Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@12:36:59 GMT

مصرف برق در استان مرکزی ۷ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۰۷۷۰

مصرف برق در استان مرکزی ۷ درصد افزایش یافت

«محمد الله داد» روز شنبه در شورای اداری شهرستان اراک افزود: ۹۲۰ مگاوات مصرف برق در استان مرکزی به ثبت رسیده که این رقم در کلانشهر اراک ۲۵۲ مگاوات است.

وی اظهار داشت: مشترکان برق استان مرکزی تاکنون با استفاده درست و رعایت الگو مصرف با قطعی و محدودیت مواجه نشده اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: اوج مصرف برق در ساعت ۱۲ تا ۱۸ است که مشترکان با رعایت زمان مصرف می توانند با همکاری مناسب، سایر هم استانی ها را از نعمت برق برخوردار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الله داد افزود: ادارات با بهره مندی از نور طبیعی و صرفه جویی در مصرف می توانند در زمان اوج مصرف یاری رسان این مجموعه باشند.

وی اظهار داشت: باید شرایط لازم در استفاده از ژنراتورهای موجود برق در استان فراهم شود تا در هنگام اوج مصرف با به کارگیری این ژنراتورها، از فشار بر شبکه جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: ۱۶۰ میلیارد تومان معوقات برق دستگاه های دولتی به این شرکت است که برنامه ریزی برای پرداخت آن باید در دستور کار مدیران قرار گیرد.

فرماندار شهرستان اراک نیز گفت: ۷۲۱ میلیارد ریال اعتبار برای سال ۹۸ تخصیص یافته است.

«حسین بختیاری» افزود: ۵۵۲ میلیارد ریال از این اعتبار از محل قانون متوازن برای اعتبارات امسال پیش بینی شده است.

فرماندار اراک گفت: پرداخت دیون پیمانکاران، اتمام طرح هایی با پیشرفت ۵۰ درصد، تعمیر و تجهیز ادارات و تخصیص ندادن اعتبار به آغاز طرح های جدید از جمله اولویت های اعتباری سال ۹۸ است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان مرکزی نیز گفت: تهدیدات در گذشته از جنس سخت و نظامی به شمار می رفت اما اکنون تهدیدات متنوع شده و تنوع آن به عنوان تهدید جدی در حوزه امنیتی مطرح است.

«مسعود فراهانی» افزود: تهدیدات نوین شامل تهدیداتی است که با تکنولوژی در ارتباط مستقیم است و هرچه رشد فناوری بالا می رود، تنوع تهدیدات افزایش می یابد.

وی اظهار داشت: تهدیدات نوین به سایبر، زیستی، شیمیایی، الکترونیکی، الکترومغناطیسی و هوش مصنوعی دسته بندی می شوند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی گفت: برخی از کشورها برای تهدیدهای سایبری که به جنگ سایبری شناخته شده، بودجه تعریف کرده اند تا در دفاع سایبری از آن استفاده کنند.

فراهانی افزود: تهدیدهای سایبری با استفاده از رایانه و شبکه اینترنتی در عملی کردن فعالیت های مخرب صورت می گیرد و باید سپر دفاعی امنیتی در این بخش تدارک تا میزان خسارت کمتری وارد شود.

فراهانی افزود: تهدیدهای فضای مجازی ناشناخته است که در این فضا جرایم اقتصادی شکل می گیرد و کاربران زیادی دچار زیان وارده می شودند.

شهرستان اراک با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت یکی از کلانشهرهای کشور به شمار می رود.

حدود ۷۰۰ هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد که برق آنان از ۱۶ هزار دستگاه ترانسفورماتور، ۲۰ هزار کیلومتر شبکه و ۴۵ پست فوق توزیع تامین می شود.

۶۹۹۱/‏۳۰۷۵

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۰۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین

اینانلو سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: در حال حاضر میزان اوج مصرف برق در استان قزوین ۸۰۰ مگاوات است که در این راستا با نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند حدود ۶۰ درصد مشترکین با مصرفی معادل ۵۰۰ مگاوات تحت پوشش کنتور هوشمند قرار گرفته اند.

وی افزود:  با نصب حدود ۳۰ هزار دستگاه کنتور هوشمند در استان تلاش می‌کنیم تا شروع اوج مصرف بتوانیم حدود ۷۵ درصد مشترکین را تحت پوشش این کنتور‌ها قرار دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • افزایش چشمگیر مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان
  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • از پیشگیری آسان تا درمان مشکل
  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • بانک مرکزی: تورم کاهشی می‌شود | کاهش رشد پایه پولی به ۲۸.۱ درصد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • سرگیجه با آمار تورم
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • احتمال افزایش ابر و رگبار پراکنده در اراک
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین