Web Analytics Made Easy - Statcounter

اروجعلی علیزاده، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این قطعه به طول حدود ۳۰ کیلومتر از سه راهی سرای تا سه راهی خاصبان بوده که با رفع برخی نواقص باند دوم آن مانند نصب علائم، تابلو، خط کشی و بخشی از جداکننده مسیر این قطعه ۱۰ مرداد امسال به بهره برداری کامل می‌رسد.

وی اظهار داشت: قطعه سوم این آزادراه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود و در طول این مسیر تونلی به طول ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ کیلومتر وجود دارد که حدود ۵۰۰ متر از آن حفاری شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: پیش‌بینی می‌شود این قطعه نیز اواخر سال آینده یا اوایل سال ۱۴۰۰ از ساحل شرقی دریاچه تا سه راهی جزیره اسلامی به بهره‌برداری برسد.

علیزاده با اشاره به اینکه باند اول قطعه ۴ این آزادراه زیربار ترافیک رفته است، ادامه داد: حدفاصل این مسیر به دلیل اتصال راه‌های ارتباطی روستاهای اطراف از جمله روستای «خور خور» و مسیر گوگان از پرترددترین مسیرهای این آزادراه است که براساس گزارش‌های محلی بیشترین حوادث رانندگی این آزادراه در این محور روی می‌دهد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی قطعه ۵ این آزادراه نیز به طول ۴۳ کیلومتر با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان به مناقصه رفته است، ادامه داد: قطعه ۶ این آزادراه به طول ۳۲ کیلومتر از سوی یک سرمایه‌گذار دیگر با اعتبار حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود.

علیزاده افزود: عملیات اجرایی این قطعه به عنوان کمربندی جنوبی تبریز که آزادراه‌های تبریز- زنجان، تبریز- بازرگان و تبریز- ارومیه را به یکدیگر متصل می‌کند در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی (تیر ماه امسال) آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود در مدت ۳۶ ماه به بهره برداری برسد.

به گزارش ایرنا، آزاد راه تبریز - ارومیه در ۶ قطعه اجرا می‌شود که کل اعتبار پیش بینی شده برای آن ۱,۵۰۰ میلیارد تومان است که به صورت مشارکتی و با سرمایه گذاری ۲ سرمایه‌گذار اجرا می‌شود و تاکنون ۲ قطعه آن از سمت ارومیه به طول ۴۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است.

قطعه اول این آزادراه به طول ۲۵.۵ کیلومتر از ارومیه تا ساحل غربی دریاچه ارومیه (کوه زنبل) و قطعه دوم آن به طول ۱۵.۵ کیلومتر از ساحل غربی تا روستای سرای و خاکریز میانگذر دریاچه ارومیه بوده که بهره برداری شده است.

آزادراه تبریز - ارومیه به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی و راهبردی به ویژه در ایام تعطیلات و تابستان از پرترددترین محورهای مواصلاتی استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی است.

۸۰۲۳/‌۳۰۷۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: راهداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۱۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، ابوالحسن عالی در بررسی طرح خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم گفت: این طرح به طول ۹.۷ کیلومتر با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است.

وی افزود: از مجموع عملیات این طرح ۷.۷ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ میلیمتر چدن داکتیل و ۲ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ میلیمتر فولادی اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: طرح خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و در قالب طرح جهاد آبرسانی در دست ساخت است و براساس برنامه باید تا تیر امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اظهار کرد: در اجرای طرح یاد شده تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و روند اجرای آن با سرعت قابل قبولی در حال اجراست.

وی گفت: تکمیل این طرح در ارتقای سطح کمی و کیفی آب شرب روستا‌های شهرستان دیلم نقشی قابل توجه ایفا می‌کند و قادر است ظرفیت انتقال آب به این شهرستان را به دو برابر مقدار کنونی افزایش دهد، در همین راستا تلاش می‌شود این طرح آبرسانی در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

عالی بیان کرد: امید می‌رود با اجرای این طرح آبرسانی در کنار نقش‌آفرینی و مسئولیت‌پذیری بیشتر مشترکان دیلمی، شاهد تقویت پایداری آب شرب در این شهرستان باشیم.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات تکمیلی ۴ خطه شدن محور خروجی دره شهر به طول ۱۱‌.۵ کیلومتر
  • آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان
  • سه قطعه از محورهای شریانی هرمزگان بسته می شود
  • لزوم راه‌اندازی خط راه‌آهن جدید ایران و ترکیه از طریق تبریز
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • واژگونی یکدستگاه  خودروی ساندرو در محور  ارومیه _ تبریز ۲مصدوم برجای گذاشت
  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • افزایش ۳۰درصدی نرخ عوارض آزادراه‌ها
  • افزایش ۳۰ درصدی نرخ عوارض آزادراه‌های کشور | نرخ جدید عوارض آزادراه ها را ببینید
  • نرخ عوارض آزادراه‌های کشور ۳۰ درصد افزایش یافت