Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به نقل از شبکه الجزیره، یک روز بعد از اعلام موافقت ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان با استقرار نیروهای آمریکایی در این کشور به منظور "تقویت همکاری مشترک در دفاع از امنیت و ثبات منطقه‌ای" شبکه ان بی سی آمریکا فاش کرد، ارتش آمریکا انتقال تجهیزات و نیروها به پایگاه شاهزاده سلطان در عربستان را از ژوئن آغاز کرده و می‌خواهد دوباره از آن استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این شبکه تلویزیونی آمریکا روز شنبه گزارش داد، عملا تعدادی نیروی آمریکایی در پایگاه مذکور حضور دارند و تعداد آنها بعد از رسیدن اسکادران هوایی آمریکا به پایگاه از ۵۰۰ تن فراتر خواهد رفت.

این شبکه به نقل از مقامات نظامی آمریکا گزارش داد، طی هفته‌های آتی شاهد استقرار جنگنده‌ها و سامانه‌های دفاع موشکی خواهیم بود.

این منابع افزودند، عربستان با پرداخت برخی هزینه‌های مالی لازم و ضروری این استقرار موافقت کرده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، مایک اسپر، وزیر دفاع موقت این کشور مجوز انتقال تجهیزات و نیروها را صادر کرده است.

این فرماندهی روز شنبه نیز توییت کرد، استقرار نیروها در عربستان با هماهنگی و دعوت ریاض مطرح شد و سپس اسپر با آن موافقت کرد.

این فرماندهی افزود: این تحرک بازدارندگی مضاعفی را به ما می‌دهد و توانمندی ما را در حمایت از منافع و نیروهایمان دو چندان می‌کند. این تحرک همچنین عمق عملیاتی و شبکه‌های لجستیکی فراهم می‌کند.

طبق بیانیه این فرماندهی، مداوم وضعیت نیروها در منطقه ارزیابی شده و با مقامات سعودی برای اعمال و اجرای اصول آمریکا در مواقع مناسب هماهنگی خواهند کرد.

براساس گزارش مجله نیوزویک آمریکا در نوامبر ۲۰۱۷، تعداد سربازان آمریکایی و کارمندان فعال وزارت دفاع این کشور در عربستان به ۸۵۰ تن می‌رسید.

آمریکا بزرگترین پایگاه‌های نظامی خود را خلیج فارس دارد به طوریکه در کویت بیشترین سربازان آمریکایی را مستقر کرده، همچنین در قطر بزرگترین پایگاه نظامی در خارج را دارد و ناوگان پنجم دریایی آمریکا نیز در بحرین مستقر است.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: ارتش آمریکا عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۶۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتاد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند.

 این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در این بیانیه همچنین آمده است: « یک قطار با سلاح و تجهیزات نظامی غربی در منطقه شهرک اوداچنویه در دونتسک مورد اصابت قرار گرفت.»

به گفته وزارت دفاع روسیه، پرسنل و تجهیزات تیپ ۶۷ مکانیزه نیروهای اوکراینی نیز در ایستگاه بارگیری راه آهن در منطقه شهرک «بالاکلیا» در منطقه خارکیف اوکراین مورد حمله قرار گرفتند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • آمریکا کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن
  • المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی