاد غدیر با اشاره به اهمیت برگزاری عید غدیر عنوان کرد: در چند سال گذشته، فرهنگی مبنی بر روز شمار محرم رواج پیدا کرده که این اتفاق بسیاری از مواقع غدیر و ایام شادی دیگر را تحت الشعاع قرار می دهد.

وی افزود: متاسفانه در جلسات و ایام شادی اهل بیت (ع) نتوانسته ایم آن چنان که باید برنامه ریزی درستی داشته باشیم و حق آنها را ادا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه از قرن چهارم به بعد سبک درست عزاداری ها ترویج پیدا کرده است و مراسم خوبی برگزار می شود، اظهار داشت: با حفظ شعائر توانسته ایم برنامه های محرم و اربعین را در سراسر عالم تبلیغ و ترویج کنیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه در ماجرای غدیر با گذشت سال های زیاد به هر دلیلی نتوانسته ایم آن چنان که باید جریان غدیر را در بین مردم و جامعه رواج دهیم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه از تاریخ ۹ ذی الحجه تا ۲۵ ذی القعده اتفاقات بزرگی در عالم اسلام پشت سر هم به وقوع پیوسته است، یادآور شد: با هر یک از جریاناتی که در این بازه زمانی اتفاق افتاده می توان بسیاری از شبهات موجود را از بین برد اما متاسفانه کمتر به این موضوع پرداخته ایم.

عده ای مدام ایراد می گیرند که جامعه ما نیاز به نشاط دارد و نشاط در جامعه ما کم است در حالی که واقعه غدیر با این همه عظمت را رها کرده ایم و به دنبال موضوعات دیگر هستیم وی تاکید کرد: عده ای مدام ایراد می گیرند که جامعه ما نیاز به نشاط دارد و نشاط در جامعه ما کم است در حالی که واقعه غدیر با این همه عظمت را رها کرده ایم و به دنبال موضوعات دیگر هستیم.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه اجرای برنامه های شاد در اعیاد مذهبی هیچ تضادی با عزاداری ها ندارد، بیان داشت: در حالی که دشمن دائماً در حال تبلیغ علیه مراسم مذهبی در اسلام است ایجاد دهه های ساختگی که هیچ دلیل شرعی و نشانه ای در اسلام ندارد کاری است که باید نسبت به برخورد با آن فکری اساسی کرد.

وی برگزاری مراسمی همچون عید غدیر را ترویج دهنده نشاط اجتماعی در جامعه عنوان کرد که ارزش های الهی را تبلیغ می کند و گفت: زمانی که گفته می شود نشاط اجتماعی پایین است برخی با اجرای برنامه هایی که تنها قشر خاصی با وضعیت مالی خوب می توانند از آن استفاده کنند به دنبال ایجاد نشاطی هستند که با هنجار ها و ارزش های ما در تضاد است.

امام جمعه همدان شاخصه مراسم مذهبی را خودجوش بودن آنها دانست و خاطر نشان کرد: نکته ای که در زمان برگزاری جشن ها نیازمند توجه است موسیقی هایی است که حین مراسم پخش می شود که انسان نمی تواند به هیچ وجه آنها را توجیه کند و تناسبی هم با عید غدیر و اعیاد مذهبی ما ندارد.

وی با تاکید بر اینکه روز غدیر باید با دیگر روزها فرق داشته باشد، یادآور شد: در شهر قم هر فردی در نیمه شعبان از خانه اش بیرون می آید این احساس قابل لمس است که امروز با بقیه روز ها فرق دارد و خبری خاص در شهر است در حالی که دیگر شهر ها این شرایط را ندارند و باید در این زمینه در شهر همدان کاری جدی انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: در برگزاری مراسم این چنینی نیاز به یک نمود بیرونی داریم و در روز غدیر یکی از این نمود ها اطعام روزه داران این عید مهم است که از ثواب بالایی هم برخوردار است.

وی استفاده از سخنرانان ملی را یکی دیگر از راه های ترویج غدیر عنوان کرد و گفت: سازمان تبلیغات باید زمینه حضور سخنرانان ملی که در بحث امامت و ولایت دارای تحقیقات خوبی هستند را در اماکن مختلف در این ایام فراهم کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه هر کاری برای غدیر و امام علی (ع) انجام دهیم باز هم در حق امیرالمومنین (ع) کوتاهی کرده ایم، بیان داشت: اجرای نمایشنامه ای که واقعه غدیر را برای نسل جوان به نمایش درآورد می تواند از ساعت ها سخنرانی تاثیر بیشتری داشته باشد.

کد خبر 4671189

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه همدان عید غدیر خم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۸۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، یوسف نوری استاندار مازندران در جلسه شورای ترویج و فرهنگ ایثار و شهادت مازندران که با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد گفت: مشکلات جامعه ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا در تامین مسکن و دیگر مجوز‌های خدماتی باید مورد اهتمام قرار بگیرد و دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های مازندران باید همه نظام مسایل و مطالبات خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران را حل و فصل و عملیاتی کنند و ارجاع آن به مرکز استان پذیرفتنی نیست.

استاندار مازندران ارادت مردم دیار علویان به ائمه اطهار علیهم السلام، آموزش‌های قرآنی و ترویج ارزش‌های اسلامی و دفاع از مرز‌های کشور و حرمین شریفین و جانفشانی‌های رزمندگان ۲۵ کربلا را زبانزد کشور دانست و افزود: نامگذاری مناطق شهری و روستایی مازندران با ارزش‌های شهدایی انجام شود.

نوری با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره شهدای استان که مقرر است در مهر ماه امسال برگزار شود، بیان کرد: در این بخش نیز باید از ظرفیت همه مردم و دستگاه‌های اجرایی استفاده شود.

او با تاکید بر این که روش‌های نوین برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مازندران از طریق دانشگاه و دستگاه‌های فرهنگی استان باید بیش از پیش تقویت شود، تصریح کرد: باید همه مردم را در بخش‌های فرهنگی مشارکت بدهیم.

همچنین در پایان این جلسه از پنج دستگاه صدا و سیمای مازندران، شرکت گاز، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران و اداره کل دامپزشکی استان به عنوان دستگاه‌های برتر در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است
  • امام جعفر صادق(ع) ترویج‌دهنده فرهنگ اصیل شیعه بودند
  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • معلمان پرورش دهنده هویّت دانش‌آموزان هستند
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود
  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد