Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@11:57:16 GMT

هشدار آمریکا نسبت به دخالت چین در دریای چین جنوبی

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۷۳۹۰

هشدار آمریکا نسبت به دخالت چین در دریای چین جنوبی

ایالات متحده نسبت به گزارش‌هایی از "دخالت" چین در فعالیت‌های نفت و گازی در آب‌های مورد مناقشه دریای چین جنوبی که ویتنام، پکن را به نقض حاکمیتش در آنجا متهم می‌کند، ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: اقدامات تحریک‌آمیز مکرر چین با هدف توسعه استخراج نفت و گاز در مناطق مورد ادعای دیگر کشورها، امنیت انرژی منطقه‌ای را تهدید می‌کند و تضعیف‌کننده بازار انرژی آزاد و باز هند-پاسیفیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویتنام جمعه خواستار ترک کشتی شناسایی چین از ۲۰۰ مایلی حریم منطقه اقتصادی انحصاری خود شد. چین تقریبا روی کل دریای چین جنوبی ادعا دارد و همسایگان کوچکش را با ساخت جزایر در آب‌های مورد مناقشه و تجهیز آنها با باند فرود نظامی و برج دیده‌بانی خشمگین کرده است. همچنین گزارش شده است، کشتی‌های گشت‌ ساحلی چین در نزدیکی یک دکل حفاری در همان محدوده‌ای که ویتنام با شرکت روس‌نفت روسیه برای استخراج میادین گازی قرارداد دارد، دیده شده‌اند.

به‌رغم ادعاهای ویتنام، سخنگوی وزارت خارجه چین پیشتر از هانوی خواسته بود تا به حقوق قضایی و حق حاکمیت چین احترام گذاشته و از انجام اقدامی که اوضاع را پیچیده‌تر کند، خودداری ورزد.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چین دریای چین جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۷۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد

میلیارد مشهور آمریکایی و مالک شرکت‌های اسپیس ایکس و تسلا، طی اظهاراتی هشدار داد که تا زمانی که مشکل بدهی ملی دولت آمریکا حل نشود، دلار ارزشی نخواهد داشت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، ایلان ماسک، میلیارد مشهور آمریکایی و مالک شرکت‌های اسپیس ایکس و تسلا، طی اظهاراتی هشدار داد که تا زمانی که مشکل بدهی ملی دولت آمریکا حل نشود، دلار ارزشی نخواهد داشت.

ماسک در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما باید در مورد بدهی ملی خود کاری انجام دهیم وگرنه دلار ارزشی نخواهد داشت.

پیش از این، صندوق بین المللی پول بر خلاف روال معمول به طور مستقیم از دولت آمریکا انتقاد کرده و هشدار داده بود که عملکرد این کشور در میان اقتصادهای پیشرفته تا حدی ناشی از یک سیاست مالی ناپایدار بوده است.

هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکانرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد

این صندوق در گزارش سالانه خود موسوم به "چشم انداز اقتصاد جهانی" اعلام کرد که هزینه‌کردهای بیش از حد واشنگتن، خطر افزایش تورم و تضعیف ثبات بلندمدت مالی در سراسر جهان را به همراه دارد.

بر اساس گزارش دفتر بودجه کنگره، انتظار می‌رود بدهی دولت آمریکا تا سال 2033 به 45.7 تریلیون دلار یا 114 درصد تولید ناخالص داخلی برسد که این رقم در پایان سال 2023، 97 درصد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • تلف شدن صدها هزار ماهی در ویتنام
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • تداوم بارش‌های رگباری؛ هشدار سیل به ۱۳ استان کشور
  • هشدار مرسک درباره ادامه اختلالات کشتیرانی در دریای سرخ
  • هشدار دموکرات‌ها به بایدن نسبت به نقض قوانین آمریکا توسط تل‌آویو