Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، طاهر موهبتی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت صبح امروز در مراسم پایانی اولین رویداد هم اندیشی عرصه بیمه سلامت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: علی رغم محدودیت اعتباری بیمه سلامت تمام توان خود را در راستای پرداخت به موقع به کار گرفته است و اواخر هفته گذشته ۷۰ درصد از بدهی دانشگاه‌ها در ماه اردیبهشت و ۳۰ درصد باقی مانده فروردین را پرداخت کرده است و چهارشنبه گذشته اعتبار منابع استان‌ها ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: داروخانه‌ها از حساسیت بیشتری نسبت به دانشگاه‌ها برخودار هستند به همین دلیل بدهی داروخانه‌ها مربوط به ماه خرداد پرداخت شده است و در سال ۹۷ به دلیل استاندارد‌های مالی کماکان بیمه سلامت به بخش‌های مختلف بدهکار است و این بدهی از منابع دیگر پرداخت می‌شود.

موهبتی افزود: داروخانه‌ها طلب ۲ ماه و نیم از سال ۹۷ را همچنین بخش دولتی ۳ ماه و نیم طلب از سال گذشته را دریافت نکرده‌اند و در ۱۰ روز آینده ۵۰ درصد از بدهی فیزیوتراپی تصویر برداری پزشکان متخصص، فوق تخصص پاراکلینیک پرداخت می‌شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: بدهی اردیبهشت ماه بیمه روستاییان که شامل پزشک خانواده و نظام ارجاع بوده پرداخت و در آینده نزدیک نیز طلب خرداد بیمه شدگان روستایی نیز پرداخت می‌شود. سطح یک که همان روستاییان سراسر کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه کیفیت خدمت و مشتری مداری اصلی مهم در بیمه سلامت حساب می‌شود، ادامه داد: هر جا که خدمت به خوبی به مردم ارائه نشود نارضایتی مردم از سازمان‌های بیمه گر نمود پیدا می‌کند و ما سعی داریم با استفاده از آی تی پرداخت‌هایمان کیفی شود تا رضایت مردم به طور کامل جلب شود.

موهبتی افزود: دانشگاه‌ها شخصیتی حقوقی بوده و مستقل نیستند و بر اساس توافقی که انجام شده است بیمه سلامت دیگر به طور مستقیم با بیمارستان کار نمی‌کند و طرف قرار داد بیمه دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور است که این طرح دارای معایب و محاسن زیادی است که به طور کلی محاسن آن بیشتر از معایب آن است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: از لحاظ قانونی ما در هزینه کرد دانشگاه‌ها هیچ گونه نظارتی نباید داشته باشیم، زیرا دانشگاه‌ها خودشان مدیر مالی و حسابرس دارند.

وی گفت: در حال حاضر بیمه سلامت به دانشگاه‌های دولتی و داروخانه‌ها و مراکز غیر دولتی ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بدهکار است.

بیشتر بخوانید: افزایش ثروت به کمک نیروی انسانی

موهبتی ادامه داد: نیروی انسانی تاثیر زیادی بر روی فرایند‌های مختلف دارند و نظرات افراد در مدیریت نقش مهمی را ایفا می‌کند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: راهنما‌های بالینی و نحوه اجرای آن به وسیله وزارت بهداشت ابلاغ شده است و استفاده از نظرات نیروی انسانی می‌تواند باعث افزایش بازدهی می‌شود و در این راستا بیمه سلامت از نظرات کارشناسان استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: بیمه رایگان مبتنی بر ارزیابی وسیع است و به دلیل نداشتن دسترسی به اطلاعات مردم در یک برهه‌ای از زمان این مسئله محقق نشده است و اساس کار بیمه رایگان ویژه افراد نیازمند است.

موهبتی یادآوری کرد: استفاده از خرد جمعی و افزایش میزان مشارکت افراد باعث می‌شود که بیمه سلامت محصولات خوبی را ارائه دهد و باز هم می‌گویم که ما مدیون خرد جمعی هستیم و ایده‌هایی که امروز در هم اندیشی مطرح شده بود بحث کارت هوشمند بود.


انتهای پیام/

 

خبر خوش برای داروخانه ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۳۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبر طلبکاران اوکراین تمام شد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وال استریت ژورنال، گروهی از دارندگان اوراق بدهی اوکراین به دنبال آن هستند که این کشور را مجبور کنند روند باز پرداخت بدهی‌هایش را آغاز کند.

در حالی که پس از آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین وصول بخشی از بدهی‌های اوکراین از سوی طرف‌های طلبکار کنار گذاشته شد، دیگر دارندگان اوراق بدهی این کشور با تصور اینکه این درگیری چند ماهه تمام خواهد شد، ۲ سال به اوکراین فرصت تنفس دادند اما خبر رسیده که صبرشان به سر آمده و به سمت استخدام مؤسسات حقوقی برای مذاکره با مقامات اوکراینی رفته اند.

منابع آگاه می‌گویند البته قرار است در این مذاکرات اوکراین در قبال بخشیده شدن بخش دیگری از بدهی اش روند پرداخت بهره اوراق بدهی خود را آغاز کند.

منابع آگاه می‌گویند در صورتی که دارندگان اوراق بدهی اوکراین موفق شوند، این کشور باید سالانه ۵۰۰ میلیون دلار بهره به طلبکارانش پرداخت کند.

نکته جالب اینکه این طلبکاران فقط ۴ میلیارد دلار از ۱۶۱ میلیارد دلار بدهی خارجی اوکراین را در اختیار دارند. اگر هم توافقی بین اوکراین و دارندگان اوراق قرضه این کشور حاصل نشود، کی یف دچار نکول خواهد شد.

کد خبر 6097895 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • چرا بیمه سلامت حساب واحد بانکی ندارد
  • اوکراین ناتوان در پرداخت بدهی خارجی
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • بسته خدمتی دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد