Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@07:30:31 GMT

چین بجای آمریکا از روسیه محصولات کشاورزی می خرد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۲۱۲۸

چین بجای آمریکا از روسیه محصولات کشاورزی می خرد

گزارش روز شنبه روزنامه چاینا دیلی نشان می دهد «جونگ شان» وزیر بازرگانی چین این هفته با «ماکسیم اورشکین» وزیر توسعه اقتصادی روسیه دیدار و با وی درباره خرید فراورده های کشاورزی از جمله خرید دانه های روغنی گفت و گو کرده است.

یکی از اصلی ترین محصولاتی که چین از آمریکا وارد می کند دانه های روغنی است اما پس از بروز جنگ تجاری میان دو کشور، چین خریدهایش را بتدریج کاهش داده است و برای همین و به منظور برطرف کردن کمبود بازار این محصول، به روسیه روی آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف درباره این خریدها به طور مشروح گفت و گو کرده اند طرف چینی گفته است این کشور به دنبال بازارهای جدید برای تامین محصولات کشاورزی مورد نیاز بجای آمریکا است.

ارزش مبادلات تجاری چین و روسیه هم اکنون ۱۰۷ میلیارد دلار است و سران دو کشور در جریان ملاقاتی که ماه گذشته میلادی در سن پترزبورگ داشتند، برای ارتقای سطح تبادلات به میزان ۲۰۰ میلیارد دلار به توافق رسیدند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه یک سال قبل گفت که این کشور سرمایه گذاری ها را برای افزایش محصولات کشاورزی از جمله دانه های روغنی به منظور صادرات آنها به چین بیشتر کرده است.

از زمانی که آمریکا تعرفه ای به ارزش ۲۵ درصد روی ۲۵۰ میلیارد دلار از کالاهای صادراتی چین اعمال کرد، این کشور نیز واردات دانه های روغنی از آمریکا را متوقف نمود.

با این احوال «خه یوشین» از کارشناسان چینی محصولات کشاورزی می گوید بعید به نظر می رسد روسیه به تنهایی بتواند جای آمریکا را پر کند روسیه در سال جاری میلادی نزدیک به ۷۰۰ هزار تن دانه روغنی به چین صادر کرده است که بسیار کمتر از نیاز بازار است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۲۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم

 آب سد طالقان سی ام فروردین و با تاخیر به اراضی کشاورزی رسید و سه روزی است که قطع و باعث خسارت به محصولات کشاورزی شده است.

کشاورزان برای انتقاد از این مشکلات و عدم رسیدگی به آن از سوی مسئولان مقابل استانداری جمع شدند.

 جمشیدی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گفت: آب قطع نشده، اما بخاطر وضعیت مخزن سد طالقان دبی آب کاهش یافته و این موضوع در حال پیگیری است.

جمشیدی افزود: این مشکل با توجه به آخرین وضعیت سد طالقان در حداقل زمان مرتفع خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • آمریکا قصد دارد این ۳ کشور را به آتش جنگ اوکراین بکشاند