Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-01@04:36:59 GMT

امضاهای الکترونیک از ماه آینده در شهرداری تهران

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۹۳۰۳

امضاهای الکترونیک از ماه آینده در شهرداری تهران

به گزارش وانانیوز، 

 محمد فرجود  با یادآوری اینکه شهرداری تهران از سال 1397 برنامه تهران هوشمندسازی را آغاز کرده است پروژه‌های شهرداری در حوزه هوشمندسازی را در دو حوزه این گونه توضیح داد: اقداماتی درون شهرداری انجام شده تا شهر برمبنای داده و به صورت هوشمند اداره شود؛ مانند بسترها و زیرساخت هایی مثل زیرساخت های یکپارچه سازی پایگاه داده‌های شهرداری که درواقع مهم‌ترین کار در این بخش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار این ها، پروژه هایی مانند سامانه یکپارچه صورت وضعیت های شهرداری هم در پسماند و هم در حوزه های عمرانی ایجاد شده است.

وی این اقدام را در راستای شفاف سازی هزینه‌ها و اداره شهر بر مبنای دیتا دانست و گفت: یکی دیگر از اقدامات هوشمندسازی در شهرداری، ارایه برخی سرویس های دفاتر خدمات الکترونیک شهر به صورت غیرحضوری و اینترنتی است و شهروندان نیازی به مراجعه به این مراکز ندارند. همچنین برخی فرایندهای ساخت و ساز برای شهروندان شفاف و کارتابل شهروندی در حوزه شهرسازی ایجاد شده است.

براساس گزارش شهرنوشت، فرجود تاکید کرد: تمام سامانه‌های معاملاتی مانند مناقصه ها و مزایده ها قرار است به صورت یکپارچه منتشر شود. از طرف دیگر فرایندهای ساخت و ساز در شهرداری نیاز به بازنگری دارد و شهردار تهران دستور این بازنگری را داده است و بسیاری از کارها در این حوزه قرار است به صورت الکترونیکی انجام شود. حتی تا یک ماه آینده امضای کاغذی در شهرداری تهران حذف و امضای الکترونیک جایگزین آن خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: شهرداری تهران دولت الکترونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۹۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوضاع نظافت تهران از پاریس هم بهتر است؛ آمار هم داریم

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تأکید بر اینکه تهران از پاریس حتما تمیزتر است، گفت: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، رضا محمدی در حاشیه مراسم تکریم از ۸۰۰ نفر از پاکبانان پایتخت به مناسبت روز جهانی کارگر در جمع خبرنگاران، گفت: براساس آمار و ارقام وضعیت تهران به لحاظ نظافت از پاریس بهتر است.

وی با اشاره به نظرسنجی از شهروندان درباره نظافت پایتخت، تأکید کرد: سامانه‌ای تحت عنوان ۱۳۷ وجود دارد که شهروندان می‌توانند موارد را به این سامانه اطلاع بدهند که شکایت‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، یکی از مشکلات شهرداری در حوزه جمع آوری پسماند مدل ماشین آلات جمع آوری پسماند در شهر بود، بطوریکه معدل مدل ماشین آلات پسماند از مدل ۹۱ تا پایان اردیبهشت سال جاری به مدل سال ۱۴۰۰ می‌رسد.

تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت

وی اظهار کرد: همچنین کف حقوق پاکبانان از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۱۲ میلیون تومان رسیده است که قطعا این موضوعات اثر خود را در کف خیابان و نظافت شهر خواهد گذاشت.

دیگر خبرها

  • زاکانی: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا چند روز آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود
  • انتخابات دور دوم در کرمانشاه به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • باید به سواحل خلیج فارس به صورت یکپارچه نگریست
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • اوضاع نظافت تهران از پاریس هم بهتر است؛ آمار هم داریم
  • مرحله دوم انتخابات در البرز به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!