Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@00:35:28 GMT

تلاش پاکستان برای اصلاح مدارس دینی

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۶۶۴۶

تلاش پاکستان برای اصلاح مدارس دینی

وزیر آموزش و پرورش پاکستان از تلاش اسلام آباد برای اصلاح مدارس دینی این کشور به منظور رهایی از افراطی گری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الغد، «شفقت محمود» وزیر آموزش و پرورش پاکستان گفت: اسلام آباد با برنامه اصلاح آموزشی در مدارس دینی موافقت کرده است تا به مدارس عادی نزدیک تر شود و از روش های افراطی رهایی یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح جدیدترین تلاش های برای درمان نگرانی طولانی مدتی است که نزدیک به 30 هزار مدرسه دینی در پاکستان ایجاد کردند؛ این مدارس عرصه ای برای پرورش افکار افراط گرایانه از طریق تدریس برنامه های درسی خشک و سخت براساس مطالب دینی است که دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی نمی توانستند وارد بازار کار شوند.

به موجب این طرح، آموزش پرورش با هیئت متعلق به این مدارس دینی معروف به «وفاق مدارس» توافق کرده است. این مدارس را ثبت کردند و کمک های برای ترویج برنامه های درسی مانند زبان انگلیسی، علوم و ریاضیات دریافت می کنند.

این مدارس مسئول مطالب درسی دینی خواهند بود، اما باید متعهد باشند که افکار افراط گرایانه را از برنامه های درسی حذف کنند.

این وزیر پاکستانی گفت: هرگز گفتمان انزجارطبانه ضد هیچ دین یا طایفه ای تدریس نشود.

وی گفت: تغییرات به تدریج انجام خواهد گرفت. گروه اول از مدارس دینی سال آینده، آزمایشی خواهند بود.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان با فشارهای بین المللی شدیدی برای مقابله با گروههای تندرو که در پاکستان پایگاه دارند، مواجه است. به همین دلیل برنامه امسال را برای اصلاح مدارس دینی اعلام کرد.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه امام رضا ع مقام معظم رهبری خراسان جنوبي روزنامه زلزله مسجدسلیمان شبستان یزد شیراز حائری اردبیل مدرسه دینی اصلاحات پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۶۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر اهمیت و ضرورت تلاش برای توسعه اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس تاکید کرد.

سیدوحید حسینی امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه در کمیته استانی بهداشت، تغذیه و ایمنی که با همراهی مسئولان بهداشت سازمان آموزش و پرورش فارس برگزار شد، تلاش برای تامین سلامت دانش‌آموزان را یک ضرورت خواند که در این زمینه والدین و معلمان، نقش بسیار مهمی دارد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری، نیز مواردی مطرح کرد و راهکارهایی در خصوص همکاری مشترک دو مجموعه در این زمینه ارائه داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست، ضمن بیان توضیحاتی درباره وظایف مشترک مجموعه سلامت با سازمان آموزش و پرورش، از مسئولان مدارس خواست تا در این راستا با مجموعه سلامت همکاری بیشتری داشته و بر مصرف مکمل‌های توزیع شده در مدارس نظارت کنند.

عباس رضائیان‌زاده ضمن قدردانی از اقدامات و تلاش‌های سلامت‌محور مسئولان آموزش و پرورش استان در مدارس، مطالبی درباره پیگیری برای مشارکت خیرین تامین سلامت فارس در تامین مکمل در مدارس؛ مدیریت سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد؛ اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف بهداشت دهان و دندان؛ پایش و غربالگری سلامت دانش‌آموزان و تلاش برای اجرای قوانین جوانی جمعیت و فرزندآوری عنوان کرد.

محمدرضا کریمی، معاون فنی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاش مجموعه سلامت استان و سازمان آموزش و پرورش در راستای سلامت دانش‌آموزان درباره موضوعاتی نظیر چاقی و لاغری دانش‌آموزان؛ عوارض کم تحرکی و تغذیه نامناسب دانش‌آموزان؛ اجرای برنامه بهبود تغذیه و توزیع مکمل یاری آهن و ویتامین D در مدارس؛ ثبت مشخصات دانش‌آموزان در سامانه «سیب» در زمینه دریافت مکمل یاری و چالش‌های تأمین اعتبارات مالی برای تأمین مکمل دانش‌آموزان در مدارس، مطالبی عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • سپاه همواره در صحنه حضور دارد
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!