Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@17:02:55 GMT

لزوم برون سپاری فعالیت‌های شرکت آبفا

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۰۷۰۶

لزوم برون سپاری فعالیت‌های شرکت آبفا

به‌گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان وزیر نیرو، در نشست شورای معاونان آب و فاضلاب کشور طی ارتباط ویدیو کنفرانسی با مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب استان‌ها با بر اینکه ماموریت‌های شرکت‌های آب و فاضلاب پس از سه دهه فعالیت بایستی متناسب با اهداف و نیاز‌های پیش‌رو بازنگری شوند، اظهار کرد: شرکت آبفا بایستی در طرح‌های اجرایی نقش نظارتی داشته باشند و فعالیت‌ها را برون سپاری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تحقق این مهم نیازمند تمرکززدایی و بارگذاری بیشتر فعالیت‌ها بر عهده مدیریت‌های استانی است و استان‌ها بایستی اختیارات بیشتری را بر عهده بگیرند.

بیشتر بخوانید: تالاب هورالعظیم ۹۰ درصد آبگیری شد 

وزیر نیرو خواستار اتخاذ اقدامات جدی به منظور ارتقای کیفیت منابع انسانی شد و افزود: بایستی نیرو‌های مناسب را شناسایی و عرصه را برای حضور آن‌ها فراهم کنیم. برنامه وزارت نیرو برای انتخاب مدیران از طریق اعلام فراخوان عمومی اقدامی نمادین است و بایستی این گفتمان توسعه یابد تا به یک حرکت تبدیل شود.

اردکانیان با تاکید بر اینکه ماموریت‌های شرکت‌های آب و فاضلاب پس از سه دهه فعالیت بایستی متناسب با اهداف و نیاز‌های پیش‌رو بازنگری شوند، گفت: شرکت آبفا بایستی در طرح‌های اجرایی نقش نظارتی داشته باشند و فعالیت‌ها را برون سپاری کند.

وزیر نیرو تصریح کرد: شفافیت هر چه بیشتر سیستم موجب خواهد شد تا آسان‌تر به اهداف نهایی دست پیدا کنیم. تحقق این مهم دشوار است و نباید اجازه دهیم دشوارتر از این شود؛ بنابراین تا جایی که ممکن است اطلاعات فعالیت‌های خود و همچنین درآمد‌ها و هزینه‌ها را منتشر کنیم.

اردکانیان با اشاره به برنامه ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، گفت: فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شده و برنامه در مراحل نهایی است که امیدواریم در تابستان امسال شاهد یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب کشور باشیم.

وی با اشاره به نقش وزارت نیرو به عنوان مسئول کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری با چند کشور منطقه، گفت: استفاده از ظرفیت منابع انسانی صنعت آب و فاضلاب یکی از زمینه‌های مناسبی است که در بازار کشور‌های مانند تاجیکستان، ارمنستان، افغانستان و عراق به خوبی می‌توان از آن استفاده کرد.

وزیر نیرو با اشاره به اهمیت استفاده از بانوان در سطح مدیریتی صنعت آب و فاضلاب، گفت: جنسیت و قومیت نباید در شایستگی برای احراز مسئولیت تأثیر داشته باشد و  هم اکنون سهم اشتغال بانوان در صنعت آب و فاضلاب به حدود پنج هزار نفر رسیده است و مقرر شده تا از بانوان در پست‌های مدیریتی استفاده جدی‌تر شود.

اردکانیان در بخش دیگری از سخنان به نقش آموزش برای توانمند‌سازی مدیران آینده صنعت آب و فاضلاب اشاره کرد و گفت: برای توانمندسازی مدیران آینده باید سازوکار مشخص و مدونی در پیش گرفته شود. دانش مدیریت روزآمد باید در قالب دوره‌های آموزشی خاص به آن‌ها ارائه شود و سپری کردن این دوره‌ها شرط تصدی مسئولیت باشد.

وزیر نیرو تاکید کرد: سلامت محیط کاری و سلامت اداری و مالی امر بسیار مهمی و اگر حساسیت لازم در این زمینه وجود نداشته باشد طبیعتا بخش عمده‌ای از تلاش‌های مجموعه از بین می‌رود؛ بنابراین ستاد شرکت مهندسی آب فاضلاب، مدیران عامل و اعضای هیت مدیره در استان‌ها بایستی حساسیت بیشتری به این مسائل داشته باشند.

انتهای پیام/

 

لزوم سازوکاری مشخص و مدون برای توانمندسازی مدیران آینده

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۰۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 

سردار موسی کمالی مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: احساس می‌کنیم امروز همه ما به مهارت نیاز داریم؛ تمامی افراد جامعه به مهارت‌های مختلف نیاز دارند و برای غلبه بر بیکاری، رشد و توسعه کشور و …. باید به مهارت آموزی توجه شود و‌نوع مهارت برای هر فردی متفاوت است.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح درباره علت ورود نیرو‌های مسلح به موضوع مهارت آموزی افزود: امروز بیکاری یکی از معضلات جامعه ما است و نیرو‌های مسلح هرکجا که احساس کنند معضلی وجود دارد و می‌توانند کمک کنند، به موضوع ورود پیدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه فرمانده معظم کل قوا تاکیدات فراوانی بر حوزه مهارت اموزی دارند کفت: سالانه بیش از ۳۰۰ هزار جوان ذکور به خدمت وظیفه اعزام می‌شوند که بیش از ۶۰ درصد از آنها جوانان دیپلم به بالا هستند.

سردار کمالی بیان کرد: ما شورای عالی مهارت اموزی را در نیرو‌های مسلح به ریاست رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح و فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح، ۹ وزارتخانه، ۵ سازمان و چند نهاد داریم.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح افزود: ۲ ماموریت کمک به اشتغال جوانان منقضی خدمت و کمک به مهارت آموزی سربازان وظیفه را در قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح دنبال می‌کنیم. 

وی گفت: ۳۶ دستگاه متولی امر مهارت آموزی و اشتغال در کشور وجود دارد که تا امروز با ۲۶ دستگاه متولی این امر تفاهم نامه همکاری امضا کرده‌ایم و نیرو‌های مسلح قرار نیست گواهی و مدرکی را از جانب خود به جوانان اعطا کنند و جوانان بعد از طی کردن دوره‌های مهارتی از سوی دستگاه‌های متولی مدرک دریافت می‌کنند.

سردار کمالی بیان کرد: ما ۲ نوع مهارت عمومی و مهارت تخصصی را داریم که تمامی سربازان مهارت‌های ۵گانه عمومی را در نیرو‌های مسلح طی خواهند کرد و ما برای آموزش‌های تخصصی امسال ۲۵۰ هزار نفر آموزش تخصصی خواهند دید.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح افزود: به زودی هیچ سربازی بدون داشتن مهارت از نیرو‌های مسلح ترخیص نخواهد شد و ما برای افراد مهارت دیده مشوق‌هایی نظیر ۱ ماه کسری خدمت، انتخاب محل خدمت، بخشودگی اضافه خدمت، اعطای یک درجه بالاتر و … را در نظر گرفته‌ایم.

وی گفت: ۶ سال است که این کار شروع شده و‌نزدیک به ۲ میلیون سرباز پای کار بوده اند و بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار سرباز نیز توانسته‌اند وارد بازار کار شوند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح ادامه داد: همچنین ۸۵۰ نفر نیز توانسته‌اند دوره‌های مهارتی تخصصی را طی کنند و در این مدت بیش از ۲ هزار مربی تربیت کرده‌ایم و بیش از ۲۰ هزار نفر از سربازان ماهر هم توانسته‌اند وام خود اشتغالی دریافت کنند.

سردار کمالی بیان کرد: نیرو‌های مسلح برای کمک به اشتغال پای کار آمده‌اند تا مهارت اموزی جایگاه ویژه خود را در کشور پیدا کند و نیرو‌های مسلح به هیچ کاری ورود پیدا نمیکنند، مگر اینکه در آن کار سربلند بیرون بیایند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح افزود: ما لایحه‌ای در زمینه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در مجلس داریم که ۲ سال است بر روی زمین مانده و انتظار داریم هرچه زودتر به آن رسیدگی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی نظام وظیفه

دیگر خبرها

  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر