Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون عبدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال گذشته برای ۲۰۰ نفر از معلولان و مددجویان تحت پوشش اداره، اشتغال ایجاد شد که از این میزان ۱۳۷ نفر اشتغال شهری و ۶۳ نفر نیز اشتغال روستایی بودند.

وی افزود: اشتغال‌های ایجادشده با پرداخت تسهیلات یا به کمک مراکز کاریابی بوده و یا اینکه افراد در مراکز تحت نظر بهزیستی مشغول به کار شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره بهزیستی دزفول با اشاره به ارائه تسهیلات مشاغل خانگی به ۱۶ نفر در سال گذشته اضافه کرد: چهار نفر از کارفرمایانی که توانستند تعدادی از معلولان و مددجویان بهزیستی را وارد چرخه کار کنند نیز برای هر اشتغال ایجاد شده وام‌های ۲۰۰ میلیون ریالی از طریق تسهیلات کارفرمایی دریافت کردند.

عبدی با اشاره به سهم سه‌درصدی فارغ‌التحصیلان تحت پوشش بهزیستی در استخدامی‌های دستگاه‌های دولتی گفت: هر دستگاه و اداره دولتی که در شهرستان استخدامی داشت، ملزم به رعایت قانون سه درصد استخدام معلولین است؛ بنابراین معلولانی که تحت پوشش اداره که فارغ‌التحصیل دانشگاه هستند می‌توانند در آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های دولتی شرکت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۶ مرکز توان‌بخشی تحت نظارت بهزیستی در دزفول فعالیت دارند، گفت: سال گذشته مرکز اس ای (اشتغال حمایت شده) که کاریابی و اشتغال معلولین را دنبال می‌کند در دزفول راه‌اندازی شد.

رئیس اداره بهزیستی دزفول با اشاره به نگهداری بیش از ۵۵۰ معلول، سالمند و بیمار روانی در مراکز توان‌بخشی شبانه تحت نظارت این اداره، یادآور شد: در مراکز روزانه ۲۵۰ نفر از کودکان دارای معلولیت در کلاس‌های آموزشی در زمینه مهارت‌های شغلی، فنی و حرفه‌ای و کلاس‌های شنوایی شرکت می‌کنند.

عبدی مرکز ویزیت در منزل را یکی دیگر از ۱۴ مرکز توان‌بخشی در شهرستان دزفول برشمرد و گفت: ۵۰ نفر از بیماران روانی مزمن تحت پوشش اداره بهزیستی دزفول توسط یک کادر درمانی مجرب از خدمات درمان در منزل بهره‌مند می شوند.

کد خبر 4671596

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی خوزستان شهرستان دزفول معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه هم اندیشی با منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در شیراز اظهار کرد: با توجه به اینکه هر ساله به تعداد مددجویان بهزیستی به خاطر تصادفات اضافه می‌شود لازم است مجلس شورای اسلامی در افزایش بودجه این سازمان برای خدمات رسانی بهتر به مددجویان همتی مضاعف داشته باشد.

او گفت: در حال حاضر در کشور ۱۴۸ هزار نفر در نوبت دریافت حق پرستاری معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند که لازم است مجلس برای رفع این مشکل هم مساعدت داشته باشد. 

منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در جلسه هم اندیشی با رئیس سازمان بهزیستی کشور در شیراز، بررسی و رفع مشکلات بهزیستی را خواستار شدند. 

در این جلسه نمایندگان فعلی و منتخبان مجلس دوازدهم مشکلاتی، چون کم بودن خدمات به مددجویان از جمله مبلغ حق مددکاری، حق پرستاری، خدمات درمانی و پزشکی را مطرح کردند و خواهان برگزاری جلسات ویژه برای ارائه طرح‌های مورد نیاز برای کمک به بهزیستی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز