Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، علیرضا تابش دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در دیدار با امیرعبدالرضا سپنجی، مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست، ضمن تاکید بر اهمیت مشارکت و حمایت نهادها و سازمان‌هاى دولتى و خصوصى در راستاى تولید فیلم‌هاى کودکان و نوجوانان گفت: یکى از مهمترین اقدامات سى و دومین جشنواره فیلم کودک، ایجاد فضاى تعاملى در قالب بخش «جلوه گاه امید» است که به موجب آن، اهرم‌هاى حمایتى در دوره تولید و اکران و نگاه‌هاى موضوعى و تخصصى براى پیشبرد اهداف ملى در آثار سینمایى کودک، در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وى ادامه داد: بر همین اساس مشارکت سازمان محیط زیست با نگاه دغدغه‌مند و جایگاهِ اثرگذار در این دوره، اتفاقى مهم است که مى‌تواند مورد توجه فعالان این عرصه باشد و خروجى‌هاى آن منجر به ایجاد یک بسترِ فرهنگ ساز در میان مخاطبان شود.

تابش در ادامه افزود: طبیعى است که «جلوه گاه امید» با قرار گرفتن در مسیرى درست، کیفیتِ آثار تولیدى با اهداف ملى و انسانى مورد نظر را ارتقاء داده و با ورود نگاه‌هاى تخصصى و کارشناسانه، در زمینه موضوعاتِ حیاتى و حساسیت برانگیز براى کودکان و نوجوانان که حفاظت از محیط زیست یکى از آن فضاهاى مهم محسوب مى شود، دستاوردهایى ماندگار را ثبت خواهد کرد.

مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه‌ سازمان حفاظت محیط زیست نیز بر اهمیت هنر و رسانه در نشان دادن جایگاه محیط زیست در افکار عمومی و بخصوص خانواده و نسل نو تاکید کرد و گفت: تولید فیلم‌هایی با مضمون حفاظت از محیط زیست و دوستی با طبیعت، و انتقال مفاهیم محیط زیستی از جمله موارد با اهمیت و تاثیرگذار است که باید به آن توجه ویژه شود. 

سپنجی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در شهر اصفهان بیان کرد: مشارکت سازمان حفاظت از محیط زیست در بخش «جلوه گاه امید» با هدف تشویق فیلمسازان سینمای کودک و نوجوان در دستورکار این سازمان قرار دارد و امیدواریم همکاری‌های خوبی در این زمینه از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست و جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان صورت گیرد. 

وی با اشاره به برگزاری سومین دوره المپیاد فیلمسازی نوجوانان حمایت از ایده‌های برگزیده ساخت فیلم در المپیاد فیلمسازی نوجوانان با موضوع محیط زیست، طبیعت، آب، پسماند، مضرات آلودگی هوا، گردوغبار و محیط بانان را از اهداف این سازمان دانست و افزود: بهره‌مندی از سالن همایش‌ها و امکانات پارک پردیسان برای نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان و بزرگسالان، با همکاری نهادهای مرتبط و همچنین همکاری و در اختیار قرار دادن امکانات محیط زیست کشور، برای فیلم و مستندسازی در حوزه محیط زیست و موارد مرتبط با این حوزه از جمله حمایت‌های سازمان حفاظت از محیط است که در دستور کار ما قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم حفاظت از محیط زیست خانواده سازمان حفاظت محیط زیست کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۲۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری از ثبت‌ گونه در خطر انقراض جهانی یک فرد پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه برای دومین بار خبر داد.

سعید یوسف‌پور با اعلام این خبر افزود: ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست استان در حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه موفق به ثبت تصویر یک قلاده پلنگ ایرانی برای دومین بار شدند.

به گفته وی، این تصاویر توسط محیط‌بان "ملک‌آرا خلیل طهماسبی" در منطقه حفاظت شده سبزکوه ضبط شده است و پیش از این نیز، حضور پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده سبزکوه ۱۱ اسفندماه پارسال توسط "محمدرضا احمدی" مسوول منطقه حفاظت شده سبزکوه ثبت شد و پیش‌بینی می‌شود حضور پلنگ در دیگر مناطق حفاظت شده استان نیز به ثبت برسد.

وی با اشاره به اینکه پلنگ ایرانی گونه در خطر انقراض جهانی است و از گونه‌های حمایت شده، حفاظت‌شده و همچنین با ارزش به شمار می‌رود، گفت: گونه پلنگ در راس اکولوژیک قرار دارد و حفاظت از آن به معنای حفاظت از کل زیستگاه است.

تصاویر دیدنی از پلنگ ماده و توله‌اش در ارتفاعات برفی گیلان | ببینید

به گفته وی، در حال حاضر ۴۳۲ گونه جانوری در مناطق حفاظت شده استان ثبت شده که از این تعداد، ۴۶ گونه از مجموع پستانداران به شمار می‌روند.

یوسف‌پور گفت: از مجموع گونه‌های در معرض خطر نیز تاکنون چهارگونه شامل بالابان، کرکس مصری، اردک سر سفید و پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده چهارمحال‌ و بختیاری به ثبت رسیده است.

کد خبر 849655 منبع: ایرنا برچسب‌ها استان چهار محال و بختیاری حیوانات - حیات وحش خبر مهم حیوانات - انقراض گونه‌ها سازمان حفاظت محیط زیست محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان حقیقت دارد | سلاجقه: برای مسدود کردن انحراف آب با طالبان گفت‌وگو می‌ کنیم | طالبان آب شیرین را تلخاب می کند!
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم