Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

آیت الله سید احمد علم الهدی روز شنبه در دیدار با اعضای نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در خراسان رضوی با بیان اینکه نظارت شورای نگهبان، فیلتر قوی و ارزشمند در ورود به کارگزاری نظام مقدس جمهوری اسلامی است گفت: نکته ای که باید از نظر شناخت موقعیت و وظیفه خود در این نهاد به آن توجه داشته باشید، خطیر بودن این موقعیت و وظیفه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این نظام، صف مقدم جبهه و جنگ با دشمنان پیغمبر اسلام (ص) است اظهار داشت: این نظام با داشتن "ولایت فقیه"، قلعه محکمی در برابر نفوذ دشمن است که دروازه وسیعی به اسم دموکراسی دارد و اعضای نظارت بر انتخابات شورای نگهبان، پاسدار این دروازه برای جلوگیری از نفوذ دشمن از طریق آن هستند.

آیت الله علم الهدی گفت: "تبار شناسی عامل نفوذی" در کار شورای نگهبان اهمیت بسیار دارد که باید به آن توجه کرد زیرا عامل نفوذی یک انگلیسی، فرانسوی یا آمریکایی نیست بلکه یک ایرانی با تابلو انقلابی و ولایت مداری است.

وی افزود: دشمن به دنبال افراد و جریانی می رود که با رهبری زاویه دارند و از میان آنان گزینش می کند. کسی که با رهبری زاویه دارد، رهنمودها و ولایت رهبری را اندازه گیری می‌کند، بخشی را قبول و بخشی را در عرصه های مختلف رد می‌کند، تبار عامل نفوذی دشمن است.

وی اظهار داشت: کسی که با رهبری زاویه دارد و خط و موضع رهبری را در مبارزه با استکبار، سیاست خارجی و دیگر موضوعات جرح و تعدیل می‌کند، از تباری است که دشمن عامل نفوذی خود را از این تبار استخدام می کند.

آیت الله علم الهدی گفت: اگر منشأ ریزش و تنزل برخی افراد در طول عمر انقلاب را بررسی کنیم، می بینیم که از اختلاف و مخالفت آنان با رهبری شروع می‌شود. از جمله منافقین که ۱۷ هزار بی گناه را در کشور کشتند، آنان روزی مبارز با دشمن، انقلابی و وابسته به امام (ره) بودند اما نقطه انفصال آنان از امام راحل، اختلاف آنان با ایشان بود که گفتند امام (ره) را قبول داریم اما گزینه های ایشان را قبول نداریم.

وی با بیان اینکه باید نسبت به بروز تخلف در انتخابات حساس باشیم افزود: تقلب در عرصه انتخابات ما یا صورت نمی گیرد یا اگر صورت بگیرد آنقدر ضعیف است که قابل توجه نیست اما چیزی که در انتخابات ما رخ می دهد، تخلف است که نباید آن را دستکم گرفت، یعنی با انجام اقداماتی، انتخابات را مهندسی می‌کنند که نتیجه به نفع خودشان یا دوستانشان تمام شود.

وی اظهار داشت: در انتخابات گذشته مواردی از تخلف و تأمین نشدن تعرفه در برخی نقاط پرجمعیت حاشیه شهر رخ داد اما به آن رسیدگی نشد.

وی گفت: فضای نظارت شورای نگهبان یک فضای دینی و اعتقادی است که باید بر تیز هوشی ناظران و دقت نظر آنان توجه شود تا گرفتار حرکت های فریبکارانه نشوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: انتخابات علم الهدی شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۲۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان، رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

‌آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین عنوان کرد: دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری هشت سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات این نکته را هم یادآور شد که قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

وی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی افزود: سپس هیات رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نائب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیات رئیسه دائم نیز شامل هفت نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نائب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد