Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@22:44:06 GMT

واکنش عملی لندن به توقیف نفتکش چیست؟

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۹۹۲۶

واکنش عملی لندن به توقیف نفتکش چیست؟

واکنش عملی لندن به توقیف نفتکش انگلیس از سوی ایران فردا بررسی و اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، انگلیس قرار است فردا دوشنبه در خصوص واکنش عملی نسبت به اقدام ایران در توقیف نفتکش این کشور تصمیم بگیرد.

 

بنابراین گزارش، «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس روز شنبه ادعا کرد که اقدام ایران در توقیف نفتکش انگلیسی سوالات بسیار جدی را برای کشتیرانی بین‌المللی و انگلیس در تنگه هرمز ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت که کمیته واکنش اضطراری دولت انگلیس (کبرا) شرایط را مفصل مورد بحث قرار داده و روز دوشنبه بیانیه‌ای درباره اقداماتی که لندن اتخاذ خواهد کرد به پارلمان ارائه خواهد شد.

 

در این خصوص، روزنامه «تلگراف» در نسخه روز یکشنبه خود گزارش داد که «جرمی هانت» وزیر خارجه بریتانیا قرار است در جلسه‌ای که فردا با پارلمان این کشور خواهد داشت، طرحی برای مصادره اموال و دارایی‌های ایران در انگلیس بدهد.

 

طبق ترجمه فارس، روزنامه تلگراف که این موضوع را در صفحه اول خود افشا کرده نوشت طرح احتمالی مصادره اموال و دارایی‌های ایران در بریتانیا، برای تلافی توقیف نفتکش انگلیسی در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی در خلیج فارس است.

 

بر این اساس، کابینه وزیران انگیلس در حال طراحی تحریم‌هایی برای اعمال علیه ایران هستند و هانت نیز قرار است روز دوشنبه اجرای بسته اقدامات دیپلماتیک و اقتصادی علیه ایران را که شامل مصادره احتمالی دارایی‌های ایران می‌شود، اعلام کند.

 

تلگراف به نقل از منابع خود می‌نویسد که انگلیس همچنین ممکن است خواستار بازگشت تحریم‌های اتحادیه اروپا و سازمان ملل علیه ایران شود که ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام یا همان توافق هسته‌ای) لغو شده بود.

 

به گزارش شبستان، ایران روز جمعه یک نفتکش انگلیسی را به اتهام عدم رعایت قوانین بین المللی توقیف کرد. انگلیس در واکنش به این اقدام ایران از طریق وزیر خارجه خود با همتای ایرانی یعنی «محمد جواد ظریف» گفت و گویی داشته است.

 

از سویی دیگر، لندن گزارشی نیز در این باره به شواری امنیت سازمان ملل ارایه کرده است./

 

 

 

 

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه خراسان جنوبي روزنامه بیرجند زلزله مسجدسلیمان حائری اردبیل شیراز مسکن مقام معظم رهبری توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز توقیف نفتکش انگلیسی نفتکش انگلیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۹۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت غمناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب از فوت غمناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سامان محمدی، امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: یک مرد سالخورده بر اثر برخورد خودرو سنگین نفتکش در بلوار شهید مهدی باکری شهر میاندوآب جان خود را از دست داد.

وی افزود: این حادثه دلخراش ساعتی پیش روی داد و مأموران آتش‌نشانی پس از دریافت اطلاع از طریق سامانه ۱۲۵ این سازمان به محل حادثه اعزام شدند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب گفت: این فرد در زیر لاستیک خودروی سنگین گیر کرده بود که پس از حضور تیم‌های عملیاتی امدادی و آتش‌نشانان پس از رهایی به گلشن زهرا انتقال داده شد.

کد خبر 750804

دیگر خبرها

  • فریاد «نه به نسل‌کشی در رفح» قلب لندن را لرزه درآورد
  • زاخارووا: در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • ادعای دلارزدایی و قرارداد دلاری/کشور‌های اسلامی؛ از نشست‌های نمایشی تا اقدامات عملی/عملیات وعده صادق و تحول در تاریخ غرب آسیا
  • چلسی رقیب همشهری‌اش را گلباران کرد
  • فوت دردناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غم‌انگیز پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غمناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم