Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-08@12:07:44 GMT

نفتکش در برابر نفتکش

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۰۲۰۳

نفتکش در برابر نفتکش

توقیف نفتکش بریتانیایی در تنگه هرمز توسط نیروی دریای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، واکنش مقامات ایرانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را بدنبال داشته است.

به گزارش ایمنا، خلیج فارس روزهای پر التهابی را تجربه می کند، از ۳۰ خرداد که پهپاد جاسوسی «گلوبال‌هاوک» آمریکا توسط هوا فضای سپاه منهدم شد، تا دو روز گذشته، ۲۷ تیرماه که خبر توقیف یک شناور حامل سوخت قاچاق منتشر شد، و نهایتا خبری که عصر دیروزجمعه ۲۸ تیر، نیروی دریایی سپاه اعلام کرد: یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام» «stena impero» هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اطلاعیه می‌افزاید: نفتکش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد. 

هم زمان و در مقابل نیز ترامپ ادعا کرده یک فروند پهپاد ایرانی را سرنگون کرده است؛

کوتاه نخواهیم آمد

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در واکنش به ادعای ترامپ در سرنگونی پهپاد ایرانی و توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه پاسداران در صفحه توییتر خود نوشت: ما به دنبال جنگ نیستیم ولی در مقابله به مثل کوتاه نخواهیم آمد، چه صدام باشد چه ترامپ چه ملکه.

نفتکش در برابر نفتکش

احدآزادی خواه نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در صفحه توییتر خود آورده است: عناصر مومن درون نظام چند روز پس از وعده رهبر انقلاب آن را به وعده صادق بدل کردند. از امروز اصطلاح نفتکش در برابرنفتکش به ادبیات سیاسی جهان اضافه می‌شود. انگلیسی ها حالا خوب میفهمن که ایران اسلامی هیچگاه به عهد خفت بار پهلوی برنخواهد گشت.

محمدعلی ابطحی معاون پارلمانی دولت اصلاحات در صفحه توییتر خود آورده است: ایرانی ها قوم مغرور و پر تاریخی هستند. شاید چیزی نمی گفتند اما این سه هفته ای که کشتی ایرانی در جبل الطارق توقیف بود، مثل بچه یتیم ها شده بودند. از دیشب که سپاه پاسداران اعلام کرده یک کشتی انگلیسی را توقیف کرده ، تهِ دل هر ایرانی خوشحال شد، حتی آنها که به روی خود نمی آورند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محسن رضایی محمد علی ابطحی نفتکش انگلیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۰۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه سپاه پاسداران درباره شهدای حمله تروریستی اسرائیل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی کل سپاه، مراسم گرامی‌داشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس سرلشکر محمدرضا زاهدی و همراهان در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق برگزار می شود.

این مراسم با سخنرانی سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حضور خانواده معظم شهدا، مقامات کشوری و لشکری و آحاد مردم شریف تهران فردا سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۰ صبح در حسینیه شهدای بسیج، واقع در بزرگراه بسیج مستضعفین خیابان شهید رحیمی برگزار می‌شود.

در جنایت حمله موشکی هواپیماهای رژیم صهیونیستی در ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، سرداران رشید مدافع حرم سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی‌رحیمی از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از مستشاران و افسران همراه آنان به نام های حسین امان‌اللهی، سیدمهدی جلالتی، محسن صداقت، علی آقابابایی و سیدعباس صالحی روزبهانی به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903388

دیگر خبرها

  • آمریکا در ۴۵ سال اخیر هیچ پیروزی‌ای در مقابل جمهوری اسلامی نداشته است
  • ببینید | روایت فرمانده سپاه از تماس دور از انتظار آمریکایی‌ها برای تعریف از شناور ایرانی!
  • سرلشکر سلامی: در شرق مدیترانه راه را بر دشمن می‌بندیم
  • ماموریت در نیمکره جنوب زمین
  • جزئیات مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران در دمشق
  • اطلاعیه سپاه پاسداران درباره شهدای حمله تروریستی اسرائیل
  • فرمانده کل سپاه پیام داد
  • مراسم چهلم شهید زاهدی و یارانش فردا برگزار می‌شود
  • پیام سپاه لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد