Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: تأمین گاز CNG را برای روستاهای صعب‌العبور فریدون‌شهر منتفی دانستیم اما با استفاده از ظرفیت مازاد خط لوله شرکت گاز استان لرستان از روستای فرسش در تلاش هستیم تا گاز را برای آنها نیز فراهم کنیم. ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

سید مصطفی علوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار داشت: گازرسانی در شرق استان در قالب CNG در دست اقدام است که در تلاش هستیم عملیات گازرسانی این مناطق را در هفته دولت به بهره‌برداری برسانیم، با تفاهم نامه‌ای که  بین شرکت گاز، فرمانداری و نماینده مجلس در منطقه امضا شده است به زودی در غرب استان هم شاهد گازرسانی به روستاهایی با جمعیت و امکانات بیشتر خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی درباره توسعه گاز صنعتی افزود: با همکاری و کمک ارگان‌های ذی‌ربط مانند فرمانداری‌ها، جهاد کشاورزی و اداره راه، گازرسانی به صنایع در قالب بند قاف با سرعت در حال پیشبرد است که امیدواریم سوخت مایع مورد استفاده را جایگزین گاز طبیعی کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان بیان کرد: در سطح استان 107 شهر و 1059 روستا در حال حاضر  از گاز بهره‌مند هستند که بر این اساس با ده‌ها پیمانکار قرارداد داریم تا با وجود تغییرات جغرافیایی منطقه به لحاظ ساخت و ساز، عقب نشینی و  امثال آنها بتوانیم گاز آنها را در این مواقع تأمین کنیم.

کهگیلویه و بویراحمد| پایان 40 سال انتظار؛ محروم ترین دهستان ایران گازدار می‌شودمناطق ویژه اقتصادی همدان از داشتن آب، برق و گاز بی‌بهره‌اندمشترکان خانگی 53 میلیارد تومان به شرکت گاز استان کرمانشاه بدهکارند

وی با اشاره به اهمیت نگهداری در توسعه گفت: کار شرکت بعد از توسعه، نگهداری است که بسیار سرفصل مهمی به شمار می‌رود، چون اگر بخواهیم گاز ایمن و  مستمری را برای مشتریان تأمین کنیم، این بخش نیازمند انجام کارهای فنی است که در قالب استفاده از خدمات پیمانکاری و با نظارت عالی شرکت میسر است و عدم قطعی گاز در فصول مختلف گواه بر کار ماست.

علوی درباره گازرسانی به مناطق صعب العبور فریدون‌شهر تصریح کرد: به جز روستاهای پیش‌کوه و پشت‌کوه مانند روستای کلوسه که بسیار صعب العبور است همه روستاهای فریدونشهر و اطراف آن از گاز بهره مند هستند که البته گاز CNG را برای روستاهای صعب العبور منتفی دانستیم و با استفاده از ظرفیت مازاد خط لوله شرکت گاز استان لرستان از روستای فرسش در تلاش هستیم تا گاز را برای آنها نیز فراهم کنیم.

 وی با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و قیمت گاز گفت: به هیچ عنوان قیمت مصرف گاز خانگی و صنعتی تغییری نخواهد کرد و قیمت‌ها طبق تعرفه سال 97 اعمال خواهد شد، این در حالی است که 23 درصد رشد در مصرف صنعتی داشتیم که خوشبختانه نشان‌دهنده رونق تولید و اقتصاد ملی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به توسعه فرهنگ الگوی مصرف اضافه کرد: با تفاهم نامه‌ای که با صدا و سیما، آموزش و پرورش و ادارات ذی‌ربط داشته‌ایم  و همچنین توزیع کتابچه‌های ایمنی و مصرف بهینه، فرهنگ‌سازی خوبی شده است،  بنابراین توصیه ما به مشتریان مصرف بهینه گاز است.

انتهای پیام/ ز

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۱۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به مصرف برق ۳۲ هزار مگاواتی سامانه های‌سرمایشی در دوره گرم سال، آن را معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیونی عنوان کرد و گفت: ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در مناطق عادی و معتدل طی مذاکره با صداوسیما حاصل شده و ۸۰ درصد مناطق کشور را شامل می‌شود.

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر در گردهمایی مدیران دفاتر حقوقی شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیرو به ناترازی صنعت برق در ۳ بخش مالی، سوخت و تولید و مصرف برق اشاره کرد که به طور مستقیم یا غیرمستقیم عملکرد بخشهای تولید، انتقال و توزیع برق را تحت تاثیر قرار داده است.

وی رشد شتابان مصرف (۵.۷ درصد در سال گذشته) را از دیگر چالش‌های صنعت برق عنوان کرد که با توجه به رشد یک تا ۲ درصدی مصرف در کشورهای توسعه یافته، نیازمند تدبیر است.

به گفته وی، بخشی از رشد مصرف برق نامتعارف است که به پدیده‌های نوظهوری مانند ماینرهای غیرمجاز یا استفاده از کولرهای گازی در مناطق عادی اختصاص دارد.

مدیرعامل توانیر در ادامه از کاهش فعالیت تولیدکنندگان مجاز رمز ارز از حدود ۳۵۰ مگاوات به کمتر از ۵۰ مگاوات خبر داد که به دلیل‌عدم بازدارندگی، راهکارهای قبلی مربوط به استخراج غیرمجاز است. وی در همین زمینه گفت: تاکنون ۸۰۰ مگاوات ماینر غیرمجاز کشف شده است.

رجبی مشهدی ۳۲ هزار مگاوات مصرف برق سامانه های‌سرمایشی در کشور را معادل کل مصرف برق کشور مصر با ۱۲۰ میلیون نفر جمعیت ذکر کرد که نشان می‌دهد در کشور ما مقررات و مناسبات خوبی برای بهره‌وری انرژی و مهار هدر رفت برق در این حوزه حاکم نیست.

وی با اشاره به ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در مناطق عادی و معتدل که طی مذاکره با صداوسیما حاصل شده و۸۰ درصد مناطق کشور را شامل می‌شود، تاکید کرد: توان صنعت برق در این عرصه به ابزارهای فنی و اجرایی محدود می‌شود و بدون بهره‌گیری از ظرفیت حوزه حقوقی، امکان جلوگیری از مصارف بی‌رویه یا اجرای طرح‌هایی مانند توسعه خطوط برق وجود ندارد، بنابراین درخواست دارم واحدهای حقوقی صنعت برق وارد میدان شوند و کارشناسان این حوزه در تمامی موضوعات مبتلا به صنعت برق ورود کنند.

رجبی مشهدی مستندسازی اقدامات را از ملزومات کار در بخش حقوقی عنوان کرد که باید طی زمان‌بندی مشخص، مستندسازی اراضی و اسناد صنعت برق به انجام برسد.

بازنگری در قراردادها با توجه به نقش برجسته بخش خصوصی در فعالیت‌های صنعت برق، تعامل با مراکز قضایی و انتظامی و تبادل تجارب دفترهای حقوقی با یکدیگر از دیگر نکات مورد تاکید مدیرعامل توانیر در این نشست بود.

دیگر خبرها

  • رقم عجیب مصرف برق کولر‌ها در دوره گرم سال
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری
  • بهره‌مندی ۱۲۳ شهر و ۲۴۶۹ روستای استان فارس از گاز
  • زن و شوهر مفقود شده در کوه توسط پلیس کوهبنان نجات یافتند
  • بارش‌ سنگین باران در لرستان/ روستای «کمندان» تخلیه می‌شود
  • بارش‌های سیل‌آسا در لرستان/ هشدار تخلیه روستای کمندان
  • ثبت ۱۰۸ میلی‌‌متر بارش باران در رومشکان
  • سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید
  • خودداری از مصرف خودسرانه هرگونه قارچ خود رو در طبیعت
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد