Web Analytics Made Easy - Statcounter

دزدی ایده به عنوان یکی از محتمل‌ترین انگیزه‌های مرد ۴۱ ساله ژاپنی مطرح شده است که با آتش زدن استودیو انیمیشن «کیوتو»، ۳۳ نفر را به کام مرگ کشاند.

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، روز گذشته پلیس ژاپن اعلام کرد: عامل آتش‌سوزی در استودیو انیمیشن «کیوتو» فردی به نام «شینجی آئوبا» بوده است و بنابر اعلام برخی منابع، شغل خاصی نداشته و از مشکلات ذهنی رنج می‌برده و در سال ۲۰۱۲ نیز به دلیل دزدی از یک فروشگاه به سه سال حبس محکوم شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این مرد ۴۱ ساله که پس از آتش‌افروزی در فاصله حدود ۱۰۰ متری از محل وقوع حادثه و در حالی که خود مجروح شده بود، دستگیر شده، از این استودیوی انیمیشن‌سازی کینه داشته و عنوان کرده چون رمان نوشته من را دزدیده‌اند آنها را آتش زدم. 

پلیس ژاپن هنوز به طور رسمی بازجویی از «شینجی آئوبا» را آغاز نکرده است، چون وی به سبب شدت جراحات هنوز بیهوش است و پس از بهبودی تحقیقات پلیس آغاز خواهد شد. 

روزنامه‌های ژاپنی کیوتو و آساهی نیز به نقل از شاهدین ماجرا نقل کرده‌اند که این مرد پس از آتش‌زدن فریاد می‌زده آنها ایده مرا دزدیدند و رمان من را کپی و نابودم کردند. 

«یداکی هاتا» رئیس استودیو انیمیشن کیوتو پس از وقوع این حادثه به خبرنگان گفته که پیش از آن، چندین ایمیل تهدیدآمیز به قتل دریافت کرده است. 

در جریان این آتش‌سوزی عمدی در مجموع ۳۳ نفر جان باختند و ۳۶ نفر نیز مجروح شده‌اند که وضعیت برخی از آنها وخیم است. بیشتر قربانیان این حادثه بین ۲۰ تا ۳۰ سال سن داشته‌اند.

کمپانی «کیوتو انیمیشن» در سال ۱۹۸۱ توسط «یوکو هاتا» و همسرش «هیداکی» آغاز به کار کرد و ۱۶۰ کارمند داشت و دارای دفاتری در توکیو و کیوتو و همچنین اوزاکا است و تاکنون محصولات انیمیشن متعددی را تولید کرده است. 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۹۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورایس: تلاش و انگیزه ما فردا ۲ برابر است

به گزارش قدس آنلاین، ژوزه مورایس در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های فوتبال سپاهان اصفهان و استقلال خوزستان اظهار داشت: خیلی خوشحالم که شما را پس از مدت‌ها می‌بینم و همانطور که می‌دانید اصفهان، نصف جهان! بازی فردا مقابل تیمی که برای بقا تلاش می‌کند، بسیار حساس خواهد بود. تیم در این شرایط معمولاً تلاش و انگیزه دو برابری دارد و ما برای پیروزی باید به‌خوبی تلاش کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ببینید | ادعای کارشناس صداوسیما و شوکه شدن مجری روی آنتن زنده: دزدی‌های کلانی وجود دارد که رسیدگی نمی‌شود!
  • سارقی با پابند الکترونیکی حین دزدی دستگیر شد
  • «آوای ابرها» راهی ایتالیا می‌شود 
  • یک سرباز آمریکایی در روسیه به اتهام دزدی بازداشت شد
  • مت دیمون و کارگردان «بورن» در یک کمدی دزدی همراه شدند
  • ناکامی ایتالیا در سال 2002 و قهرمانی در جام جهانی 2006 به روایت کارتون / انیمیشن
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • قهرمانی رئال مادرید در لالیگا و شادی جالب کارلو آنچلوتی به همراه بازیکنان / انیمیشن عمر مومنی
  • مورایس: تلاش و انگیزه ما فردا ۲ برابر است
  • معضل دزدی از قطار‌ها در آمریکا + فیلم