Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر معتقدند حذف ۸۸ نفر از عوامل اجرایی متخصص مدارس به بهانه جبران کمبود معلم، شُک به آموزش و پرورش وارد می‌کند. ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهر، اخیراً دستورالعملی در قالب سامان‌دهی نیروی انسانی و جبران کمبود معلم به آموزش و پرورش شهرستان اهر ابلاغ شده که بر مبنای آن 88 نفر از عوامل اجرایی تخصصی مدارس (عمدتاً معاونین) از پست‌های خود حذف و به کلاس درس راهی می‌شود که به موجب آن از حقوق پرسنل کاسته خواهد شد، این مهم در حال حاضر یکی دیگر چالش‌های جدید آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جلسه امروز شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر اعضای حاضر به این دستورالعمل واکنش نشان داده و تاکید کردند: وزارت آموزش و پرورش به جای حل مسئله صورت مسئله را پاک می‌کند! در حالی که بی‌توجهی‌ها به دستگاه تعلیم و تربیت نه تنها رشد و شکوفایی در پی ندارد بلکه آینده کشور را خدشه‌دار می‌کند.

آموزش و پرورش شهرستان اهر همانند سایر مناطق با کمبود معلم مواجه است به طوری که برای جلوگیری از خالی بودن کلاس‌های درس، مدیران مدارس مکلف به تدریس شده‌اند تا کمبود ناشی از به‌کارگیری معلمان جدید جبران شود با این حال ریالی به حقوق آنها اضافه نمی‌شود.

تعدیل 88 نفر از عوامل مدارس اهر به هر بهانه‌ای منطقی نیست

قادر رمضان‌پور، مدیر آموزش و پرورش اهر در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر در سال‌جاری با اشاره به اینکه خروجی تلاش آموزش و پرورش برای تربیت دانش‌آموزان در امتحانات نهایی پایه دوازدهم مشخص می‌شود اظهار داشت: خوشبختانه امسال برای اولین‌بار آموزش و پرورش اهر توانست رتبه نخست میانگین نمرات دروس نهایی پایه دوازدهم را در سطح استان کسب کند و در بین 750 آموزش و پرورش کشور رتبه 40 را کسب کرده‌ایم.

وی افزود: 91.61 درصد دانش‌آموزان پایه دوازدهم شهرستان اهر در امتحانات نهایی این پایه تحصیلی قبول شده‌اند و میانگین نمره دانش‌آموزان 14.27 درصد است که نسبت به سال گذشته در کسب نمرات میانگین بیش از 2 درصد رشد کرده‌اند و همین امر باعث شده تا در بین نواحی رتبه نخست را کسب کنیم در حالی که سال گذشته بین 39 منطقه رتبه 22 را داشتیم.

مدیر آموزش و پرورش اهر بابیان این‌که رکن اصلی آموزش و پرورش؛ معلمان و مدیران هستند، گفت: اگر امروز موفقیتی کسب کرده‌ایم متعلق به معلمان است چراکه این مهم نتیجه تلاش و کوشش این قشر فرهیخته جامعه است و در کنار آن در زمینه ارتقاء کیفیت آموزشی نیز تغییر نگرش‌هایی داشته‌ایم.

اردبیل| رویکرد اصلی آموزش و پرورش در مقطع ابتدایی مدرسه‌محوری استسرپرست وزارت آموزش و پرورش: 140میلیون جلد کتاب برای اول مهر چاپ شده استبازنشستگی 3400 معلم از آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقیمو لای درز "گزینش معلمان" در آموزش و پرورش نمی‌رود؟!دادستان ایلام به موضوع "انتقال مالکیت املاک آموزش و پرورش" وارد شد

رمضان‌پور از رتبه‌بندی مدارس شهرستان اهر خبر داد و گفت: هر نتیجه‌ای که به دست می‌آید در رتبه‌بندی مدارس استفاده می‌کنیم و هر مدیر مدارس که رتبه کسب می‌کند به صورت عمومی اعلام می‌شود تا مدیرانی که عقب مانده‌اند به خود بیایند و تلاش کنند.

وی با ذکر اینکه صدور کارنامه عملکرد برای مدیران مدارس در ارتقاء نمرات دانش‌آموزان بی‌تاثیر نبوده است، ابراز داشت: در ابتدای سال‌تحصیلی به مدیران مدارس اعلام کردیم که برای‌شان کارنامه عملکرد صادر می‌کنیم البته این تصمیم در ارتقاء کیفیت آموزشی و کسب نمرات میانگین بی‌تاثیر نبوده بلکه حتی این مهم نویدبخش آن است که بتوانیم در کنکور سراسری نیز رتبه‌های برتر را کسب کنیم.

مدیر آموزش و پرورش اهر تاکید کرد: طی سال گذشته چندین‌بار به بهانه‌های مختلف از همکاران فرهنگی در مراسمات تجلیل به عمل آورده‌ایم و معتقدیم تجلیل از معلمان می‌تواند در روحیه آنها موثر باشد.

رمضان‌پور با تاکید بر سامان‌دهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش شهرستان اهر گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش اهر که از سال گذشته با این چالش مواجه هستیم با این شرایط اداره‌کل آموزش و پرورش ما را مکلف کرده تا 88 نفر از عوامل اجرایی مدارس که به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند را از پست‌هایشان حذف کنیم در حالی که این تصمیم می‌تواند تبعات و چالش‌هایی برای آموزش و پرورش داشته باشد.

وی ادامه داد: زمانی که مدرسه‌ای با 450 دانش‌آموز که نمی‌توان با 5 نفر عوامل اجرایی آن مدرسه را اداره کرد چطور می‌توانیم برخی از عوامل را حذف و به کلاس درس هدایت کنیم؟ از مسئولان ارشد شهرستانی تقاضا داریم برای آن‌که معاون یک مدرسه را برکنار نکنیم تا در حقوق وی تاثیر نگذارد و آموزش و پرورش با چالش مواجه نشود پادرمیانی کنند و اگر قصد مسئولان بالادستی تعدیل عوامل مدرسه است باید منطقی باشد.

مدیر آموزش و پرورش اهر تصریح کرد: یکی از خیران اخیراً کار مرمت و بازسازی مدرسه جنب مدیریت آموزش و پرورش که پیش‌تر به مدرسه مازیار معروف بود را آغاز کرده‌اند تا در این مدرسه هم تدریس و هم موزه آموزش و پرورش اهر راه‌اندازی شود.

رمضان‌پور از احداث مدرسه یک کلاسه خیرساز توسط خانواده رویگری در روستای مغار خبر داد و گفت: خیر مدرسه‌ساز آقای عطایی در حال حاضر یک مدرسه روستایی را تکمیل می‌کند و در دیدار اخیر قول احداث یک مدرسه شش کلاسه را در شهر اهر داده‌اند که پس انجام مراحل اداری این پروژه مدرسه‌سازی کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی افزود: خیران بزرگوار آقایان ابراهیمی و نایب درختان پیش از این سه مدرسه در روستاهای ملالار، یایجلو و دامن‌آباد احداث کرده بودند و سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفت امسال نیز قول مساعد برای احداث یک مدرسه 9 کلاسه را داده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش اهر با قدردانی از پیگیری‌های نماینده مردم اهر و هریس در رابطه با تاسیس دانشگاه فرهنگیان در شهرستان اهر گفت: برخی راضی نبودند تا دانشگاه فرهنگیان در شهرستان اهر راه‌اندازی شود ولی با پیگیری‌های نماینده اهر و هریس و همراه‌کردن نمایندگان مناطق هم‌جوار این دانشگاه در جلسه اخیر هیات‌امنای دانشگاه فرهنگیان در استانداری به تصویب رسید که در مردادماه امسال با انتقاد قرارداد شاهد پذیرش دانشجویان معلم خواهیم بود.

چهارمین شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر در سال‌جاری با محوریت سامان‌دهی نیروی انسانی، جذب خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار و تجلیل از مدیران مدارس دارای رتبه‌های برتر در میانگین نمرات دروس نهایی پایه دوازدهم به ریاست فرماندار و با حضور نماینده مردم اهر و هریس در سالن جلسات مدیریت آموزش و پرورش برگزار شد.

مدیران مدارس زیر در کسب میانگین نمرات دروس نهایی پایه دوازدهم در منطقه اهر به ترتیب نازله خجسته رتبه اول، حوا فلاح رتبه دوم و علی حسن‌پور رتبه سوم را در بین مدارس به دست آورده و در شورای آموزش و پرورش شهرستان تجلیل شدند.

حدف عوامل اجرایی مدارس به بهانه‌های واهی شُک به آموزش و پرورش وارد می‌کند

بیت‌الله عبدالهی، نماینده مردم اهر و هریس در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر در سال‌جاری اظهار داشت: در بودجه پیشنهادی دولت در سال 98 از سوی آموزش و پرورش پیشنهاد شده بود تا بخش‌هایی از دستگاه تعلیم و تربیت به بخش خصوصی واگذار شود ولی چون نتوانستند دفاع کنند نمایندگان با این پیشنهاد مخالف کردند این در حالی است که برخی تصمیمات نسنجیده و خودسرانه منجر به اُفت کیفیت آموزشی می‌شود.

وی در واکنش به حذف 88 نفر از عوامل اجرایی مدارس شهرستان اهر من‌جمله معاونین به بهانه کمبود معلم و ناتوانی در پرداخت حق مدیریت افزود: وقتی می‌گویید هیچ مسئول یا نماینده‌ای در رابطه این موضوع اظهار نظر نکرده دلیل‌اش این است که به شخص بنده اطلاعات کافی و فنی نداده‌اید البته من پیگیر خواهم بود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اظهارات مسئولان ذی‌ربط در رابطه با دریافت وجه هنگام ثبت‌نام در مدارس گفت: قطعاً اظهارات مسئولان ذی‌ربط نمی‌تواند در جلب مشارکت‌های مردمی خللی وارد کند این در حالی است که اگر مشارکت‌های مردمی نباشد آموزش و پرورش فلج می‌شود.

عبدالهی اضافه کرد: در شرایطی که دولت ریالی در قالب سرانه به مدارس جهت تامین هزینه‌ها تخصیص نمی‌دهد و هزینه‌های مدارس به طور سرسام‌آور افزایش می‌یابد، جلب مشارکت‌های مردمی را هم منع کنیم درب مدارس و آموزش و پرورش خود به خود بسته می‌شود.

وی بیان کرد: اخیراً نامه‌ای از وزارت آموزش و پرورش به دستم رسید که نشان می‌داد 140 میلیون تومان در قالب سرانه مدارس اهر، هریس و خواجه به حساب اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی واریز شده که پس از پیگیری مدیرکل واریز سرانه را تایید کرد ولی در طول دو ماه گذشته برای واریز سرانه به حساب آموزش و پرورش مناطق اهر، هریس و خواجه امروز و فردا می‌کند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه مدارس هزینه‌هایش را با مشارکت‌های مردمی تامین می‌کند، گفت: شاید کسی به دادستان گفته باشد چون پول ندارد از ثبت‌نام فرزندش در مدارس دولتی خودداری می‌کنند و دادستان بر مبنای آن نامه نوشته باشد در حالی که در کشورمان حتی اگر فردی هم پول نداشته باشد فرزندش را می‌تواند در مدارس دولتی ثبت‌نام کند و بنده اطلاع دارم مدیرانی هستند که با هزینه خودشان دانش‌آموزانی را در مدارس ثبت‌نام می‌کنند.

عبدالهی بر لزوم جلب مشارکت‌های مردمی و خیرین در تامین هزینه‌های مدارس تاکید کرد و گفت: زمانی که دولت در تامین هزینه‌های مدارس عاجز مانده و مدام برای رهایی خودمان می‌گوییم پولی از مردم در قالب مشارکت‌های مردمی نگیرید پس چه کسی هزینه‌های مدارس را پرداخت می‌کند؟ چرا در رابطه با آموزش و پرورش و مدارس این‌قر کم‌توجهی می‌کنیم؟ این در حالی است که بی‌توجهی به آموزش و پرورش تبعات جبران‌ناپذیری در جامعه دارد.

وی بابیان این‌که مدیران ضعیف و ناکارآمدی که بود و نبودشان در جامعه تاثیری ندارد باید کناره‌گیری کنند، گفت: معتقدیم در جلب مشارکت‌های مردمی برای مدیریت مدارس حال و روز قشر ضعیف و کم‌درآمد را در نظر بگیریم و اگر ندارند حتی از دریافت مشارکت‌های مردمی صرف‌نظر کنیم اما باید در هر حال شفاف‌سازی مالی را لحاظ کنیم و نحوه هزینه‌کرد مشارکت‌های مردمی را برای اولیاء دانش‌آموزان تشریح کنیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مدیران آموزش و پرورش و مدارس منتظر پرداخت سرانه برای مدارس جهت تامین هزینه‌ها از سوی دولت نباشند چراکه زمینه‌ای وجود ندارد.

عبدالهی گفت: متاسفانه گاهاً به آموزش و پرورش شُک‌هایی نظیر حذف معاونین و برخی عوامل مدرسه وارد می‌کنند که نتیجه مطلوبی ندارد، آموزش و پرورش دستگاهی است که باید آرامش داشته باشد تا معلمان بدون دغدغه از نظر معیشتی و شغلی به تعلیم و تربیت نسل جوان جامعه بپردازند اما این‌که مدیران علی‌رتبه آموزش و پرورش بخواهند با حذف عوامل مدرسه به بهانه جبران کمبود معلم و صرفه‌جویی در منابع مالی با کاهش حقوق عوامل مدرسه، اوضاع را مدیریت کنند خواسته یا نخواسته به نابودی آموزش و پرورش دامن می‌زنند.

وی از تصویب تاسیس دانشگاه فرهنگیان و دانشکده فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان اهر خبر داد و یادآور شد: تاسیس دانشگاه فرهنگیان با هدف جبران کمبود نیروی انسانی و جلوگیری از رفت و آمدهای اضافی دانشجو معلمان ارسبارانی حائز اهمیت است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سامان‌دهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش اهر باید بر مبنای عدالت، شایسته‌سالاری و استفاده از فکرهای نو و ایده‌های خلاقانه باشد، خاطرنشان کرد: پیشرفت و توسعه علمی، آموزشی و پرورشی منوط به تلاش و همت مضاعف مدیران است در حالی که اگر به جای شعاردادن عمل می‌شد شاید شرایط فعلی‌مان این‌چنین نمی‌بود.

حذف 88 نفر از عوامل مدارس اهر مانع از ارتقاء کیفیت آموزشی می‌شود

آیت‌الله جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر در سال‌جاری با تبریک کسب رتبه نخست میانگین نمرات دروس نهایی در پایه دوازدهم در سطح استان توسط آموزش و پرورش اهر اظهار کرد: همان‌طور که به پریشت‌های علمی می‌بالیم و افتخار می‌کنیم بایستی به مسائل آموزشی و پرورشی نیز توجه مضاعفی داشته باشیم چراکه حتی اگر به آموزش توجه کنیم و پرورش را فراموش، هیچ‌گونه فایده‌ای ندارد.

وی افزود: در بحبوحه پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی علی‌الخصوص حوزه دفاعی که جمهوری اسلامی ایران به قدرت منطقه‌ای و جهانی تبدیل شده، رئیس‌جمهور آمریکا علناً چشم به دوربین‌ها به می‌گوید پهباد ایران را ساقط کردیم در حالی که دروغ می‌گوید در حالی که پهباد ایران تمامی تحرکات ناو آمریکایی را تحت نظر گرفته بود و بعد از انجام ماموریت به آشیانه خود بازگشته است.

امام جمعه اهر ادامه داد: شاید رئیس‌جمهور آمریکا پهباد خودشان یا هم‌پیمانان‌شان را ساقط کرده‌اند و آن را به نام پهباد ایرانی جا می‌زنند؟ مسئولان ذی‌ربط ما گفتند که پهبادی از دست نداده‌ایم.

حاجی‌زاده در ادامه بر لزوم توجه مضاعف به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تاکید کرد گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی دولت و کمبود امکانات و تجهیزات آموزش و پرورش، راهی جزء جلب مشارکت‌های مردمی و خیرین برای تامین نیازهای آموزش و پرورش نداریم و تاکنون که به سراغ خیرین بزرگوار رفته‌ایم جواب هم گرفته‌ایم.

وی در داکنش به حذف 88 نفر از عوامل اجرایی مدارس اهر گفت: حذف 88 نفر از عوامل اجرایی مدارس اهر از پست‌هاشان شاید یک تصمیم از سوی وزارت آموزش و پرورش باشد ولی اگر اعضای شورای آموزش و پرورش موافق باشند مخالفت‌مان را با این تصمیم به وزارت متبوعه اعلام کنیم چراکه این تصمیم و اجرای آن با توجه به شرایط موجود منطقی و عقلانی نیست.

امام جمعه اهر خاطرنشان کرد: اگر می‌گوییم باید کیفیت آموزشی ارتقاء یابد و در کنار آن یک تصمیم عجولانه برای جبران کمبود معلم نه تنها منجر به ارتقاء کیفیت آموزشی نمی‌شود بلکه روحیه مدیران و عوامل اجرایی مدارس را به کل نابود می‌کند.

اخذ اجباری وجه و منوط ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس به پرداخت وجه ممنوع است

زاهد محمودی، فرماندار شهرستان اهر در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر در سال‌جاری با قدردانی از عوامل آموزش و پرورش و مدارس در رابطه با برگزاری سالم امتحانات نهایی و کنکور سراسری اظهار داشت: برگزاری موفق امتحانات نهایی و کنکور سراسری از هر حیث با اهمیت بود و از این‌که عوامل اجرایی این رویدادها را با سلامت و آرامش برگزار کردند قدردانی می‌کنم.

وی افزود: ما در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اهر رویکردمان این است که بتوانیم به آموزش و پرورش از لحاظ تامین تجهیزات و آماده‌سازی مدارس کمک کنیم، منتهی اعتباری که از ناحیه اعتبارات استانی به شهرستان اهر تخصیص می‌یابد سهم آموزش و پرورش را به مدیریت تخصیص می‌دهیم و آموزش و پرورش اهر بر اساس نیازمندی‌ها اعتبارات را بین مدارس توزیع می‌کند.

فرماندار شهرستان اهر، بهره‌گیری از ظرفیت‌های خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار برای تامین نیازهای مدارس و بهسازی فضای آموزشی را ضروری دانست و گفت: مدیران آموزش و پرورش تهداتی که سال‌های گذشته خیرین در رابطه با ساخت و تامین تجهیزات مدارس داشته‌اند را پیگیری کنند.

محمودی بابیان اینکه اعضای شورای آموزش و پرورش اهر با حذف 88 نفر از عوامل مدرسه مخالف هستند، گفت: این مخالفت با سامان‌دهی نیروی انسانی طبق دستورالعمل ابلاغی از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش استان طی صورت‌جلسه‌ای به شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ارجاع می‌شود که در صورت موافقت استاندار جهت حذف این دستورالعمل به وزارت متبوعه ارسال خواهد شد.

وی اضافه کرد: سامان‌دهی نیروی انسانی در هر سازمان و دستگاهی بایستی منجر به ارتقاء سیستم آن سازمان و دستگاه شود ولو این‌که سامان‌دهی نیروی انسانی به ضرر باشد می‌توان از آن خودداری کرد.

فرماندار شهرستان اهر بر لزوم کیفی‌سازی سیستم آموزشی و پرورشی تاکید کرد و افزود: جلب مشارکت‌های داوطلبانه مردم در امور مدارس با دریافت اجباری وجه تفاوت بسیاری وجود دارد که این موضوع را با دادستان عمومی و انقلاب نیز در میان گذاشتیم و مقرر شد تا طبق دستورالعمل ابلاغی وزارت آموزش و پرورش، اخذ اجباری وجه و منوط ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس به پرداخت وجه ممنوع است.

محمودی تصریح کرد: جلب مشارکت‌های مردمی برای تامین هزینه‌های مدارس هر چند اجباری نیست ولی برای آن‌که شائبه وجود نداشته باشد مردم می‌توانند در مدیریت مدارس در طول سال‌تحصیلی مشارکت داشته باشند در این خصوص جلب مشارکت‌های مردم در مدارس جهت بررسی بیشتر در دستور کار جلسه آینده شورای آموزش و پرورش اهر قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت داوطلبانه والدین در تامین هزینه‌های مدارس منع قانونی ندارد، یادآور شد: اگر ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس مشروط به این باشد که والدین وجه بپردازند غیرقانونی است اما مشارکت داوطلبانه منع قانونی ندارد.

انتهای پیام/ش

R7887/P/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۰۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: وقتی در فضای مدرسه اقدامات معلمان را می‌بینیم درمی‌یابیم که اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام پورثانی در رویداد دختر ایران که رویدادی برای روایتگری پیشرفت‌های ایران است گفت: دانش آموزان ما سال‌ها از ما جلوتر هستند. وقتی در فضای مدرسه اقدامات معلمان را می‌بینیم در می‌یابیم که اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز وقتی در مدرسه حاضر می‌شویم می‌بینیم که فضای دانش‌آموزان فضایی است که سال‌ها با ما متفاوت است. دانش آموز می‌بیند معلمش اصلاً صحبت‌هایش را درک نمی‌کند و او را بی‌جا قضاوت می‌کند.

حجت‌الاسلام پورثانی با بیان اینکه قطعا اثرپذیری دختران از مادران زیاد است؛ گفت: دختری که امروز یار و یاوری ندارد و کسی به او اهمیت نمی‌دهد، دختری که امروز در جنگ روایت‌ها چندان بر سر سفره روایت‌های ما و مدرسه نمی‌نشیند طبیعی است که پای روایت دشمنان ایران بنشیند.

حجت‌الاسلام پورثانی گفت: وقتی چنین دانش آموزی فضایی هم برای تخلیه هیجاناتش ندارد در هنگام بروز حوادث و اعتراضات، برای تخلیه هیجان خود به خیابان می‌آید و به شبیه سازی آنچه که در ذهن خود پرورش داده بود اقدام می‌کند. در سال ۱۴۰۱ من معاون پرورشی در شهر مشهد بودم؛ در آن زمان می‌دیدم که دختر ما زیست مشترکی با مشاوران و مدیران و معلمانش نداشته و مشاور و معلم او هم نتوانسته بودند درکی از زیست دختر دانش آموزش داشته باشند.

وی با طرح این سوال که امروز کدام معلم و مشاور است که یک ساعت با دانش آموز صحبت کند و حرف‌هایش را بشنود گفت: ما باید اردو‌هایی برگزار کنیم که اگر دختران در اردوگاهی حضور پیدا می‌کنند بدون حضور نامحرم و بدون حجاب باشند تا علاوه بر سپری کردن اوقات فراغت، تماما به گفتگو بپردازند.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دختران ایران حق دارند شادی کنند گفت: گاهی از مسئولان می‌پرسم شما دخترانتان را به کجا می‌برید تا آن‌ها شادی کنند؟ ما نیاز به فضا‌های مناسبی برای شادی دختران و سپری کردن اوقات فراغتشان داریم.

حجت‌الاسلام پورثانی گفت: نقطه قوت انقلاب اسلامی در دنیا اتفاقاً اهمیت دادن به نقش زن و دختر ایرانی است. جمهوری اسلامی می‌خواهد دختر ایرانی کنشگر باشد. اما ما نتوانستیم به خوبی این موضوع را برای دختر ایرانی بازگو کنیم؛ در حالی که جهان غرب برعکس، دختر را کالایی مصرفی می‌بیند، اما به بهترین شکل تبلیغاتی این نگاه به دختر و زن را تزیین می‌کند.

حجت‌الاسلام پورثانی گفت: رویداد دختر ایران رویدادی برای بیان روایت صحیح از دختران ایران است. روایتی صحیح از نقشی که دختر می‌تواند داشته باشد. روایتی که می‌گوید دختر ایرانی سال‌ها در چه جایگاهی بوده و امروز می‌تواند در ایران عزیزمان در چه جایگاهی قرار بگیرد. روایتی که بیان می‌کند اسلام هم چگونه به دختر نگاه می‌کند و چه جایگاهی برای او در نظر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امروز روایتگری بر عهده ماست؛ گفت: در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه باید این وظیفه روایتگری پیشرفت ایران و دختر ایرانی را انجام دهیم. در کنار آن هم ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجراست.

حجت‌الاسلام پورثانی خاطر نشان کرد: باید از تشکل‌های دانش‌آموزی همچون اتحادیه انجمن‌های اسلامی تشکر کنیم؛ در حالی که امروز همه هجمه‌ها بر روی دختران عزیز ایران ماست؛ این تشکل‌ها پای کار آمدند. اگر ما وظایف خود را به خوبی انجام ندهیم؛ جامعه ایرانی به همان سرنوشت بی‌عفتی و بی حیایی دچار می‌شود که برخی از جوامع مسلمان امروز به آن دچار شدند.

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • کمبود معلم، نتیجه ناترازی در سالهای گذشته است
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند