Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@05:24:37 GMT

سرعت باد در بیرجند به ۱۰۰ کیلومتر رسید

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۷۱۷۹

سرعت باد در بیرجند به ۱۰۰ کیلومتر رسید

تندباد از بامداد امروز در خراسان جنوبی مشهود بود به طوری که گرد و خاک آسمان اغلب شهرهای استان را فرا گرفت و کیفیت هوا از سطح بسیار ناسالم هم فراتر رفت.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی به خبرنگار ایرنا گفت: تا پایان هفته بادهای شدید به همراه گرد و خاک را در استان شاهد خواهیم بود و امروز به غیر از مرکز استان سرعت باد در طبس ۶۵، سربیشه ۶۱ و فردوس به ۵۸ کیلومتر بر ساعت رسید که بروز خسارت دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد نخعی افزود: امروز و فردا (دوشنبه) در نیمه شرقی و شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، بیرجند، خوسف، زیرکوه، قاین و سرایان وزش بادهای خیلی شدید میزان کاهش دید افقی و حتی بروز خسارت را در برخواهد داشت.

وی اظهار داشت: اختلال در ترددهای جاده‌ای به ویژه در نوار جنوب شرق استان دور از انتظار نیست و هم اکنون دید افقی در بیرجند به ۲ هزار متر، طبس چهار هزار و سرایان پنج هزار متر رسیده است.

نخعی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته دمای مرکز استان به ۲۸ و ۳۸ درجه سانتیگراد رسید افزود: سربیشه و زهان با دمای ۲۵ و طبس با ۴۷ درجه سلسیوس به ترتیب خنک ترین و گرم ترین نقاط استان بوده اند.

پلیس راه خراسان جنوبی نیز اعلام کرد که راه های استان باز است اما رانندگان با توجه به وزش باد شدید و کاهش دید افقی را احتیاط رانندگی کنند.

۳۲۱۵*۳۰۲۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی خراسان جنوبی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۷۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب

حسین ذاکریان رئیس جمعیت هلال احمر بیرجند گفت: با توجه به بارش شدید باران در بعضی از مناطق این شهرستان اولین تیم سیلاب بیرجند به مناطق سیل‌زده اعزام شد.

وی با اشاره به آماده‌باش کامل تیم‌های عملیاتی به دنبال صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی گفت: تیم اعزامی برای تخلیه آبگرفتگی منازل و معابر به روستا‌های ده نو و رکات اعزام شده و در حال خدمت‌رسانی است.

رئیس جمعیت هلال احمر بیرجند از امدادرسانی به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب در این شهرستان خبر داد و افزود: آبگرفتگی سه منزل مسکونی نیز توسط امدادگران هلال احمر بیرجند تخلیه شد.

فعالیت سامانه بارشی که عصر سه شنبه هفته جاری در خراسان جنوبی آغاز شد و از روز چهارشنبه در اغلب مناطق استان شدت گرفت تا امروز ادامه یافت و در شبانه روز گذشته بیشترین بارندگی در بیرجند ثبت شد.

بارش‌های رگباری و سیل آسا در خراسان جنوبی سبب جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌های فصلی و خسارات مالی شده است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی تا شنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب
  • بیرجند رکورددار بارش های روز گذشته در استان
  • ثبت بیشترین بارش شبانه روز گذشته در بیرجند
  • آماده‌باش هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند