Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، نیروی دریای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته به درخواست سازمان بنادر و کشتیرانی کشورمان یک نفتکش بسیار بزرگ  انگلیسی را در نزدیکی تنگه هرمز توقیف کرد.

سپاه دلیل توقیف این نفتکس را خاموش کردن تمام سیستم‌های مکانیابی، برخورد با یک لنج تجاری، عدم پاسخگویی به هشدارهای و دستورات مقامات کشتیرانی کشورمان و در نهایت عبور از مسیر مخالف برای ورود به تنگه هرمز عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برای درستی ادعای مقامات کشورمان و نیروی دریایی سپاه، بر اساس گزارش پایگاه رصد خطوط کشتیرانی marinevesseltraffic باید گفت این نفتکش‌ آخرین بار در نزدیکی بندر فجیره امارات سیگنال مکانیابی مخابره کرده است که این مسئله در ساعت 12.06 ظهر روز گذشته به وقت امارات انجام شده است و از آن زمان به بعد هیچ سیگنال مکانی مخابره نکرده است.
 
باید گفت که زمان توقیف این کشتی توسط سپاه حدود ساعت 8 شب بوده است و این بدان معناست که این نفتکش غول پیکر حدود 8 ساعت بدون انجام هماهنگی با سازمان کشتیرانی ایران و یا حتی نیروی دریایی سپاه در حال حرکت در  مسیر پر مخاطره تنگه هرمز بوده و می‌توانسته حتی باعث ایجاد شدیدترین برخوردها در طول تنگه با دیگر کشتی‌های تجاری و نفتی نیز شود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۴۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاوشگر سایکی ناسا با لیزر داده فرستاد!

سیستم ارتباطی لیزری ناسا که به همراه کاوشگر سایکی به سمت سیارک فلزی در کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری پرتاب شده بود، برای نخستین بار با موفقیت داده ارسال کرد. - اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، سیستم ارتباطی لیزری ناسا که به همراه کاوشگر سایکی به سمت سیارک فلزی در کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری پرتاب شده بود، برای نخستین بار با موفقیت داده ارسال کرد. این سیستم به نام "ارتباطات نوری فضای عمیق" یا DSOC شناخته می‌شود و در 14 نوامبر از فاصله 226 میلیون کیلومتری (140 میلیون مایل) داده‌هایی را به رصدخانه پالومار موسسه فناوری کالیفرنیا در سن دیگو، کالیفرنیا ارسال کرد.

این انتقال "اولین نور" برای DSOC محسوب می‌شود و گامی مهم در جهت توسعه فناوری جدیدی است که می‌تواند روزی انقلابی در نحوه ارسال داده‌ها از فضا ایجاد کند. ارتباطات رادیویی که در حال حاضر روش معمول ارسال داده از فضاپیماها است، با افزایش فاصله، به طور قابل توجهی کندتر می‌شود. DSOC با استفاده از لیزر به جای امواج رادیویی، می‌تواند داده‌ها را با سرعت بسیار سریع‌تر و با پهنای باند بیشتر ارسال کند.

ماموریت آرتمیس 3 ناسا برای پرورش گیاه روی کره ماه

این فناوری نه تنها برای مأموریت‌های عمیق فضایی مانند سایکی، که در آن کاوشگر باید داده‌های زیادی را از راه دور ارسال کند، مفید خواهد بود، بلکه می‌تواند برای مأموریت‌های آینده به ماه و مریخ نیز استفاده شود.

DSOC در حال حاضر در حال ارسال داده‌های آزمایشی است اما در نهایت برای ارسال تصاویر و سایر داده‌های علمی از سیارک سایکی استفاده خواهد شد.

سایکی قرار است در سال 2026 به سیارک سایکی برسد. این سیارک تصور می‌شود که هسته فلزی یک سیاره اولیه باشد که میلیاردها سال پیش در اثر برخورد از بین رفته است. مطالعه سایکی می‌تواند به دانشمندان در درک بهتر شکل‌گیری منظومه شمسی ما کمک کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • کاوشگر سایکی ناسا با لیزر داده فرستاد!
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • سپاه عهده‌دار پاسداری از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی است
  • فرماندهی که در تمامی مسئولیت‌ها موفق بود
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است
  • پیشنهاد دیواره نگاره شهدای ارتش و نیروی انتظامی
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت
  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی