Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیانیه پایانی اجلاس چهارجانبه وزرای ارتباطات ایران، آذربایجان، ترکیه و روسیه در تهران صادر شد که در بخشی از آن آمده است:«با اراده سیاسی، پایداری و مشارکت چند جانبه می‌توان پیچیده‌ترین مسائل را حل کرده و راهکارهای عملی موثری را به اجرا گذاشت. این رویداد پیامی دلگرم کننده و محکم است که تلاش‌های ما در جهت ایجاد آینده‌ای روشن‌تر برای همگی ملت‌های منطقه و مقابله با یکجانبه گرایی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» ​

به گزارش ایسنا، در پی برگزاری اجلاس چهارجانبه وزرای ارتباطات جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان، ترکیه و روسیه در تهران، با توافق چهار کشور بیانیه پایانی این اجلاس صادر و منتشر شد.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

اجلاس چهار جانبه وزراء ارتباطات کشورهای ایران، جمهوری ترکیه، فدراسیون روسیه و جمهوری آذربایجان، در تاریخ 26 تیر ماه 1398 (برابر با 17 جولای 2019)، در عمارت کلاه فرنگی وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، برگزار گردید. هدف از این اجلاس، گسترش ارتباطات علمی و اقتصادی میان کشورهای منطقه بود که در آن وزراء چهار کشور، درخصوص آخرین پیشرفت‌های فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزراء حاضر در این اجلاس، به منظور حمایت از مبادله دانش، توسعه بازار و فراهم کردن فرصت برای ظرفیت سازی در منطقه، با ابتکار پیشنهادی وزیر ارتباطات ایران در اجلاس وزراء باکو (دسامبر 2018)، مبنی بر راه اندازی یک مرکز برنامه ریزی، سازماندهی و سرمایه گذاری رویدادهای منطقه‌ای برای استارتاپ‌ها، موافقت کردند.

همچنین وزراء شرکت کننده در اجلاس، به عنوان اولین مرحله از انجام اهداف فوق، با سازماندهی 8 رویداد استارتاپی (دو رویداد در هر کشور)، در یک سال آتی، توافق کردند. ترویج همکاری‌های صنعتی با تقویت ارتباط میان شرکت‌ها، شناسایی نیازهای آموزشی استارتاپ‌ها در زمینه توسعه کسب و کار، تبادل اطلاعات تخصصی و ارتباطات بازار، توسعه خدمات حوزه ICT و آموزش برای جوامع کسب و کار ملی و منطقه‌ای، ارائه بسته‌های آموزشی، بررسی ابزارهای روش شناسی که توسط هر یک از کشورها برای استارتاپ‌های منطقه ارائه شده است و فراهم آوردن فرصتی منحصر به فرد برای بررسی اکوسیستم سایر استارتاپ‌ها، بازدید از فضاهای همکاری، مرتبط شدن با سرمایه گذاران و همچنین کسب تجربیات ارزشمند در راه اندازی استارتاپ، از دستاوردهای مهم این اقدام مشترک خواهد بود.

بنا بر اعلام وزارت ارتباطات،این دستاورد نشان می‌دهد که با اراده سیاسی، پایداری و مشارکت چند جانبه می‌توان پیچیده‌ترین مسائل را حل کرده و راهکارهای عملی موثری را به اجرا گذاشت. این رویداد پیامی دلگرم کننده و محکم است که تلاش‌های ما در جهت ایجاد آینده‌ای روشن‌تر برای همگی ملت‌های منطقه و مقابله با یکجانبه گرایی خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۰۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای

وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای در بیست و یکمین اجلاس خود در آستانه پایتخت قزاقستان با اعلام استقبال از حضور وزیر دفاع کشورمان به عنوان عضو اصلی این سازمان، به صورت یکپارچه و اجماعی حملات تروریستی اخیر در روسیه، سوریه، پاکستان و همچنین حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را در بیانیه پایانی محکوم و با خانواده قربانیان این حملات تروریستی ابراز همدردی کردند.

وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای همچنین نسبت به رشد تروریسم بین‌المللی و تهدیدات جدید آن اعلام نگرانی و بر تقویت روابط دفاعی کشورهای عضو شانگهای تاکید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس شانگهای
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است