Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور، اسماعیل نجار در حاشیه افتتاح این مرکز عملیات ایمنی و اضطراری اظهار داشت: این مرکز منبع تأمین اطلاعات ایمنی در زمان بحران شامل اطلاعات بررسی سوانح و حوادث و گزارش‌های واصله از خلبانان شرکت های هواپیمایی و گزارش نظارت بر عملکرد عملیاتی است و به منظور مدیریت کلان و اطلاع رسانی در سوانح و حوادث غیرمترقبه راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: همزمان با بحران سیل امسال در کشور، عملکرد فرودگاه‌ها تحت تاثیر قرار گرفت که از جمله آنها فرودگاه گرگان بود، این مساله اهمیت راه اندازی مرکز ایمنی را آشکار ساخت.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور توضیح داد: مرکز پایش ایمنی در شرایط معمولی و در زمان بحران، محل اجتماع اعضای ستاد بحران برای کنترل وضعیت فرودگاه‌های درگیر خواهد شد.
یادآور می شود؛ نرم افزاری که اطلاعات آن به این مرکز ارسال می شود، اکنون در جهان مورد استفاده قرار می گیرد و در ایران برخی شرکت های هواپیمایی اپلیکشین مربوط به این برنامه را روی هواپیماهای خود نصب کرده‌اند.
این مرکز به صورت شبانه‌روزی اطلاعات ایمنی را که روی عملیات پروازی تاثیرگذار است توسط سه منبع خلبان‌ها مدیران ایمنی و مدیران اپرون جمع آوری و سپس این اطلاعات را تحلیل، پردازش و آنالیز می‌کند و بر اساس این تحلیل‌ها دست به تولید محتوا می‌زند تا به یکی از اهداف اصلی خود یعنی پیشگیری از سوانح و حوادث دست یابد.
مرحله نخست راه‎اندازی مرکز عملیات ایمنی و اضطراری مربوط به عملیات انتقال اطلاعات ایمنی ۹ فرودگاه بزرگ بین‎المللی کشور شامل مهرآباد، مشهد، تبریز، زاهدان، بندرعباس، کرمان، یزد، شیراز و اصفهان در قالب نرم افزار ویژه طراحی شده برای آن است.

این مرکز منبع تأمین اطلاعات ایمنی مختلف در زمان نبود بحران و همچنین محل تجمع ستاد بحران در زمان وقوع بحران در کشور است.

در مرحله نخست افتتاح این مرکز، فرودگاه‌های بین‌المللی مهرآباد، مشهد، تبریز، زاهدان، شیراز، بندرعباس، اصفهان، کرمان و یزد را تحت پوشش قرار می‌دهد و پس از اتمام مرحله پایانی این مرکز تا بهمن ماه همه فرودگاه‌های کشور به این مرکز متصل می‌شوند.

در آیین افتتاح مرحله نخست مرکز عملیات ایمنی و اضطراری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران (SOC & EOC) مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، سردار مهری رئیس پلیس فرودگاه‌ها، سردار موسوی رئیس حفاظت فرودگاه‌ها و هواپیمایی کشور و جمعی از مسئولان و مدیران صنعت حمل و نقل هوایی کشور نیز حضور داشتند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایمنی مدیریت بحران فرودگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۲۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد

رئیس جمهور به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود و نیز حضور در مراسم افتتاح ابرپروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» وارد سریلانکا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جریان این سفر یک روزه ابتدا به همراه رئیس جمهور سریلانکا ابرپروژه چند منظوره ۲ سد و نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی اومااویا را به شکل رسمی افتتاح خواهند کرد و سپس مراسم استقبال رسمی از دکتر رئیسی در کاخ ریاست جمهوری این کشور در شهر کلمبو برگزار خواهد شد.

دیدار دوجانبه، نشست هیئت‌های عالی‌رتبه مشترک دو کشور، مراسم امضای اسناد و برگزاری نشست مطبوعاتی دیگر برنامه‌های این سفر هستند.

کد خبر 747409

دیگر خبرها

  • تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم
  • شرکت ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله نخست آزمون سراسری
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • آغاز مرحله نخست آزمون سراسری در ۱۶ شهرستان آذربایجان غربی
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • همراه داشتن ۱۴ قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است
  • ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان 
  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • آیت الله رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد