Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@08:26:59 GMT

واشنگتن، چین را به قلدرمابی متهم کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۳۶۹۱

واشنگتن، چین را به قلدرمابی متهم کرد

واشنگتن در واکنش به انتشار برخی گزارش‌ها درباره استخراج نفت و گاز از مناطق مورد مناقشه چین و ویتنام، پکن را به انجام اقدامات تحریک‌آمیز متهم کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در بیانیه وزارت خارجه آمریکا در این مورد آمده است: «اقدامات تحریک‌آمیز مکرر چین با هدف استخراج نفت و گاز دیگر کشورها، تهدیدی برای امنیت انرژی منطقه و بازار انرژی آزادانه در ایندوپاسیفیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین باید به رفتار قلدرمابانه خود پایان دهد و از انجام این نوع از فعالیت تحریک آمیز و ثبات زدا اجتناب کند».

به گزارش العالم واشنگتن افزود: «ساخت و ساز و نظامی‌گری چین در مناطق مورد مناقشه در دریای چین جنوبی و دست زدن به اقداماتی از قبیل استفاده از شبه‌نظامیان در دریا برای ارعاب، اجبار و تهدید دیگر کشورها، صلح و امنیت منطقه را تضعیف می‌کند».

جمعه هفته گذشته شبکه «الجزیره» از بیانیه اعتراضی سخنگوی وزارت خارجه ویتنام درباره فعالیت‌های اخیر چین در یک منطقه مورد مناقشه در دریای چین جنوبی خبر داده بود.

«لی تی تو هانگ» سخنگوی وزارت خارجه ویتنام اعلام کرده بود که طی روزهای اخیر یک کشتی نقشه‌برداری «هایانگ دیژی ۸» چین به همراه چند کشتی اسکورت ضمن نقض منطقه ویژه اقتصادی و فلات قاره ویتنام فعالیت‌هایی انجام دادند.

سخنگوی این وزارتخانه همچنین از دولت چین خواست این کشتی‌ها را از آب‌های سرزمینی ویتنام خارج کرده و به نقض حاکمیت این کشور پایان دهد.

نقشه سی‌ان‌ان درباره مناطق مورد مناقشه دریای چین جنوبی

اختلافات چین و ویتنام بر سر مناطق مورد مناقشه دریایی حتی در نامگذاری دریا هم بروز یافته است. در حالی که پکن این منطقه را «دریای چین جنوبی» می‌نامد، از نظر هانوی نام این دریا «دریای شرقی» است.

آمریکایی‌ها که از هر فرصتی برای فشار بر چینی‌ها و محدود کردن این کشور استفاده می‌کنند، طی سال‌های گذشته در اختلافات سرزمینی ویتنام و برخی دیگر از کشورها با چین از طرف‌های مقابل چین جانبداری و پکن را به «قلدری و ارعاب» دیگر کشورهای منطقه متهم کرده است.

دولت چین بارها ضمن رد مواضع آمریکا اعلام کرده که پکن طبق قوانین بین‌المللی در حال انجام فعالیت‌ها در مناطق سرزمینی خود است.

کد خبر 448691

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ویتنام چین آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۳۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی جدید تیم ملی ویتنام باز هم از کره

به گزارش "ورزش سه"، با اعلام رسمی فدراسیون فوتبال ویتنام، کیم سانگ سیک به‌عنوان جانشین فیلیپ تروسیه و سرمربی تیم ملی و تیم زیر 23 سال این کشور قرار است آغاز فعالیت کند.

این قرارداد دو ساله است و با توجه به اینکه تروسیه خودش مدتی قبل به‌صورت رسمی برای جدایی از این تیم، تمایل نشان داده بود، فدراسیون فوتبال ویتنام تصمیم به فسخ قرارداد او گرفت تا بدین ترتیب در دو بازی باقی‌مانده از مرحله دوم مقدماتی جام جهانی، این مرد 45 ساله کره‌ای به‌عنوان سرمربی تیمشان روی نیمکت بنشیند. 

کیم که خودش تا سال 2013 به‌عنوان بازیکن برای جونبوک موتورز و تیم ملی کره جنوبی بازی می‌کرد، در سال 2020 وارد حرفه مربیگری شد و با تیم جونبوک موتورز در طی 3 سال توانست یک قهرمانی لیگ و حذفی را جشن بگیرد. 

ویتنام با عملکردی که در سال‌های گذشته داشت، تبدیل به یک تیم شگفتی‌ساز شده بود اما تروسیه در این تیم نتوانست انتظارات را برآورده کند. ویتنام در جام ملت‌های آسیا با قبول سه شکست در گروه ژاپن، عراق و اندونزی، خیلی زود در مرحله گروهی حذف شد و پس از آن هم در مقدماتی جام جهانی 2026، در گروهی که فیلیپین، اندونزی و عراق حضور دارند، تنها در بازی رفت برابر فیلیپین به پیروزی رسید و در سه بازی دیگر خود شکست خورده است.

البته این تیم هنوز شانس صعود دارد ولی مسیر پیشروی آنها مبتنی به کسب 2 پیروزی در مقابل فیلیپین و عراق در خرداد ماه است که البته در طرف مقابل نیاز دارند اندونزی در هر 2 بازی خود شکست بخورند!

دیگر خبرها

  • سرمربی جدید تیم ملی ویتنام باز هم از کره
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند
  • تلف شدن صدها هزار ماهی در ویتنام
  • واشنگتن پست: اسرائیل کشاورزی در غزه را نابود کرده است/ سطح ناامنی غذایی در غزه در مرحله بحرانی قرار دارد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • رگبار شدید و رعد و برق در ۵ استان از فردا | تداوم بارش‌ها تا آخر هفته در این مناطق | وزش و باد و گرد وخاک در بخش‌هایی از کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / موج جدید بارش‌ها کدام مناطق را در برمی‌گیرد؟
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد