Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در آیین افتتاح و بهره برداری اولین دفتر تجار و بازرگانان بخش خصوصی کشور افغانستان در بندر "شهید بهشتی" چابهار  اظهار داشت: بندر چابهار پذیرای تجار و صاحبان کالای کشور‌های مختلف علی الخصوص کشور‌های هند و افغانستان است و سایر کشور‌ها هم می‌توانند با پیوستن به توافقنامه چابهار از تخفیفات و امکانات این بندر اقیانوسی بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم کالا در سریع‌ترین زمان از بندر خارج شود و نگرانی تجار از این بابت به حداقل ممکن برسد، گفت: تا زمانی که کالا در بندر است باید تجار با صرف کمترین زحمتی مواجه شوند و خدمات‌دهی مناسب باشد که این مهم در دستور کار تمامی واحد‌های قرار دارد. هر قدر بار بیشتری به سمت چابهار گسیل شود تخفیفات و تشویقات بیشتری به تجار اعطا می‌شود.

وی با بیان اینکه نسبت به کشور افغانستان احساس قرابت و دوستی می‌کنیم، افزود: وجود جمعیت زیاد افغانستانی‌های مقیم ایران و اشتراکات فرهنگی زیاد بین دو ملت ایران و افغانستان و بازاریابی‌های گسترده تیم اقتصادی اداره‌کل موجب شده تا تجار افغانستانی در این بندر حضور یابند. امیدواریم بندر چابهار توقعاتی که تجار دارند را بتواند به بهترین نحو ممکن براورده سازد.

همچنین در این مراسم سیدنجیب قبادی، رئیس دفتر شرکت حماس قبادی افغانستان در بندر چابهار اظهار داشت: ضرورت دارد تا کالا‌های افغانستان به صورت مستقیم از چابهار ترانزیت شود و در بارگیری و تخلیه کمترین تأخیر صورت گیرد. اگر مشوق‌ها و تخفیفات پایدار باشد و خدمات در کوتاهترین زمان ارائه شود می‌توانیم تمام کالا‌های خود را از طریق بندر چابهار حمل کنیم.

انتهای پیام/ع

اولین  دفتر بخش خصوصی افغانستان در بندر چابهار

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنادر و دریانوردی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۵۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامرضا حسن‌پور صبح امروز سه‌شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان با تاکید بر اینکه توانمندسازی واحدهای تولیدی کوچک در امر صادرات از برنامه‌های اولویت‌دار بسیج اصناف کشور است، بیان کرد: آرامشی که در بازار و مجموعه‌های مختلف است نشان‌دهنده اعتماد مردم به نیروهای مسلح کشور است.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور ادامه داد: پنج طرح بزرگ کشاورزی در کشور برای خودکفایی در تأمین نهاده‌های دامی کلید خورده که تمامی استان‌ها می‌توانند به این رویداد مهم ورود کنند.

وی اظهار کرد: در کنار تنظیم بازار از تولیدکنندگان باید حمایت شود به عنوان مثال در بحث مرغ با وجود افزایش تولید اما قیمت‌ها به گونه‌ای در نظر گرفته شد تا به تولید کننده آسیبی وارد نشود.

سردار حسن‌پور تاکید کرد: مردم باید کارهایی را که برای آرامش و تثبیت قیمت‌ها در بازار انجام می‌شود در سفره‌ها و زندگی خود احساس کنند.

وی با اشاره به تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران به منظور تسهیل در امر صادرات خبر داد: فعالیت این اتحادیه ابتدا به منظور تسهیل امر صادرات در کشورهای عراق، سوریه و آفریقا آغاز شده بود.

کد خبر 6086471

دیگر خبرها

  • نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار
  • تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران