Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@09:46:50 GMT

آرزویی که بر دل پیرزن ماند

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۲۰۵۳

آرزویی که بر دل پیرزن ماند

مشهدی مریم، شناسنامه نداشت و آرزو داشت مانند سایر مردم  شناسنامه دار شود و اما امروز در کمال ناباوری پیرزن نابینا از دنیا رفت.

خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان: زمستانی که گذشت خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، برای بررسی وضعیت پیرزن نابینای کپرنشین به روستای الله آباد سید از توابع شهرستان جیرفت رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«مشهدی مریم» پیرزن نابینا معروف به ( مشی مریم) ۸۰ سال سن داشت و در اتاقکی محقر زندگی می کرد او کسی جز خدا نداشت.
مشهدی مریم آرزو داشت شناسنامه دار شود تا بتواند یارانه بگیرد و قدری از رنج هایش کم شود.
تمام زندگی این پیرزن در یک حصیر از برگ درختان نخل، موکتی رنگ و رو رفته و مندرس، یک دست لباس و تعدادی ظرف آشپز خانه خلاصه می شد.

در خبرگزاری شبستان بخوانید: آرزوی دست نیافتنی پیرزن کپر نشین
بعد از گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، تعدادی از انسان خیر به دیدن این پیرزن رفتند و برای او هدایایی بردند. مشهدی مریم، پس از دریافت کمک های خیرین، انگار جان تازه ای گرفت و کمی از رنج هایش کاسته شد و با دست هایش قالی را لمس کرد و برق شادی در چهره پیرزن نمایان شد و رو به آسمان خدا برای خیرین دعا کرد.

 در خبرگزاری شبستان می خوانید:  از برق شادی در چهره پیرزن نابینای کپرنشین تا دعای خیر در حق خیرین
چندی قبل خبرنگار ما به سراغ رئیس ثبت احوال رفت تا بلکه برای ادامه روند شناسنامه دار شدن پیرزن کاری انجام شود تا او مجبور نباشد به شهر بیاید اما نشد چرا که مرحله بعدی باید حضوری به نیروی انتظامی  مراجعه می کرد.
پیرزن نحیف دیگر تاب رفتن دوباره به شهر را نداشت و راضی نشد، برای شناسنامه دار شدن پرسه طولانی اداری را طی کند. 
و امروز از طریق اهالی روستا با خبر شدیم مشهدی مریم آرزو به دل از دنیا رفت.

پیرزن نابینا سال ها با نام مشهدی مریم و بدون داشتن مدرک شناسایی و گمنامی زندگی کرد و امروز پس از تحمل سال ها رنج در گمنامی و بدون مدرک شناسایی از دنیا رفت.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه خراسان جنوبي بیرجند شیراز اردبیل روزنامه مقام معظم رهبری زلزله مسجدسلیمان اوقات فراغت خراسان جنوبی کپرنشین آرزوی پیرزن پیرزن شناسنامه دار شدن نابینا شناسنامه شهرستان جیرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۲۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری اعضای باند فرااستانی سرقت از پیرزن‌ها در این استان خبر داد. 

به گزارش ایرنا، سردار ناصر فرشید روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: باند فرا استانی سارقان به عنف که در معابر شهری کرمان اقدام به سرقت از پیرزن‌ ها می‌ کردند با تلاش پلیس منهدم شد.

وی اظهار کرد: باند سرقت از پیرزن ها در کرمان بعد زیر نظر گرفتن بانوان مسن سوژه مورد نظر خود را انتخاب کرده و اقدام به سرقت از آنها می کردند.

وی تصریح کرد: سارقان با به کارگیری ترفندهایی چون سوال کردن آدرس مساجد و یا انجام کارهای خیر و خداپسندانه به سوژه نزدیک شده و اعتماد فرد مورد نظر را جلب می‌ کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: سارقان پس از جلب اعتماد پیر زن ها در فرصت مناسب اقدام به سرقت طلا و جواهرات آنها می‌ کردند.

وی ادامه داد: باند سرقت فرا استانی سرقت از پیرزن ها در کرمان تاکنون به ۱۱ فقره سرقت اعتراف کرده اند.

سردار فرشید گفت: اعضای باند سرقت از پیرزن‌ها ها را ۲ مرد و یک زن تشکیل می داد که این افراد با خودرو اقدام به سوژه یابی می کردند.

وی افزود: پلیس پس از دریافت گزارش شاکیان اقدامات لازم برای دستگیری سارقان را انجام داد و بر این اساس گشت‌ های نامحسوس پلیس در حین گشت زنی و رصد در شهر به یک خودرو مشکوک می شوند و دستور ایست می‌ دهند.

وی افزود: سارقان به محض دریافت دستور ایست اقدام به فرار می‌ کنند.

فرمانده انتظامی کرمان با تاکید بر اینکه پلیس بعد از اقدام به فرار سارقان با تیراندازی خودروی آنها را متوقف و آنها را دستگیر می کند افزود: افراد نباید به سادگی به افراد غریبه اعتماد کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روند تعویض شناسنامه در استان بوشهر تسریع می‌شود
  • (ویدئو) بلاگرها متقلب شدند؛ ماجرای ازدواج پیرزن ۸۵ ساله با پسر ۲۵ ساله در ایران!
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان
  • تحسین احمدی‌نژاد از خوانندگی مریم امیرجلالی!
  • وداع با یکی از بهترین‌ معلمان رسانه/ راز محبوبیت اسکویی چه بود؟
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • برد حیاتی مشهدی‌ها در لیگ بسکتبال جوانان کشور
  • سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال
  • جان باختن پاکبان مشهدی بر اثر لغزندگی خیابان و بی احتیاطی راننده
  • بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان مشهدی شد