Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@22:37:32 GMT

ساخت مسکن اجاره‌ای کلید خورد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۴۲۵۱

ساخت مسکن اجاره‌ای کلید خورد

محمد اسلامی در حاشیه نشست مشترک مسئولان بخش مسکن کشور با رئیس جمهور که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد اظهار داشت: در قانون پیش بینی شده است که شهرداری‌ها بتوانند زمین‌های مناسب را برای ساخت واحد‌های مسکونی کوچک در اختیار سازندگان و سرمایه گذاران بخش مسکن قرار دهند تا بازار حرفه‌ای اجاره داری در بازار مسکن کشور شکل گیرد، اما تاکنون از این ظرفیت استفاده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در جلسه امروز موضوع تخصیص زمین توسط شهرداری‌ها به انبوه سازان برای ساخت واحد‌های مسکونی کوچک تصویب و به وزارت کشور ابلاغ شد که شهرداری‌ها را در این بخش تشویق به ورود کند و وزارت راه و شهرسازی هم باید زمینه‌های قانونی این امر را فراهم کند تا واحد‌های اجاره‌ای تولید و عرضه شود تا قدرت تنظیم بازار را برای حمایت از مستاجران داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: رئیس جمهور اهتمام ویژه‌ای به بخش مسکن دارد و در برنامه مدیریت جدید وزارت راه و شهرسازی بر ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده و همچنین ساخت سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکن شهری و ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی تاکید شده است که در دو بخش سیاستگذاری و روان سازی سیاست‌های اجرایی برنامه ریزی‌های لازم انجام شده است.

اسلامی گفت: در شورای عالی مسکن که امروز با حضور رئیس جمهور برگزار شد تاکید شد که بانک‌ها سهم تسهیلات بخش مسکن را به طور کامل تخصیص دهند که این سهم در سال گذشته ۱۳.۵ درصد کل تسهیلات بود و امسال امیدواریم که سهم مسکن به ۲۰ درصد افزایش یابد.

تکلیف وزارت نیرو برای تعیین تکلیف انشعابات مسکن مهر

وی همچنین گفت: در جلسه امروز وزارت نیرو هم مکلف شد در تعامل با وزارت راه وشهرسازی، انشعابات واحد‌های مسکونی ساخته شده مسکن مهر را هرچه سریعتر واگذار کند چراکه ۵۰ هزار واحد تحویل شده و ۱۶۵ هزار واحد آماده تحویل، نیازمند انشعابات آب و برق هستند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص تامین مسکن کارکنان دولت نیز گفت: در جلسه امروز بر تامین مسکن کارکنان دولت بخصوص خانه اولی‌ها هم تاکید ویژه‌ای شد و طرح آن هم اکنون در سازمان برنامه و بودجه در حال بررسی نهایی است.

وی افزود: بر اساس این طرح، هر دستگاهی که حقوق بگیرانی دارد با عرضه زمین و بصورت کسر از حقوق کارمند در بدو استخدام اقدام به ساخت مسکن برای کارمندان خود می‌کند.

اسلامی اضافه کرد: مدت اجرای طرح ۲۲ سال پیش بینی شده است که از بدو استخدام، ۵ سال پیش پرداخت به صندوق پس انداز کارکنان دولت واریز می‌شود، دو سال نیز زمان ساخت است و ۱۵ سال نیز اقساط کسر می‌گردد تا کارکنان دولت صاحبخانه شوند.

وی ادامه داد: گام اصلی و مهم دولت، تشکیل صندوق پس انداز مسکن کارکنان دولت است که باید به موجب قانون با همکاری دستگاه‌ها تشکیل شود و هر وزارتخانه‌ای که زمین خود را در اختیار سازندگان قرار دهد در اولویت قرار خواهد گرفت و امیدواریم با این مجموعه اقدامات، نهضت فراگیر ساخت مسکن که در کشور ایجاد شده، فراگیرتر شود تا آرامش به بخش مسکن کشور بازگردد و تولید و عرضه مسکن، به وضعیت پایدار بازگردد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: محمد اسلامی وزارت راه و شهرسازی مسکن مهر ساخت مسکن اجاره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۴۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی  با بیان اینکه  مهمترین مولدسازی تاریخ در حوزه مسکن در حال رخ دادن است گفت:   بیش از ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در حال ساخت است  که برای  این پروژه ها  یک ریال متقاضی واریز نکرده و این پروژه ها هیچ وام بانکی ندارند و هیچ  ریالی در بودجه به این پروژه ها  تخصیص داده نشده  است و تمامی آنها به پایان رسیده است.

وی افزود: عملیات آماده سازی پروژه های واحدهای مسکونی در حال انجام است و در اراضی شهری و روستایی  بیش از ۱۰۰هزار هکتار زمین در مدار آمده است.

بذرپاش بیان کرد: هزینه های عملیات آماده سازی اراضی باید از افراد گرفته شود که بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد از این هزینه ها از افراد گرفته نمی شود و به سال های آتی انتقال می دهیم.

او بیان کرد:  گلوگاه‌ اصلی ما در حال حاضر  تامین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی  و بانکی کشور است  که سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود  اما فاصله هزینه ها  با پرداختی ها بسیار است و امسال نیاز است که  بانک ها همکاری بیشتری داشته باشند.

بذرپاش توضیح داد: در حوزه  صنعت شهرها تا به امروز  تفاهم نامه ساخت ۱۴۰ هزار واحد منعقد شده است. 

وزیر راه و شهرسازی  از هدف گذاری یک میلیون زمین روستایی خبر داد و گفت: تا به امروز ۶۷۰هزار زمین تامین شده و امیدواریم یک همتی صورت گیرد و تا تابستان یک میلیون زمین  روستایی را تامین کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهر‌های جدید
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید/ رقم‌های اجاره در پرند چه تغییری کرد؟
  • بازار نابسامان اجاره مسکن در شهرهای جدید
  • داغ مستاجرها تازه می شود؛ اجاره هایی که چند برابر می شود/ طنز حق مسکن ۹۰۰ تومانی کارگران!