Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@17:28:46 GMT

اخلاق حرفه ای در نهادهای دولتی مهجور شده است

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۰۰۵۳

اخلاق حرفه ای در نهادهای دولتی مهجور شده است

محرمی با بیان اینکه پیش بینی ناپذیری باید از نهادهای دولتی حذف شود، گفت: اخلاق حرفه ای اوج رعایت حقوق است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «توحید محرمی» صبح امروز در نشست تخصصی «ارتباطات سالم بین نهادهای دولتی و مردم» که در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد با طرح این سوال که هدف از ارتباطات دولتی چیست، گفت: ارتباط دولتی تحکیم بخش صاحبان دولت است و همچنین تحکیم بخش جامعه قوی است، به گونه ای که ملت قوی را به وجود می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت قوی جامعه قوی را به دنبال دارد.

 

این استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر اظهار داشت: با دو نوع مستبد بودن یا دموکراتیک بودن ارتباطات شاکله دولت را می توانیم ببینیم. در ارتباطات مبتنی بر قدرت، روابط عمومی های سازمان ها تبلیغاتچی سازمان ها هستند و بخشنامه و دستورالعمل ها تعیین کننده منافع صاحبان قدرت هستند در صورتی که در ارتباطات تحکیم بخش مردم روابط عمومی سازمان ها محل پاسخگویی به مردم هستند.

 

وی با بیان اینکه سازمان ها و نهادها به جای اینکه دنبال منافع مردم باشند به دنبال منافع خود هستند، عنوان کرد: صرف گشاده رویی و خوش زبانی در نهادهای دولتی کافی و لازم نیست، ما نیازمند اخلاق حرفه ای در ادارات هستیم، متاسفانه اخلاق حرفه ای در سازمان های دولتی ما مهجور شده است. اخلاق حرفه ای اوج رعایت حقوق است. اعتمادآفرینی یعنی با دولتی طرف هستیم که حقوق مرا رعایت می کند. اگر رابطه نهاد دولتی پیش بینی پذیر باشد، رابطه آن نهاد با مردم اخلاقی است. پیش بینی ناپذیری باید از نهاد دولتی کاهش یابد و حذف شود.

 

محرمی خاطرنشان کرد: وقتی مردم از نهادهای دولتی زیاد نه می شنوند، دچار استراس می شوند و تصویر ذهنی آنها نسبت به دولت منفی می شود. ارتباطات ناسالم بین نهادهای دولتی و مردم در پی عدم شفافیت و عدم صداقت ایجاد می شود. دستورالعمل های مخدوش زمینه فساد را فراهم می کنند. امنیت ملی با مخدوش شدن امنیت ذهنی شهروندان آسیب می بیند و همه اینها پیامدهای ارتباطات ناسالم هستند. در حقیقت ارتباطات ناسالم اعتمادورزی، کاهش مشروعیت دولت و نابودی دولت را به همراه دارد.

 

این پژوهشگر و استاد دانشگاه با اشاره به اینکه ارتباط سالم مبتنی بر صداقت است، بیان کرد: پیش بینی پذیر بودن و در نظر گرفتن منافع طرفین از ویژگی های ارتباط سالم است. به رسمیت شناختن طرفین، ثبات در گفتار و رفتار، اعتمادآفرینی، انسجام ملی و همبستگی از ویژگی های ارتباط سالم بین نهادهای دولتی و مردم است. در این ارتباط دولت حکیم و عاقل است. کسب مهارت از دیگر مولفه های ارتباطات سالم است. ارتباطات سالم را باید از آموزش و پرورش شروع کنیم که دانش آموز امروز اگر فردا رییس یا مرئوس شد، بتواند بر اساس یک سری قواعد ارتباطات سالم با دیگران برخورد کند.

 

 

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه امام رضا ع سازمان بهزیستی زلزله مسجدسلیمان معاون پارلمانی رئیس جمهور شیراز دهه کرامت کلیپ مقام معظم رهبری مریم داوری پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۰۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی جداول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ که هنوز ابلاغ نشده است، نشان می‌دهد که برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حدود ۱۹ هزار و ۵۸۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین بر این اساس وزارت ارتباطات در بخش رشد هزینه‌ای ۱۱ درصد، در رشد سرمایه‌ای ۳۳ درصد و در کل اعتبارات ۳۰ درصد رشد داشته است.

جدول رشد اعتبارات وزارت ارتباطات در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳
عنوان دستگاه رشد هزینه‌ای (درصد) رشد سرمایه‌ای (درصد) رشد عمومی (درصد) رشد اختصاصی (درصد) رشد کل اعتبارات
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۱ ۳۳ ۳۰ ۵- ۳۰

برای دستگاه‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اعتباراتی در نظر گرفته شده است به طوری که پس از ستاد وزارت ارتباطات، بیشترین بودجه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اختصاص دارد و کمترین بودجه به دبیر خانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات مربوط می‌شود و برای شرکت سهامی ارتباطات زیر ساخت نیز اعتباری در نظر گرفته نشده است.

اعتبارات مجموعه‌های ذیل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ (اعتبار به میلیارد تومان)
عنوان هزینه‌ای سرمایه‌ای اختصاصی کل
مبلغ رشد مبلغ رشد مبلغ رشد مبلغ رشد
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۲,۲۸۴ ۱۱% ۱۷,۱۰۹ ۳۳% ۱۹۰ ۵%- ۱۹,۵۸۴ ۳۰%
پژوهشگاه فضایی ایران ۱۴۶ ۲۴% - ۱۰۰%- ۱۰۰ ۰% ۲۴۶ ۷%
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۵۴۰ ۶% ۱۶۹۱۷ ۴۵% - - ۱۸۴۵۶ ۴۱%
پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۴۳ ۱۶% ۱۲ ۵۰۰% ۴۰ ۰% ۱۹۵ ۱۸%
دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات ۴ ۱۷% - ۱۰۰%- - - ۴ ۸%-
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ۳۱۰ ۲۱% ۱۶ ۰% - - ۳۲۷ ۱۹%
سازمان فضایی ایران ۹۷ ۵۱% ۱۴۴ ۸۸%- - - ۲۴۱ ۸۰%-
پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات ۴۵ ۱۸% ۱۱ ۳۲% ۵۰ ۱۷%- ۱۰۶ ۰%
شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران - - ۱۰ ۰% - - ۱۰ ۰%
شرکت سهامی ارتباطات زیر ساخت - - - - - - - -

بر اساس این گزارش، بودجه در نظر گرفته شده برای پژوهشگاه فضایی ایران ۲۴۶ میلیارد تومان، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۹۵ میلیارد تومان، دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات ایران ۴ میلیارد تومان، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ۳۲۷ میلیارد تومان، سازمان فضایی ایران ۲۴۱ میلیارد تومان، پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۰ میلیارد تومان و برای شرکت سهامی ارتباطات زیر ساخت اعتباری در نظر گرفته نشده است.

کد خبر 6087579 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود
  • طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • وزیر ارتباطات از احتمال رفع فیلتر «گوگل‌پلی» خبر داد
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد