Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@05:47:21 GMT

وضعیت قطعات و هزینه نگهداری هوندا آکورد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۹۱۳۹

هوندا آکورد یکی از پرفروش‌ترین خودروهای خانوادگی در جهان است. این خودرو ژاپنی به دلیل ویژگی‌های مناسبی که دارد توانسته تا نظر بسیاری از خانواده‌ها را در سراسر جهان به دست آورد و به یک حریف تأثیر گذار در بازار سدان های سایز متوسط جهان تبدیل شود. 9 نسل از این خودرو در طی سال‌های طولانی وارد بازار رقابتی این دسته شده است و فیس لیفت نسل نهم آن آخرین نسل این خودرو در ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خودروهای هوندا شاید در ایران چندان شناخته شده نباشد؛ اما با وجود محصولات پرطرفداری همانند آکورد، هوندا به یکی از پرفروش‌ترین خودروسازان جهان تبدیل شده است.

همانطور که اشاره کردیم وضعیت فروش هوندا آکورد در بازارهای جهانی خوب و ایده آل است؛ اما در ایران شرایط این خودرو اصلاً خوب نیست. حدود 20 سال بعد از آن که هوندا آکورد در دهه 90 میلادی وارد ایران شد و توانست محبوبیتی در بین بخشی از مردم ایران به دست آورد، در سال 2013 نسل 9 این خودرو وارد ایران شد. خودرویی با کیفیت ساخت بسیار بالا، ایمنی فوق‎العاده، دوام فنی کم نظیر، فضای کابین مناسب و امکانات کافی که در هوندا آکورد وجود دارد، می‌توانست در ایران به یکی از محبوب‌ترین خودروها تبدیل شود. با این حال شرایط واردات این خودرو هیچگاه خوب نبود و آن قدر با محدودیت‌ها و کمبودها همراه شد تا کمتر کسی به سراغ گزینه خرید هوندا آکورد برود. اگر شما جزو معدود افرادی هستید که امکان خرید هوندا آکورد را دارید، این مقاله می‌تواند شما را با وضعیت قطعات و هزینه‌های نگهداری از این خودرو ژاپنی بیشتر آشنا کند. با ما همراه باشید.

هوندا آکورد، یکی از کم خرج ترین سدان های خانوادگی جهان

اگر نگاهی به ویژگی‌های مثبت هوندا آکورد داشته باشیم قطعاً یکی از آن‌ها کم خرج بودن و استهلاک پایین این خودرو است. کیفیت ساخت مثال زدنی هوندا آکورد همانند سایر خودروهای ژاپنی در یک پله بالاتر از خودروهای کره‌ای قرار می‌گیرد. هر چند فاصله این کیفیت در طی سال‌های اخیر بسیار کم شده است؛ با این حال دوام فنی و استهلاک بسیار پایین هنوز هم خودروهای ژاپنی را به انتخاب بهتری تبدیل می‌کنند. در لیست کم خرج ترین خودروهای جهان، هوندا آکورد جزو 10 خودرو اول قرار دارد. در کنار سایر گزینه‌های که همگی از محصولات ژاپنی بازار هستند. هوندا بعد از تویوتا کم‎خرج‎ترین خودروهای جهان را تولید می‌کند. علاوه بر این تا به حال گذارش خاصی نه از ایران و نه از سایر نقاط جهان در مورد مشکلات فنی گسترده در هوندا آکورد ثبت نشده است. یکی از موضوعاتی که بازار خرید و فروش هوندا آکورد را در سراسر جهان پرطرفدار کرده است، دوام فنی بالای آن است.

وضعیت خدمات پس از فروش هوندا آکورد در ایران

کیفیت ساخت و دوام فنی بالا هوندا آکورد هزینه‌های سرویس‌های دوره‌ای نگهداری سالیانه خودرو را تا حد زیادی پایین آورده است. تا جایی که در بازارهای جهانی کمتر از هزار دلار در سال برای این خودرو هزینه خواهید کرد. وجود مراکز متعدد خدمات پس از فروش یکی از ویژگی‌های هوندا است. اما زمانی که در ایران قصد خرید هوندا آکورد را داشته باشید شرایط کمی تغییر می‌کند. وضعیت خدمات پس از فروش برای این خودرو در ایران افتضاح است. شرکت وارد کننده هوندا آکورد اصلاً وضعیت خوبی ندارد و اکثر خریداران خودرو به همین دلیل با مشکلاتی رو به رو شده‌اند. به این ترتیب اگر قصد خرید هوندا آکورد را دارید باید انتظار شرایط سخت خدمات پس از فروش را داشته باشید. موضوعی که سبب می‌شود یکی از کم خرج ترین خودروهای جهان در ایران هزینه‌های نگهداری زیادی داشته باشد.

وضعیت قطعات هوندا آکورد

هرچقدر تعداد یک خودرو در خیابان‌ها بیشتر باشد معمولاً وضعیت قطعات آن نیز بهتر است و از این لحاظ شرایط بهتری نسبت به رقبا پیدا می‌کند. فروش هوندا آکورد در سراسر جهان از 1 میلیون دستگاه در سال نیز عبور می‌کند اما در ایران آن قدر کم است که شرکت‌های بسیار کمی به فکر واردات قطعات یدکی این خودرو به ایران هستند. از طرفی قیمت هوندا آکورد از 900 میلیون تومان نیز عبور کرده است. به این ترتیب قیمت قطعات یدکی آن نیز چندین برابر شده است. در چنین شرایطی قطعات هوندا آکورد کمیاب و بسیار گران قیمت هستند و کار را برای صاحبان این خودرو کمی مشکل کرده‌اند. هر چند شما با مراجعه به سایت دیوار می‌توانید تعدادی آگهی برای فروش قطعات هوندا آکورد بیابید.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۹۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا /

موسسه بین‌المللی تحقیقات برای صلح موسوم به «سیپری» در تازه‌ترین گزارش خود در خصوص بودجه نظامی کشورهای مختلف، می‌گوید ایران در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ هزینه‌های نظامی خود را افزایش داده است.   به گزارش عصر ایران به نقل از یورو نیوز؛ بر اساس این گزارش که بر پایه آمارهای رسمی و دولتی کشورهای مختلف جهان حاصل می‌شود، جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۳ مبلغ ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار صرف هزینه‌های نظامی کرده است. این عدد نسبت به سال ۲۰۲۲ شش دهم درصد افزایش یافته است.    بر اساس اعلام این موسسه، میزانی که ایران برای هزینه‌های دفاعی خرج کرده معادل ۲.۱ درصد تولید ناخالص داخلی کشور بوده است.    در منطقه خارمیانه کشورهای عربستان سعودی، اسرائيل و ترکیه بیش از ایران در سال ۲۰۲۳ برای صنایع نظامی خرج کرده‌اند. عربستان با تخصیص ۷۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار نه تنها در منطقه خاورمیانه در رده نخست قرار دارد که حتی در جهان هم بعد از ایالات متحده آمریکا، چین، روسیه و هند در جایگاه پنجم ایستاده است.    بعد از عربستان این اسرائيل است که با صرف ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در جایگاه دوم در منطقه خاورمیانه و پانزدهم جهان ایستاده است. ترکیه هم با ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار در رده بیست و دوم دنیا قرار دارد و بیش از ایران در امور نظامی هزینه کرده است.    بر اساس نتایج این تحقیق، رتبه ایران در رده‌بندی جهان نسبت به سال ۲۰۲۲ هفت رده بالاتر رفته و از جایگاه ۳۳ به رده ۲۶ رسیده است. سهم ایران در کل هزینه‌های تسلیحاتی در جهان در سال ۲۰۲۳ حدود چهار دهم درصد بوده است. این در حالی‌است که عربستان سعودی، اسرائيل و ترکیه به ترتیب سهمی ۳.۱، ۱.۱ و شش دهم درصدی از کل هزینه‌کرد در صنایع نظامی در سال ۲۰۲۳ جهان داشته‌اند.    این گزارش که هزینه‌ها در صنایع نظامی کشورهای مختلف در تمامی نهادهای مربوطه را مورد بررسی قرار داده می‌گوید سهم هزینه‌های نظامی اختصاص یافته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دست‌کم از سال ۲۰۱۹ به بعد رو به افزایش بوده است.   بر این اساس سهم سپاه پاسداران در کل هزینه‌های نظامی ایران در سال ۲۰۱۹ حدود ۲۷ درصد بوده اما این میزان در سال ۲۰۲۳ به ۳۷ درصد افزایش یافته است.    علاوه بر این در سال ۲۰۲۳ هزینه‌های مربوط به خرید هواپیما از شرکت صنعتی هواپیماسازی ایران (هسا) نیز در مدت مشابه ۲۷ درصد افزایش یافته است.    از تولیدات هسا می‌توان به هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) که سپاه آنها را تولید و مورد استفاده قرار می‌دهد اشاره کرد.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!
  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی
  • مرسدس‌بنزهایی که در خیابان می‌بینید، چقدر خرج نگهداری دارند؟
  • ۴۵ فقره سرقت در پرونده سارق خودرو و محتویات خودرو
  • وضعیت خودروهای لوکس در نمایندگی‎ های خودرو دُبی بعد از سیل | بنز و لامبورگینی به چه روزی افتاده اند! |‌ تصاویر
  • شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد
  • هزینه نگهداری از پرخرج‌ترین خودروهای آمریکایی در حد خودروهای داخلی است!
  • بهترین زمان تعویض تسمه تایم هایما S7 + علائم خرابی
  • هوندای برقی از کانادا سر درآورد
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا /