Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو، هایویز انگلند (Highways England) قصد دارد تا با همکاری مرکز نوآوری مهندسی گرافن در دانشگاه منچستر اقدام به بهبود وضعیت جاده‌های انگلستان کند.
مرکز نوآوری مهندسی گرافن تخصص ویژه‌ای در توسعه سریع و تولید انبوه گرافن و مواد دوبعدی دارد؛ از این رو شرکت هایویز انگلند قصد دارد از این تجربه و تخصص برای به‌کارگیری گرافن در بهبود سطح جاده‌ها استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز نوآوری مهندسی گرافن یک مرکز نوآور و پیشرو در انگلیس بوده که همکاری مشترکی با صنایع دارد تا به آن‌ها کمک کند از گرافن و مواد دوبعدی در صنعت استفاده کنند. این مرکز، فناوری و ملزومات صنایع را برای رسیدن به اهداف آن‌ها در اختیارشان قرار می‌دهد.

شرکت هایویز انگلند مسئول جاده‌های کشور انگلیس است، شبکه راه‌های انگلیس در حدود ۴۳۰۰۰۰ مایل بوده که هر روزه چهار میلیون سفر در آن‌ها جریان دارد.

پاول دونی از مدیران نوآوری شرکت هایویز انگلند می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که این فرصت برای ما ایجاد شده تا از یک ماده بسیار جالب توجه برای بهبود شبکه راهی در انگلیس استفاده کنیم. مرکز نوآوری مهندسی گرافن، مرکزی پیشرو بوده که در دانشگاه منچستر واقع شده است. این مرکز با همکاری مشترک به شرکت‌ها کمک می‌کند تا به چالش‌های خود غلبه کنند. ما به دنبال بهبود سطح جاده‌ها و افزایش ایمنی هستیم.»

جیمز بیکر مدیرعامل مرکز نوآوری مهندسی گرافن می‌گوید: «این همکاری مشترک یک مثال عالی از چگونگی ورود گرافن برای حل مشکلات روزمره مردم است. با فراهم‌کردن زیرساخت‌ها برای شرکاء صنعتی، ما می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم تا محصولات خود را با استفاده از گرافن بهبود داده و بر چالش‌های خود غلبه کنند.»

پیش از این در خبرها آمده بود که یک شرکت بریتانیایی موفق به ارائه آسفالت جدیدی برای جاده‌های این کشور شده است. در ساخت این آسفالت از تایرهای فرسوده استفاده شده طوری که در هر کیلومتر جاده، ۷۵۰ تایر مستعمل استفاده شده است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۷۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل در لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان ؛مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان بر فعالیت جدی و برنامه محور جمعیت طرفداران ایمنی راه ها در استان تاکید کرد.
مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  با تلاشهای  حوزه ایمنی  در سال گذشته یکی از  استانهای برتر بوده که اقدامات خوبی انجام داده است.
وی  افزود:در سال گذشته یکصد کیلومتر  از راههای مواصلابی استان نصب نبیوجرسی انجام شده است  که در کاهش  تصادفات موثر بوده است.
وی روز ایمنی و حمل و نقل را به عنوان نقطه عطف اراده و عزم ‌ملی برای تحقق روز و ایام بدون حادثه رانندگی برشمرد و گفت: از آنجا که سرعت، منشاء همه ی تخلفات رانندگی است که فرهنگ‌سازی به عنوان مهمترین عامل در پیشگیری از سوانح رانندگی باید مورد توجه قرار گیرد.
شیروانی با  قدردانی  از عملکرد صدا و سیما ودیگر رسانه های استان در بحث فرهنگ‌سازی  افزود:همه ی این نامگذاری ها و برنامه ریزی ها با این هدف است که مردم نتایج رعایت قوانین رانندگی را با تمام وجود احساس کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس در سال گذشته
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • رفع خطر ۱۸ نقطه پر تصادف شناسایی شده استان
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • بزرگداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل در لرستان
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است