Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرید لوازم برای شهربازی یکی از محلات بدون مصوبه شورای شهر گرگان توسط شهرداری امروز در جلسه شورای شهر گرگان به چالش شهرداری تبدیل شد.

خبرگزاری شبستان -گرگان؛ داود خاندوزی: یکصد و شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان شامگاه امروز(شنبه ۲۹ تیر) به صورت رسمی در محل جلسات شورای شهر گرگان برگزار شد.

 

در این جلسه لوایح و نامه‎های مختلفی از جمله لایحه شهرداری برای اجرای طرح تفکیک پسماند خشک از مبدأ در سطح شهر و انجام مطالعات مسیر ویژه دوچرخه‎سواری در شهر گرگان و انجام عملیات تعریض پل زنگیان و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در دستور کار بود.

 

طرح مطالعاتی جداسازی آب آشامیدنی از آبیاری در شهر گرگان

«مرتضی فاضلی عارف»، معاون زیربنایی و حمل و نقل ترافیکی شهرداری گرگان اظهار کرد: استانداری چندین بار برای جداسازی آب شرب از آب خام درخواست کرد تا تکلیف آن را مشخص کنیم و آب شرب را از آبیاری جدا کنیم.

 

وی تصریح کرد: شهرداری‎های دیگر کشور این کار را زودتر انجام دادند و نیاز است ما نیز این مهم را در اسرع وقت به تصویب استانداری برسانیم و اعتباری جهت خرید لوله و اتصالات برای این پروژه بهره‎مند شویم.

 

معاون زیربنایی و حمل و نقل ترافیکی شهرداری گرگان بیان کرد: اگر تائیدیه از استانداری بگیریم می‎توانیم هر سال اعتباراتی که دولت برای این مهم اختصاص می‎دهد شهرداری گرگان نیز بهره‎‎مند شوند.

 

عارف افزود: شرکتی که استعلام گرفته شده نخستین کار خود را با شهرداری گرگان انجام می‎دهد و دفتر مرکزی آن در کرج است و سابقه خوبی دارد.

 

معاون زیربنایی و حمل و نقل ترافیکی شهرداری گرگان یادآور شد: اعتباری که برای مطالعات این طرح در نظر گرفته شده بر اساس ردیف‎هایی است که برنامه بودجه مشخص کرده و در شهرداری بر اساس ارزیابی که داشتیم 151 میلیارد تومان این پروژه هزینه در بر خواهد داشت.

 

وی افزود: برای اجرای طرح جداسازی آب شرب از آبیاری باید طرح آن در شورای اسلامی به تصویب برسد و بر اساس مطالعات استانداری اعتباراتی برای ما در نظر می‎گیرد.

 

«حسین ربیعی»، عضو شورای شهر گرگان در این جلسه اظهار کرد: نیاز است که نظر کارشناسی کمیسیون‎ها در خصوص لوایح انجام شود.

 

عضو شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: جداسازی آبیاری با آب‎شرب مبلغ بالایی است و بر اساس چه نظر کارشناسی به این قیمت رسیدیم و نیاز است کارشناسان در این خصوص توضیح ارائه کنند.

 

«ناصرگرزین»، دیگر عضو شورای شهر گرگان در این باره گفت: از سه شرکت برای این کار استعلام گرفته شده و شرح خدمات آن برای ما اطمینان بخش است.

 

«حمیدرضا آقاملایی» در این جلسه گفت: لوایح باید چند روز قبل و قبل از تشکیل جلسه رسمی به دست اعضای شورای شهر گرگان برسد و بر اساس اطلاعات اعضای شورای شهر نظر بدهند.

 

عضو شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: کارتابلی برای اعضای شورای شهر تعریف کنید و یک هفته قبل لوایح و نامه‎‎ها را بتوانند اعضای شورای شهر بررسی کنند و بر اساس آن اعضای شورای شهر گرگان رای دهند.

 

آقاملایی با بیان اینکه نامه‎ها حداقل  48 ساعت قبل از جلسه نیاز است در اختیار اعضای شورای شهر باشد، افزود: مرکز مطالعات و پژوهش‎ها در شهرداری داریم و مباحث تخصصی نیاز است که در این مرکز بررسی شود، چند ماه جلسه آن برگزار نشده که یک نکته بسیار مهم است.

 

وی افزود: موارد تخصصی باید در کمیسیون‎ها بررسی شود و شورای شهر باید نظر خود را در خصوص آن با نظر کارشناسان ارائه کند.

 

در این جلسه بنا شد این طرح در کمیسیون عمران بررسی شود و پس از آن به صحن شورای شهر گرگان برای رای گیری ارسال شود.

 

اجرای عملیات بیمه تکمیلی و درمان توسط بیمه دانا

همچنین در این جلسه در خصوص عملیات بیمه تکمیلی و درمانی کارکنان شهرداری گرگان مورد نقد و بررسی قرار گرفت این مناقصه که با حضور 6 شرکت بیمه‎گر به شکل محدود برگزار شد و  بیمه دانا پیروز این مناقصه معرفی شده است.

 

اعضای شورای شهر به اجرای عملیات بیمه تکمیلی و درمان توسط بیمه دانا رای مثبت دادند اما انتقاداتی نیز در این جلسه مطرح شد.

 

بیمه آتش‎سوزی، مسئولیت، شخص ثالث، ماموریت، درمانی تکمیلی و حوادث کارکنان و عمر  شامل مفاد بود که در این مناقصه تحت پوشش بیمه قرار می‎گرفت.

 

«سعید رحیمی» اظهار کرد: استعلام بهاء این شرکت بیمه‎گر با بیمه‎های دیگر باید بررسی می‎شد و بر اساس این رقابت در خصوص بیمه‎ها با یک شرکت انعقاد تفاهم‎داشته باشیم.

 

عضو شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: قیمتی که بیمه دانا اعلام کرده 8 میلیارد تومان در یک سال بود و  برای رقابت با  بیمه تجارت دو میلیارد تومان مبلغ مناقصه خود را پایین آورده است تا برنده رقابت شود.

 

رحیمی تاکید کرد: در این مناقصه بیمه تجارت نو و همیاری که یک رقیب اصلی بیمه دانا بود را خارج کردیم و بستر مناسبی برای حضور همه شرکت‎ها فراهم نشده است.

 

وی افزود: شیوه واگذاری به بیمه دانا اشتباه بود و چون شیوه آن اشتباه است باید رفع نقیصه شود.

 

آقاملایی، در این خصوص اظهار کرد: با مناقصه به دنبال ایجاد رقابت و کاهش هزینه‎ها هستیم، یک مشکل اساسی در شهرداری گرگان داریم و تعداد افرادی که در مناقصات شرکت می‎کنند بسیار پایین‎ است.

 

وی تصریح کرد: به پنج شرکت بیمه درخواست داده شده و سه بیمه در این خصوص پاسخی ارائه نکردند.

 

ضرورت تفحص در خصوص مناقصه‎ها و حضور افراد خاص در مناقصه‎های شهرداری

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: احساس می‎کنم که به نظر می‎رسد برخی از افراد در این مباحث ورود پیدا می‎کنند و مناقصه‎ها را به افراد خاص و یا تیم‎هایی که از قبل مشخص شده ارائه می‎کنند و وظیفه‎ داریم در این خصوص تفحص اتفاق بیفتد و با این وضع موافق نیستم.

 

آقاملایی افزود: شرکت‎های بیمه‎ای زیادی در مرکز استان داریم و بیمه برای پیروزی در رقابت دو میلیارد مبلغ خود را کاهش داده و این خود جای حرف دارد و پیشنهاد می‎کنم که موارد این چنینی را به سادگی از آن عبور نکنیم.

 

وی بیان کرد: سلامت کارکنان شهرداری برای ما مهم است و سلامت و حفظ بیت المال نیز برای ما اهمیت دارد و باید بررسی در این خصوص اتفاق بیفتد و کار قانونی و در چارچوب انجام دهیم.

 

عضو شورای شهر گرگان متذکر شد:  قبول کردیم که بیمه تکمیلی کارکنان شهرداری را خود شهرداری پرداخت کند و این حمایت اعضای شورای شهر گرگان را نشان می‎دهد و اگر از بیمه دانا رضایتمندی وجود دارد بدون ترک تشریفات این بیمه را انتخاب کنید ولی وقتی مناقصه انجام می‎دهیم نمی‎توانیم فرآیندی را دنبال کنیم که بیمه دانا را پیروز  مناقصه کنیم.

 

آقاملایی افزود: قانون باید اجرا شود و هیچ چیزی بالاتر از قانون نیست.

 

وی گفت: اگر اختیار شهرداری برای انتخاب شرکت بیمه‎گر است چرا لایحه باید در شورای اسلامی شهر گرگان بیاید و چنین موضوعی در قانون وجود ندارد.

 

«ابراهیم جرجانی» گفت: در گذشته با بیمه آرمان، رازی و البرز و ... در شهرداری تفاهم داشتیم و بسیاری از خدمات را کارکنان شهرداری دریافت نمی‎کردند.

 

این عضو شورای شهر گرگان بیان کرد: سال گذشته بیمه دانا قرارداد داشتیم و کارکنان شهرداری در خصوص بیمه مشکلی نداشتند.

 

جرجانی افزود: انتظار داشتیم که بیمه بهتر از دانا در این مناقصه بیاید و با شرایطی که ارائه شده این مناقصه مثل یک هندوانه در بسته است و لذا این بیمه را انتخاب کردند و افرادی که این بیمه را برگزیدند باید پاسخگوی یک هزار کارمند و کارگر شهرداری باشد.

 

ربیعی نیز در این جلسه  بیان کرد که اگر کارکنان اعضای شورای شهر گرگان از این بیمه راضی هستند بدون ترک  تشریفات به این بیمه خدمات درمانی و تکمیلی کارکنان شهرداری واگذار شود.

 

«سید محمد مرتضوی»، دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان نیز ابراز کرد: سودهای شرکت‎های بیمه‎گر بالا است و امکان تخفیف‎های این‎چینین وجود دارد.

 

«حسین رضایان» در این جلسه اظهار کرد: این مناقصه 100 درصد با هماهنگی سازمان بازرسی اتفاق افتاده و حواشی آن به سازمان بازرسی منتقل شده است.

 

وی تصریح کرد: 8 میلیارد تومان قیمت اولیه است که بیمه دانا برای این مناقصه مطرح کرده بود.

 

مدیر امور مالی شهرداری گرگان یادآور شد: در مرحله نخست بیمه تجارت نو بر اساس استعلامی که از دیگر شهرداری‎ها و نهادها مثل کمیته امداد گرفتیم معرفی کردیم.

 

رضایان تاکید کرد: برای انعقاد تفاهم با شرکت بیمه بر اساس ماده 131 باید سازمان همیاری ها را وارد این مناقصه می‎کردیم.

 

وی افزود: از روش مناقصه محدود برای مرحله دوم مناقصه بیمه تکمیلی و درمانی استفاده کردیم و از 6 شرکت «گرید یک» در ایران برای حضور در این مناقصه دعوت کردیم.

 

معاون شهردار گرگان افزود: در مرحله نخست با ترک تشریفات بیمه تجارت نو را با توجه به رزومه که داشتیم انتخاب کردیم و چون در شورای شهر گرگان مورد تایید اعضای شورای شهر گرگان قرار نگرفت و به دلیل آنکه شناخته شده نبود در مرحله دوم پاکتی برای قیمت‎گذاری به این شرکت ارائه نکردیم.

 

رضایان افزود: با توجه به شرایط بیمه‎ای نزدیک به 12 بیمه در استان می‎توانستیم از آن استعلام بگیریم و بیمه‎هایی که سابقه خوبی نداشتیم را باید کنار می‎گذاشتیم و اختیاری که به کدام شرکت اعتماد شود در اختیار شهرداری است.

 

وی گفت: اینکه مناقصه محدود شد طبق قانون در اختیار شهرداری است و تصویب آن برعهده شورای اسلامی شهر گرگان است.

 

معاون شهردار گرگان در خصوص علت عدم شرکت نمایندگی‎های بیمه برای حضور در این مناقصه اظهار کرد: سابقه‎ای با بیمه عمر و حوادث کارکنان در سال 1392 با نمایندگی بیمه نوین داشتیم و تمام کارها را انجام دادیم و آخرین بررسی که داشتند نشان داد که نمایندگی مبالغ را به حساب شرکت بیمه پرداخت نکرده است.

 

این موضوع مورد نقد رئیس شورای شهر گرگان قرار گرفت و بیان کرد اگر مورد تائید شهرداری گرگان است باید در مناقصه مرحله دوم شرکت می‎کرد.

 

تملک ۱۶ ساله شهرداری بدون پرداخت وجهی به مالک!

در سال 1384 ملکی را شهرداری تملک کرده بود ولی بهای آن را به صاحب ملک پرداخت نکرده است و پس از گذشته حدود 16 سال شهرداری به فکر این زمین افتاده است.

 

زمانی که این ملک خریداری شده بود کاربری  فضای سبز برای آن در نظر گرفته شده بود و امروز به یک ملک با قابلیت مسکونی تبدیل شده است و در اختیار مالک قبلی قرار دارد.

 

حال سوال مطرح می‎شود که اگر شهرداری ضرورت برای تملک این ملک داشت چرا تا کنون اقدامی نکرده است و چرا باید پس از 16 سال که بهای این زمین را پرداخت نکرده است یاد این ملک بیفتد؟.

 

بنا شد این موضوع در کمیسیون حقوقی بررسی شود که  این ملک آیا در فضای سبز دیده شده و یا در طرح تفصیلی شهر آمده یا خیر.

 

 در آن زمان 6 میلیون و 500 به شهرداری این ملک فروخته شده بود.

 

خرید لوازم برای شهر بازی بدون مصوبه شورای شهر گرگان

خرید لوازم برای شهر بازی بدون مصوبه شورای شهر گرگان توسط شهرداری نیز از سوی یکی از اعضای شورای شهر گرگان امروز به چالش شهرداری گرگان تبدیل شد.

 

پیش از آنکه شورای اسلامی شهر در خصوص خرید تجهیزات تفریحی یک پارک محلی مصوبه داشته باشد شهرداری نسبت به تهیه لوازم تفریحی در یک پارک اقدام کرد.

 

به گفته رضائیان بنا بود که اگر نصب این لوازم مورد تصویب شورای اسلامی شهر گرگان قرار نگرفته پیمانکار این وسایل را بدون قید و شرط جمع‎آوری کند.

 

رئیس شورای شهر گرگان نیز نسبت به بی‎خبری از این موضوع ابراز گلایه کرد و افزود: تصور بر این بود این وسایل بازی از بودجه در سازمان پارک‎ها خریداری شده است و مبالغی که بنا بود برای خرید این لوازم پرداخت شود شورای اسلامی شهر گرگان بی‎اطلاع بوده نصب کرده است.

 

«علی اصغر یوسفی» گفت: در زمان بحران شهرداری می‎تواند در خصوص برخی از هزینه‎هایی که اتفاق افتاده تصمیم‎گیری کند ولی در شرایط عادی باید اعضای شورای شهر در خصوص اقدامات انجام شده و اعتبارات آن مصوبه دریافت کند.

 

رحیمی، دیگر عضو شورای شهر گرگان افزود: به صورت تلویحی نیز دوستان در مجموعه شهرداری پذیرفتند که اشتباه کردند و نیاز است در خصوص خرید و قیمت‎های این لوازم بررسی شود.

 

آقاملایی، دیگر عضو شورای شهر گرگان با بیان اینکه بنا است 40 پارک جیبی در محلات مختلف شهر گرگان احداث شود و موافق این اقدام هستم، افزود: ولی به دلیل اتفاقی افتاده اعتقاد دارم که لوازم خریداری شده باید بررسی شود.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه امام رضا ع مقام معظم رهبری روزنامه زلزله مسجدسلیمان خراسان جنوبي شبستان یزد شیراز حائری اردبیل جلسه علنی شورای شهر شورای شهر گرگان شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۵۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟

نود و یکمین جلسه صحن علنی شورای شهر ساری با سوالاتی از سوی یکی از اعضای شورای شهر از شهردار گذشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، نود و یکمین جلسه صحن علنی شورای شهر ساری شامگاه یکشنبه _شانزدهم اردیبهشت_ در حالی برگزار شد که سیدحسین یوسفی از اعضای شورای شهر ساری به ارائه ۱۰ سوال در موضوعاتی چون دلایل ابتر ماندن پروژه‌های نیمه تمام مثل پل تا پل، صفرآباد، ابن شهر آشوب و پیاده‌راه قارن، علت عدم راه‌اندازی کارخانه آسفالت به رغم نیاز مبرم معابر شهر به آسفالت و چالش‌هایی که به‌دنبال دارد، وضعیت قرارداد پروژه پارک جنگلی شهید نوبخت، عدم تکمیل طرح هدایت آب‌های سطحی، قانونمند کردن فرایند اخذ عوارض ارزش افزوده، فعالیت‌های فرهنگی و اعتماد به سازمان فرهنگی شهرداری و واگذاری فعالیت‌ها به این سازمان، دلایل عدم رشد سرمایه‌گذاری در شهرداری به رغم وجود سازمان سرمایه‌گذاری در شهرداری و کمیسیون سرمایه‌گذاری در شورای شهر، دلیل استفاده از یک نفر در دو شغل مهم (معاونت شهرسازی و سرپرستی شهرداری منطقه دو) و دیده نشدن نیروهای تحصیل‌کرده و متخصص بدنه شهرداری در واگذاری مسئولیت‌ها، مدیریت نحوه پرداخت تسهیلات ۱۲۰ میلیاردی بانک شهر با توجه به فرارسیدن سررسید و کمرنگ بودن حضور میدانی شهردار خصوصاً در مناطق کم برخوردار از حسین قبادی پرداخت.

پرویز شعبانی رئیس شورای اسلامی شهر ساری نیز در ابتدای این جلسه تصمیم‌گیری و نظارت را جزو وظایف ذاتی شورا عنوان و اظهار کرد: هدف از نظارت هدایت امور به سمت بهبودی است و قانون‌گذار برای امر مهم نظارت، برخی ابزارهای قانونی را در اختیار اعضای شوراها قرار داده تا با استفاده از آن به وظیفه نظارتی خود عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از ابزارهای نظارتی، تذکر و سوال است، افزود: اعضای شورا طبق ماده ۸۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها چنانچه در عملکرد شهرداری به مسئله‌ای ایراد داشته باشند، می‌توانند تذکر بدهند و اگر مفاد مربوط به تذکر رعایت نشد، موضوع را به‌صورت سوال مطرح خواهند کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری ادامه داد: تذکر و سوال در مناسباتِ اعضای شورا و شهردار، امری کاملاً طبیعی و متداول بوده و به منظور شفافیت امور، رفع کاستی‌ها و افزایش تعامل صورت می‌گیرد و نباید آن‌را به اختلاف و مُچ‌گیری تعبیر کرد.

شعبانی ضمن تشکر از زحمات شهردار و مجموعه شهرداری برای رفع مشکلات و ارتقای خدمات مطرح کرد: با همه تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد بالاخره ضعف‌هایی هم وجود دارد و بروز کاستی‌ها در تشکیلاتی مثل شهرداری با مأموریت‌های متنوع و متعدد و بار سنگینی که بر دوش دارد، اجتناب ناپذیر است و شورا و شهرداری هر یک در حیطه تکالیف قانونی خود باید برای رفع آن همت کنند.

وی عنوان کرد: در همین راستا سید حسین یوسفی عضو شورا سوالاتی دارد که مطرح و شهردار نیز پاسخ می‌دهند و از آن‌جا که بهبود عملکرد مجموعه مدیریت شهری و جلب رضایت مردم، هدف و دغدغه مشترک شورای اسلامی شهر و شهرداری است، یقین دارم هم عضو شورا و هم شهردار با رویکرد مثبت به این موضوع نگاه کرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری خاطرنشان کرد: انتظار داریم اصحاب رسانه با رویکرد منصفانه و با واقع‌گرایی به انعکاس مطلب بپردازند و به تحقق اهدافِ سازنده‌ی این سوال و جواب کمک کنند.

کد خبر 750930

دیگر خبرها

  • واکنش چمران به پول‌پاشی میلیاردی شهرداری برای مدیرانش: اطلاع ندارم!
  • واکنش چمران به ودیعه میلیاردی به مدیران شهرداری
  • پاسخ رئیس شورای شهر به پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری
  • پس‌لرزه‌های حصارکشی «لاله» در شورا
  • بیش از دو میلیارد یورو خرید خارجی در شهرداری/ مافیای خودرو نداریم
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • چمران: قرارداد با چینی‌ها محرمانه است! / از طرح شهرداری برای پارک لاله اطلاعی نداریم!
  • واکنش چمران به حصارکشی درون بوستان لاله تهران
  • چمران: قرار نیست درختی در محدوده پارک لاله قطع شود
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا