Web Analytics Made Easy - Statcounter

وی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری دادگاه‌های مفاسد اقتصادی، اظهار کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادی در وهله اول باید از درون سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: با بکارگیری روش‌های صریح کنترل‌های داخلی و سیستماتیک، حسابرسی داخلی، کنترل و نظارت بر فرآیند اجرایی امکان خطا و بروز مفاسد اقتصادی به حداقل می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این عضو حزب اسلامی کار گفت: یکی از اشکالاتی که با آن رو به رو هستیم، فقدان سیستم کنترل داخلی یا تضعیف آن است؛ این موضوع باعث می‌شود تا فساد در سیستم‌ها ریشه بدواند.

وی ادامه داد: یعنی اگر به قدر کافی به این بخش توجه کرده و آن را تقویت کنیم، پیش از آن که فساد یا مشکلی بروز پیدا کند، سیستم کنترل داخلی آن را برطرف می‌کند.

سرخو در بخش دیگری از این گفت‌و گو یادآور شد: اگر سیستم کنترل داخلی فراهم شود نیاز نیست تا دستگاه قضایی به همه پرونده‌های فساد رسیدگی کند؛ چرا که خود سیستم عیب‌ را برطرف می‌کند و مدیران می‌توانند به موقع با اتخاذ تصمیمات و تدابیر صحیح مشکل را برطرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: ریشه فساد با کنترل فرآیندها، حسابرسی داخلی و اقدامات پیشگیرانه از بین می‌رود.

سرخو در پایان گفت: قوانین و مقررات کافی برای کنترل فساد در حوزه‌های اقتصادی وجود دارد، باید در اجرایی شدن آن‌ها و نظارت‌های کلان تجدید نظر کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: محسن سرخو حزب اسلامی کار دادگاه های مفاسد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۷۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان و کارگران، افسران جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های امروز نماز با اشاره به در پیش رو بودن هفته بزرگداشت مقام معلم و روز جهانی کارگر گفت: ما باید با استفاده از معلمان که افسران جنگ فرهنگی و جامعه کارگری که افسران جنگ اقتصادی هستند با دشمنان مقابله کنیم.
آیت الله دژکام تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در برش استانی سند مهندسی فرهنگی و سند تعلیم و تربیت در نظر گرفته شده مسئله آموزش است
وی اضافه کرد: علاوه بر معلمان، کارگران هم مشکلات صنفی دارند که دولت و مسوولان باید در این حوزه بیش از گذشته تلاش کنند تا مشکلات این بخش نیز برطرف شود.
خطیب نماز جمعه امروز شیراز افزود: دشمن جنگ ترکیبی در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی را به ملت ایران تحمیل کرده است و فکر می‌کنند که هیچ قدرتی در مقابل آنها نمی‌تواند بایستد ، این در حالی است که ما با مقاومت و ایستادگی خودمان در مقابل جبهه استکبار می‌ایستیم.
نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار کرد: دشمنان نظام و انقلاب همزمان با جنگ اقتصادی، جنگ فرهنگی علیه ما به راه انداخته اند تا بتوانند از این طریق به اهداف خود برسد، اما ما باید به لطف الهی و بهره گیری از امکانات و ظرفیت‌های داخلی، جوانان و نخبگان، جایگاه خود را در جهان به گونه‌ای تثبیت کنیم هیچ فرد یا گروهی نتواند جرات نگاه کردن به ایران را داشته باشد.
آیت الله دژکام گفت: رهبر معظم انقلاب هشت راهکار را برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و توسعه اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته اند که شامل حمایت مسوولان از تولیدات داخل، افزایش بهره‌وری، جذب سرمایه گذاران در تولید، حمایت مردم از تولیدات داخلی، اصلاح الگوی مصرف، توسعه فرهنگ کار، ایجاد اشتغال و مبارزه با فساد اقتصادی است.
وی افزود: مسئولان، مدیران و مردم با فعالسازی چرخه تولید و اشتغال در زمینه خرید کالای داخلی، حساسیت ویژه‌ای به خرج دهند و مردم برای تحقق شعار سال باید تصور بهتر بودن کالای خارجی را کنار بگذارند و جهت‌گیری آنان به سمت و سوی مصرف اجناس باکیفیت ایرانی باشد.
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: نقش تولید کنندگان در تحقق شعار سال بسیار پر رنگ است، چرا که با اعتماد افزایی، تولید کالا با کیفیت برتر و قیمت مناسب می‌توانند نظر مصرف کنندگان را به سمت کالا‌های ساخت داخل جلب کنند.
امام جمعه شیراز با اشاره به تاکید رهبری بر اجرای مبارزه با فساد گفت: اداره کشور در مبارزه همه‌ جانبه با فساد است، بنابراین باید در درجه‌ی اول مراقب باشیم که به هیچ وجه به فساد آلوده نشویم.

دیگر خبرها

  • تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • معلمان و کارگران، افسران جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • پیش‌بینی ایلان ماسک از بروز جنگ داخلی در غرب
  • وزیر ورزش: دخالتی در امور اجرایی سرخابی ها نداریم
  • هاشمی: دخالتی در امور اجرایی استقلال و پرسپولیس نداریم
  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • تک‌صدایی در لرستان نباید داشته باشیم/ هدف‌گذاری برای سفر دوم دولت
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی