Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@16:51:05 GMT

افزایش شدید باد همراه با گردوخاک طی امروز و فردا

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۰۵۳۵

افزایش شدید باد همراه با گردوخاک طی امروز و فردا

رئیس اداره پیش‌بینی و هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی بعدازظهر امروز تا پایان روز یکشنبه افزایش شدت باد همراه با گردوخاک در برخی نقاط استان را داریم. این وضعیت در نوارشرقی و غربی استان شدیدتر خواهد بود. 
یحیی قائنی‌پور در گفت‌و‌گو با ایسنا- منطقه خراسان، اظهارکرد: طی روزهای آینده تغییرات گسترده‌ای در جو نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از امروز بعدازظهر تا پایان روز یکشنبه افزایش شدت باد را در استان داریم. وزش باد شدید تنها امروز و فرداست.
وی ادامه داد: این باد در برخی نقاط با گردوخاک همراه است. این وضعیت در مشهد نیز هست اما در نوار شرقی و نیمه جنوبی استان وزش باد شدیدتر خواهد بود. از دوشنبه انتظار داریم مقدار کمی از گرمی هوا کاسته شود، اما هوا باز هم گرم خواهد بود و فقط مقدار کمی از دمای هوا کاسته می‌شود.   رئیس اداره پیش‌بینی و هواشناسی خراسان رضوی عنوان کرد: رنج دمای هوای مشهد 40 درجه است، اما از دوشنبه به بعد بین 37 تا 38 درجه خواهد بود. با وجود کم‌شدن چند درجه اما باز هم هوای مشهد گرم خواهد بود.    آب‌پاشی در سطح شهر می‌تواند در کوتاه‌مدت اثرگذار باشد
قائنی‌پور بیان کرد: آب‌پاشی در شهر توسط مدیریت شهری به صورت مقطعی و در مسافت‌های کوتاه اثر دارد. سیستم‌های جوی، سیستم‌های بزرگی هستند که محدوده زیادی را تحت‌تاثیر خود قرار می دهند.   وی با بیان اینکه «آب‌‎پاشی در مقطع زمانی و مسافت کوتاه شاید اثر بگذارد»، افزود: آب‌پاشی را نمی‌توان در همه‌جا انجام داد، چرا که توده هوا بسیار گسترده است. این توده هوا، از آفریقا تا کل خاورمیانه را تحت‌تاثیر خود قرار داده و فقط کشور و استان ما نیست.
رئیس اداره پیش‌بینی و هواشناسی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کل منطقه درگیر هوای گرم هستند. مساحت گسترده‌ای تحت پوشش این توده هواست و سیستم آب‌پاشی خیلی نمی‌تواند موثر باشد اما برای مساحت کوتاه و مقطع زمانی کم شاید پاسخگو باشد. 
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال خاورمیانه خراسان رضوی مشهد وزش باد هواشناسی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۰۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد

سعید معین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به گرم شدن هوا، گندمکاران هشدارها را جدی بگیرند و مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند.

به گفته او، با وجود اثر شیوع آفت سن گندم در کاهش عملکرد تولید، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم قبل از تبدیل شدن به پوره انجام دهند.

معین با بیان اینکه سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن رسیده است، افزود: برآوردها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه سن مادر به ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزارهکتار برسد.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: بنابر آمار سطح زیرکشت آبی و دیم گندم در کشور ۶ میلیون هکتار است که مبارزه با سن غلات در سطح  از بهمن ماه سال گذشته آغاز و کماکان ادامه دارد.

معین گفت: گرچه شرایط جوی و بارندگی سم پاشی و محلول پاشی را به تاخیر می اندازد، اما به کشاورزان توصیه می شود که تا 

 از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین به کشاورزان توصیه می شود که تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره مبارزه را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • آسمان صاف و آفتابی قم تا روز سه شنبه
  • آسمان صاف و آفتابی قم تا روز سه شنبه 
  • هشدار بارش شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • هشدار بارش‌ شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • رگبار و رعدوبرق در مرکز و شرق کشور
  • هواشناسی ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / رگبار و رعدوبرق در مرکز و شرق کشور
  • امروز و فردا این استان‌ها بارندگی دارند | صدور هشدار زرد هواشناسی + جزئیات
  • رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می شود