Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره بهزیستی کاشان روز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران کاشان بیان کرد: هزینه ساخت این واحدهای مسکونی با زیربنای بین ۷۵ تا ۹۵ مترمربع، در مجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است.

ام‌البنین متقی‌نژاد افزود: نزدیک به نیمی از مبلغ مورد نیاز، آورده متقاضی و سایر آن از سوی سازمان بهزیستی، خیرین مسکن‌ساز و بنیاد مستضعفان تامین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال گذشته نیز مجتمع مسکونی ۴۱ واحدی توانخواهان کاشان بر اساس تفاهم نامه‌ای بین انجمن خیرین مسکن‌ساز، بهزیستی، مسکن و شهرسازی، بنیادهای مستضعفان و مسکن برای خانواده های دارای ۲ توانخواه این شهرستان ساخته شده بود.

هم اکنون بیش از ۱۱ هزار نفر در شهرستان افزون بر ۳۶۵ هزار نفری کاشان از خدمت سازمان بهزیستی بهره‌مند هستند که نزدیک به پنچ هزار نفر آنها را توانخواهان تشکیل می‌دهند.

رییس اداره بهزیستی کاشان در مورد تلاش برای مناسب‌سازی محیط از سوی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان نیز تشریح کرد: برای این امر شاخص‌های ورودی به اداره، سرویس‌های بهداشتی، آسانسور و رمپ‌های ورودی در نظر گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: بازدید از ۶۲ دستگاه صورت گرفته که ۲۱ مورد دارای ورودی مناسب، سه مورد سرویس بهداشتی ویژه توانخواهان، ۲۰ مورد رمپ‌های وردی و ۲۸ مورد هم بالابر داشتند.

متقی‌نژاد در ادامه فعالیت چهار مرکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان در این شهرستان را یادآور شد و گفت: مبلغ ۳۰ میلیارد ریال سالانه به طور میانگین برای آنها هزینه می‌شود.

وی افزود: در این راستا مردم نیکوکار و نوع‌دوست کاشان از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر ۵۸ میلیارد و ۷۰۶ میلیون ریال برای کمک به مددجویان زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان کاشان اهدا کردند.

رییس اداره بهزیستی کاشان بدون اشاره به میزان دقیق کمک‌های نقدی اظهار داشت: بیشتر کمک‌های جمع‌آوری شده شامل کالاهای اساسی و  به صورت غیرنقدی بوده است.

وی همچنین پرداخت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد چهار درصد به هشت نفر از معتادان بهبود یافته در سال‌جاری را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: سال گذشته نیز ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات با شرایط ویژه در اختیار ۳۴ نفر از معتادان بهبود یافته کاشان قرار گرفت.

یکهزار و ۵۴ توانخواه جسمی حرکتی، یکهزار و ۱۸۲ نفر توانخواه ذهنی، ۶۳۰ نفر ناشنوا، ۶۰۰ نفر نابینا و کم‌بینا، ۷۳۹ نفر بیماران اعصاب و روان مزمن، ۲۰۰ نفر سالمند توانخواه و ۱۲۴ نفر توانخواه ضایعه نخاعی از خدمات بهزیستی در شهرستان کاشان بهره می‌برند.

۲۵ تیرماه روز بهزیستی و تامین اجتماعی نامگذاری شده است.

۶۱۳۶/۸۱۲۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاشان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۲۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز

بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت: پیرو گزارش واصله به واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان در خصوص حمل ۳ لاشه دام سبک با ماشین شخصی از کشتارگاه دام شهرداری به محل قصابی، واحد متخلف با دستور دادستانی و حضور کارشناسان دامپزشکی و پلیس اماکن پلمب گردید.

بهروز حقیقی با اشاره به اینکه هر گونه کشتار دام خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی کشتار غیر بهداشتی تلقی می‌گردد گفت: حمل و نقل دام کشتار شده در کشتارگاه می‌بایست با ماشین سردخانه دار دارای مجوز دامپزشکی انجام شود است و در غیر اینصورت تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌گردد و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با واحد‌های متخلف از طریق مراجع قانونی برخورد می‌نمایند.

حقیقی می گوید: شهروندان محترم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با نشان دامپزشکی درج شده بر روی محصولات خریداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز در پایان به عرضه کنندگان متخلف فرآورده‌های خام دامی هشدار داد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی دامپزشکی که سلامت و بهداشت عمومی مصرف کنندگان را به خطر بیندازند با قاطعیت برخورد خواهد شد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۲۴ واحد مشاور املاک در قزوین
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر