Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

محسن هاشمی صبح امروز در ابتدای جلسه علنی شورای شهر با بیان این که در آستانه انتخابات مهم شورایاری قرار داریم و این موضوع با حساسیت ویژه دنبال می‌شود گفت: برگزاری انتخابات محلی درتهران همزمان با حساسیت‌ها و هیجانات در حوزه‌ی سیاست خارجی و خلیج فارس ، نشان دهنده‌ی اوج ثبات و آرامش در جمهوری اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که شوراهای محل مطابق با اصل هفتم قانون اساسی آخرین حلقه از زنجیره حاکمیت جمهوری اسلامی هستند گفت: این امر برای نظام، رضایتمندی مردم ، کارآمدی و اقتدار به همراه دارد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان این که برگزاری موفق انتخابات شورایاری‌ها گامی در جهت تمرکز زدایی از ساختار رسمی به سمت جامعه است گفت: نباید نگاه ما به انتخابات شورایاری‌ها سیاسی و جناحی باشد. بلکه باید این انتخابات را فرصتی برای تبلور عمیق مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی آن هم در اوج فشارهای ظالمانه قدرت‌های جهانی بدانیم و نشان دهیم که مردم مهمترین پشتوانه نظام هستند.

به گفته هاشمی ، شوراها رکن مردم نهاد جمهوری اسلامی هستند و در شرایطی که دستگاه دیپلماسی کشور با زبان منطق و استدلال و نیروهای مسلح با زبان اقتدار از منافع ملی دفاع می‌کنند مدیریت شهری نیز تمام تلاش خود را در جهت خدمت به مردم و رضایت آنها به کار می‌گیرد.

وی با بیان این که نظام بین‌الملل به خوبی صلح طلبی و حقانیت جمهوری اسلامی را در کنار دفاع از منافع ملی و حقوق اساسی ایران مشاهده می‌کند گفت: این نظام عملکرد ایران را به عنوان دفاع طبیعی از منافع ملی در چارچوب قوانین بین‌المللی و پایبندی به تعهدات و معاهدات مشروع ، می‌پذیرد.

محسن هاشمی پس از قرائت این نکات جلسه را ترک کرد و ریاست شورا را به امینی، نایب رئیس سپرد و با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این نکته که چرا جلسه را ترک کردید؟ گفت: باید ساعت ۱۰ در ریاست جمهوری باشم.

وی در واکنش به اصرارهای خبرنگار مبنی بر این که به چه دلیل به ریاست جمهوری می‌روید؟ به شوخی گفت: می‌دانید که ما در ریاست جمهوری بودیم و الان هم هوم سیتی داریم.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: محسن هاشمی رفسنجانی انتخابات شورایاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۹۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم

نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از بایدن خواست تا برای شکست دادن ترامپ در انتخابات از حضور در این رقابت انصراف دهد.

به گزارش فارس به نقل از پولتیکو، رابرت اف. کندی، نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا عنوان کرده که جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و نامزد حزب دموکرات باید از رقابت‌ها کناره‌گیری کند تا وی بتواند مانع از این شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بار دیگر به کاخ سفید بازگردد.

کندی در جریان یک سخنرانی ۳۰ دقیقه‌ای در مرکز شهر بروکلین در ایالت نیویورک آمریکا عنوان کرد: ما فقط یک شانس برای شکست دادن دونالد ترامپ داریم. ما به نامزدی نیاز داریم که بتواند این کار را انجام دهد و آن نامزد من خواهم بود.

کندی سپس در ادامه سخنرانی‌اش از بایدن خواست تا از حضور در انتخابات کناره‌گیری کند و عنوان کرد بر خلاف بایدن که شانسی برای پیروزی ندارد، ترامپ می‌تواند پیروز انتخابات باشد مگر آنکه بایدن با کنار کشیدنش از رقابت‌ها راه را برای شکست دادن ترامپ فراهم کند.

اظهارات کندی در حالی مطرح می‌شود که وی در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد شدید ترامپ قرار گرفته است و ترامپ به صراحت اعلام کرده هر گونه حمایت رای‌دهندگان از وی مانند هدر دادن حق رای‌شان است.

دموکرات‌ها نیز در مقابل اظهارات کندی علیه بایدن، انتقادات زیادی علیه وی مطرح کرده‌اند.

در همین رابطه مت کوریدونی، سخنگوی کمیته ملی دموکرات آمریکا عنوان کرده است که پیشنهاد کندی برای کنار کشیدن بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری را به همان اندازه کمپین انتخاباتی‌اش نباید جدی گرفت.

با این حال کندی به همراه مدیر کارزار انتخاباتی‌اش، آماریلیس فاکس کندی، نظرسنجی را ارائه کردند تا بر مبنای آن استدلال کنند که چرا بایدن باید از رقابت‌های ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند.

وی با اشاره به نتایج این نظرسنجی تنها راه شکست ترامپ در انتخابات را، کناره‌گیری بایدن عنوان کرده است.

هنوز نه کمپین ترامپ و نه کمپین بایدن در باب اظهارات کندی اظهار نظر نکرده‌اند.

کندی پیش از این هم در اظهاراتی بایدن را خطری بزرگ برای دموکراسی آمریکا دانسته و عنوان کرده بود خطر وی برای دموکراسی بیشتر از خطر ترامپ است.

دیگر خبرها

  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • شوراها حلقه میانی بین حاکمیت و مردم هستند
  • شوراها حلقه میانی اصلی حاکمیت و مردم است / از خدمات نظام باید دفاع شود
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد