Web Analytics Made Easy - Statcounter

 جان رود معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی در نشست امنیتی آسپن از رایزنی‌های واشنگتن با شرکای خود در ناتو و برخی متحدانش و سایر کشور‌ها در منطقه خلیج (فارس) درباره طرح " عبور آزاد و باز" در تنگه هرمز خبر داد.

جان رود گفت: ما در حال آغاز یک مفهوم تحت عنوان "نگهبان" هستیم که در آن مجموعه‌ای از کشور‌های دخیل را برای محافظت از عبور آزاد و باز تجاری در تنگه هرمز و خلیج فارس در اختیار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه گفت که آمریکا مذاکراتی با شرکای خود در ناتو و برخی متحدان و دیگر کشور‌ها در خلیج (فارس) داشته است تا به این تلاش مشترک برای باز نگه داشتن آبراه‌های حیاتی بپیوندند.

این مقام آمریکایی با بیان اینکه عملیات جدید طی روز‌ها و هفته‌های آتی اجرایی خواهد شد، گفت: ایده این است که نگهبان‌های بیشتری برای نظارت بر فعالیت در خلیج (فارس) با ارزیابی‌های اطلاعاتی و نظارتی داشته باشیم و به‌علاوه یک حضور دریایی و هوایی برای بازگرداندن ثبات و توانایی پاسخ‌دهی در اختیار داشته باشیم.

جان رود همچنین با ادعای اینکه آمریکا خواهان جنگ با ایران نیست، گفت:، اما این کشور نباید نسبت به اراده واشنگتن برای محافظت از مردم و نیروهایش تردید داشته باشد.

وی بدون کوچک‌ترین اشاره به حضور گسترده و تحریک‌آمیز آمریکا در منطقه مدعی شد: احتمال سوء محاسبه از سوی طرف ایران بسیار بالاست. آن‌ها دست به اقداماتی همچون توقیف نفتکش انگلیسی می‌زنند. این برخورد در یک آبراه کوچک می‌تواند احتمال وقوع یک درگیری ناخواسته را افزایش دهد.

در این نشست همچنین معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی به طرح ادعا‌هایی علیه تهران پرداخت و گفت که تحریم‌های ایران کارساز بوده و منابع مالی این کشور کمتر شده است.

وی همچنین مدعی شد: همان‌طور که رئیس جمهور و وزیر امورخارجه بار‌ها گفته‌اند، آمریکا آماده مذاکره بدون پیش شرط با ایران است.

 این در حالی است که آمریکا به‌ویژه در هفته‌های اخیر با تکرار لفاظی‌های خود و افزایش حضور نظامی در منطقه به تنش‌ها در خلیج فارس دامن زده و برخی کشور‌ها همچون انگلیس را نیز با خود علیه ایران همراه کرده است.

نیرو‌های انگلیسی بیش از دو هفته پیش یک نفتکش حامل نفت ایران را با ادعای اینکه مقصدش سوریه بوده در جبل‌الطارق توقیف کرده و تاکنون نیز مبادرت به آزادی آن نکرده اند.

وزیر امورخارجه کشورمان این اقدام انگلیس را دزدی دریایی توصیف و تاکید کرد لندن باید دست از شراکت در تروریسم اقتصادی آمریکا بردارد. منبع: شبکه الجزیره

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ایران و آمریکا تنگه هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۱۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر ورزش به تغییر نام باشگاه استقلال

وزیر ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه استقلال به استقلال خلیج فارس واکنش نشان داد و اعلام کرد باید تغییر نام یک باشگاه مراحل قانونی را طی کند.

به گزارش مشرقپس از اینکه ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال توسط هلدینگ خلیج فارس و شرکت های وابسته به آن خریداری شد، عبدالعلی علی عسکری مدیرعامل این هلدینگ خبر از تغییر نام باشگاه استقلال به باشگاه استقلال ایران داد.

در همین رابطه کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان پس از پایان جلسه هیات دولت و در واکنش به تغییر نام باشگاه استقلال گفت: هر باشگاهی که قصد تغییر نام دارد باید مراحل قانونی خود را طی کند و تا زمانی که مراحل طی نشود تغییر نامی صورت نخواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • تصادف مرگبار زنجیره‌ای در آزاد راه خلیج فارس
  • تکمیل ‌‌هوشمندسازی پلاک‌های پستی تا پایان سال ۱۴۰۴
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • واکنش وزیر ورزش به تغییر نام باشگاه استقلال
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می‌شود
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی وزارت دفاع (فیلم)
  • بانک ذخایر دریایی افتتاح شد