Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهمنامه نصب ۵ میلیون کنتور فهام بین شرکت توانیر و شرکت ساتکاب با حضور وزیر نیرو، به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، صبح امروز یکشنبه با امضای تفاهمنامه‌ای میان شرکت‌های توانیر و ساتکاب، فاز دوم طرح ملی فهام با هدف هوشمندسازی شبکه برق، با حضور وزیر نیرو آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس این تفاهمنامه که به امضای محمدحسن متولی‌زاده مدیرعامل شرکت توانیر و محمدولی علاءالدینی مدیرعامل شرکت ساتکاب رسید، فاز دوم طرح فهام وارد مرحله عملیاتی شده و ۵ میلیون مشترک برق طی دو سال به کنتور‌های فهام (هوشمند) مجهز خواهند شد.

 

بر اساس این گزارش، در فاز اول طرح فهام، مشترکان دیماندی برق به کنتور‌های هوشمند مجهز شدند و علاوه بر این استانداردها، مشخصات فنی و دانش فنی ساخت کنتور‌های هوشمند داخلی تحقق یافت.

 

گفتنی است، در قالب فاز دوم قرار است ۲.۵ میلیون مشترک سه فاز آمپری از جمله مشترکان کوچک صنعتی، تجاری، باقی‌مانده مشترکان کشاورزی و سه فاز خانگی و همچنین ۲.۵ میلیون مشترک تک فاز تجاری و خانگی، با اولویت مشترکان پرمصرف، به کنتور‌های هوشمند مجهز شوند که از این طریق رفتار مصرفی این دسته از مشترکان قابل مدیریت خواهد شد.

 

 علاوه بر این طرح قرار است ۲۰۰ هزار کنتور مرجع هوشمند نیز در مجتمع‌های تجاری و مسکونی نصب شود که از این طریق نیز رفتار مصرفی حدود ۱۰ میلیون مشترک مدیریت‎‌پذیر خواهد شد که این ۲۰۰ هزار کنتور مرجع، خارج از تفاهمنامه با ساتکاب بوده و توسط شرکت‌های توزیع نیروی برق سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

 

بر پایه این گزارش، طرح فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی (فهام) یکی از پروژه‌های ملی و مهم صنعت برق و به‌عنوان اولین و زیربنایی‌ترین قدم در زمینه هوشمندسازی سیستم قدرت به‌شمار می‌رود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه روزنامه شیراز خراسان جنوبي مقام معظم رهبری اردبیل بیرجند زلزله مسجدسلیمان مسکن خبرگزاری شبستان وزارت نیرو تفاهمنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۰۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان

مدیرعامل شرکت توانیر از اختصاص پاداش ٤ برابر بیشتر از هزینه های تامین برق به مشترکان کشاورزی خبر داد که در طرح های مدیریت مصرف تابستان امسال مشارکت فعال تری داشته باشند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر با بیان این که بخش کشاورزی از ظرفیتهای خوبی برای مشارکت اختیاری در طرحهای تشویقی صنعت برق برخوردار است، افزود: امسال برای نخستین بار با موافقت هیات وزیران مقرر شده تا در کنار اختصاص برق رایگان به مشترکان کشاورزی که ٥ ساعت با طرحهای مدیریت مصرف همکاری کنند، امکان قرار گرفتن در لیست پاداش مشارکت نیز فراهم شده است.

وی افزود: براساس مصوبه هیات وزیران، برق مشترکان کشاورزی که ٥ ساعت در طرحهای مدیریت مصرف مشارکت کنند، رایگان خواهد بود.

وی ادامه داد: علاوه بر این در صورتی که کشاورزان 80 درصد دیماند مصرفی خود را که معادل ١٥ درصد از مصرف روزانه آنهاست، از نیروگاههای تجدیدپذیر تامین کنند، از برنامه های مدیریت مصرف معاف خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد: علاوه بر این اگر کشاورزان بیش از ٥ ساعت نیز در طرحهای مدیریت بار مشارکت داشته باشند، تا ٤ برابر هزینه های تامین برق از پاداشهای صنعت برق برخوردار خواهند شد.

رجبی مشهدی با اشاره به این که این میزان بیش از 2500 تومان به ازای هر کیلووات ساعت است، گفت: در حقیقت این پاداش، متناسب با ساعاتی که در این طرح مشارکت می کنند از 500 تا 2500 تومان متغیر است.

وی اضافه کرد: در واقع مشترکان کشاورزی این فرصت را دارند که با بهینه سازی فناوری مورد استفاده در موتورهای پمپاژ آب، استفاده از تجدیدپدیرها و... از این پاداشها بهره مند شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محدودیت دسترسی به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان فرانسوی
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • واگذاری بیش از ۹ هزار فقره انشعاب آب در استان مرکزی
  • نصب یک هزار و ۹۲۶ کنتور هوشمند برق در شاهرود
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • قطعی ۲ ساعته گاز در برخی مناطق شهر رضوانشهر
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان