Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگر موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اجرای طرحی تحقیقاتی، موفق به ارتقای تاریخ انقضای مصرف واکسن بروسلوز REV.1 از چهار به 12 ماه شد.

به گزارش ایلنا، سجاد دوستداری با اعلام خبر افزایش پایداری واکسن بروسلوز تولیدی موسسه رازی، گفت: واکسن بروسلوز REV.1 یکی از استراتژیک ترین محصولات موسسه رازی است که نقش به سزایی در کاهش خسارت های مالی و اقتصادی در دام های کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این واکسن از جمله بهترین و با ارزش ترین واکسن های موجود برای پیشگیری و کنترل بروسلوز در گوسفند و بز است که توسط سازمان جهانی بهداشت به رسمیت شناخته شده است.

وی با بیان اینکه برای مقابله با بروسلوز در انسان (تب مالت) واکسن موثری وجود ندارد و راهکارها بر اقدامات پیشگیرانه تمرکز یافته است، افزود: واکسن موسسه رازی به رغم اثرگذاری مطلوب، طول عمر کمی داشت و نیاز بود تغییراتی روی فرمولاسیون این واکسن صورت گیرد.

 دوستداری یادآور شد: پژوهش های مختلفی سالیان گذشته در موسسه رازی مبنی بر افزایش ماندگاری این محصول انجام شد که متاسفانه به نتیجه نرسید؛ تا اینکه سال 96 با دریافت مجوز از دکتر اسحاقی معاونت وقت تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی، طرح افزایش پایداری واکسن بروسلوز در دستور کار قرار گرفت و بررسی این طرح آغاز شد.

این پژوهشگر افزود: در طرح اخیر که اجرای آن حدود دو سال طول کشید، تمام آزمایش های کنترلی و آزمون های پایداری به روش های استرس، پایداری تسریع شده و پایداری به صورت واقعی سنجیده شد و نشان داد واکسن rev.1 جدید موسسه رازی تا یک سال ماندگاری دارد. ضمن اینکه مطالعات تکمیلی به منظور افزایش پایداری بیش از یک سال نیز در دست بررسی و آزمون است.

وی با بیان اینکه واکسن جدید علاوه بر پایداری بیش از یک سال، مزایای دیگری هم دارد، افزود: با تغییرات ایجاد شده در فرمولاسیون این واکسن، ضمن پاسخگویی به مطالبات سازمان دامپزشکی می توان عملکرد تولید را بدون هیچ هزینه ای بیش از دو برابر افزایش داد و مازاد نیاز کشور را صادر کرد.

دوستداری همچنین با اشاره به صدور پروانه پایداری یک ساله از سازمان دامپزشکی برای محصول جدید موسسه رازی خاطرنشان کرد: مطالعات تکمیلی به منظور افزایش پایداری این واکسن ادامه دارد و به نظر می رسد تا دو سال قابل ارتقا باشد.

به گفته این پژوهشگر، تاریخ انقضای واکسن بروسلوز REV.1 شرکت های خارجی نیز حداکثر 18 ماهه است و محصول جدید موسسه رازی مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید می شود.

پژوهش فوق به سرپرستی سجاد دوستداری و  همکاری گروهی از محققان موسسه رازی به انجام رسیده است.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استرس طول عمر موسسه واکسن رازی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۲۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D

ویتامین D نقش مهمی در حفظ سلامت کلی بدن دارد. این ویتامین برای رشد و توسعه سلول‌های عضلانی، عملکرد مناسب و سازگار سیستم ایمنی، حفظ سلامت سیستم اسکلتی و موارد دیگر ضروری است. به همین دلیل است که سطوح ناکافی یا کمبود ویتامین D ممکن است خطر ابتلا به بیماری و عفونت، تخریب استخوان و بسیاری دیگر از پیامدهای منفی سلامتی را افزایش دهد.

به گزارش خبرآنلاین، کمبود ویتامین D بسیار رایج است و در سراسر جهان، حدود ۱ میلیارد نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عواملی که خطر کمبود ویتامین D را افزایش می دهند عبارتند از:

رنگ پوست، محل زندگی، توانایی بدن برای جذب ویتامین D، قرارگیری در معرض نور خورشید، شرایط پزشکی، وزن بدن.

مصرف بیش از حد و تصادفی ویتامین D تحت شرایط زیر پیش می‌آید:

خطاهای نسخه، استفاده نادرست از مکمل‌های ویتامین D با دوز بالا و ...

افزایش مصرف ویتامین D چه عوارضی را به دنبال دارد؟

۱. افزایش سطح ویتامین D موجود در خون

سطوح ویتامین D بیشتر از ۱۰۰ نانوگرم در میلی لیتر ممکن است مضر باشد. در مواردی که افراد مگادوز (دوزهای بسیار بالا) مکمل‌های ویتامین D را برای مدت طولانی مصرف می‌کردند، علائم مسمومیت در سطوح خونی بسیار بالا گزارش شده است.

بیشتر موارد مسمومیت ویتامین D ناشی از دوز نامناسب مکمل و اشتباهات تجویزی است.

۲. افزایش سطح کلسیم خون

ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم غذای مصرفی را جذب کند. در واقع این یکی از مهمترین نقش‌های آن است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D شما بیش از حد باشد، کلسیم خون شما ممکن است به سطوحی برسد که علائم ناخوشایند و بالقوه خطرناکی ایجاد کند.

علائم هایپرکلسمی (کلسیم بالا) عبارتند از:

ناراحتی‌های گوارشی مانند استفراغ، حالت تهوع، یبوست و درد معده خستگی، سرگیجه، توهم و گیجی بی‌اشتهایی ادرار بیش از حد سنگ کلیه، آسیب به کلیه و حتی نارسایی کلیه فشار خون بالا و ناهنجاری‌های قلبی کم‌آبی بدن

هایپرکلسمی معمولاً پس از مصرف مگادوز ویتامین D برای مدت طولانی ایجاد می‌شود و نوعی تهدید برای سلامتی به شمار می‌آید.

۳. تغییر وضعیت روانی

هایپرکلسمی می‌تواند منجر به تغییر وضعیت روانی در افراد مبتلا به مسمومیت ویتامین D شود. افراد مبتلا به هایپرکلسمیِ ناشی از مسمومیت ویتامین D معمولاً علائمی مانند گیجی، افسردگی و روان پریشی دارند. در موارد شدید، کما نیز گزارش شده است.

۴. عوارض کلیوی

در برخی موارد، مسمومیت ویتامین D می‌تواند منجر به آسیب به کلیه و حتی نارسایی کلیه شود. این به این دلیل است که داشتن ویتامین D بیش از حد در بدن می‌تواند منجر به سطوح بالای کلسیم شود که همین امر منجر به از دست دادن آب از طریق ادرار زیاد و کلسیفیکاسیون (انباشت کلسیم) کلیه‌ها می‌گردد.

هایپرکلسمی همچنین می‌تواند باعث انقباض عروق خونی کلیه و در نهایت افت عملکرد کلیه ‌شود.

منبع: healthline

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • پایداری هوا در مازندران
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • رئیسی: روابط ایران و سریلانکا افزایش یابد
  • آسمان مازندران امروز ابری و باران پراکنده
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کند
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان