Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید سلیمی بنی: بستگان برخی از اعضای شورای شهر تهران، پست و سمت های جدید درشهرداری گرفته اند. سمت هایی که دارای عنوان مدیریتی است و در روزهای اخیر باعث شده بعضی کانالها عنوان کنند این انتصابات، بر خلاف مصوبه «مدیریت تعارض منافع» شورای شهر است.

به عنوان مثال برادر یک عضو اصلاحطلب شورای شهر تهران، اخیرا در شهرداری منطقه ۵ سمت معاونت مالی و اقتصاد شهری را دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا صدر اعظم نوری، برادر زهرا صدراعظم نوری، عضو اصلاحطلب شورای شهر تهران و رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست این نهاد است که اخیرا در یکی از مناطق بزرگ تهران در غرب پایتخت، سمت معاونت را عهده دار شده است.

زهرا صدراعظم نوری درباره مغایرت این انتصاب با مصوبه مدیریت تعارض منافع معتقد است این انتصاب، به هیچ عنوان تعارض با مصوبه مزبور ندارد. او در این باره می گوید: برادر من جزء مدیران ۲۷ ساله شهرداری تهران است و اگر مدیران ۲۷ ساله شهرداری از یک جا به جای دیگر بروند و نه حقوق و نه مزایا و نه گروهشان تغییر کند، این نشانه ارتقاء آنها نیست.

هر چند این عضو شورای شهر تهران ترجیح می دهد درباره سایر انتصابات فامیلی منسوب به او سکوت کند ولی گزارشهای تایید نشده در فضای مجازی، در خصوص دیگر انتصابات فامیلی بعضی از بستگان شورای شهر در شهرداری تهران منتشر شده است.

مصوبه مدیریت تعارض منافع چیست؟

این توضیح از سوی زهرا صدراعظم در حالی مطرح می شود که مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران که در روز ۱۶ مهرماه سال گذشته با شماره ۱۶۰/۲۴۸۶/۲۰۳۵۵ و شناسه ۲۴۸۶ به شهرداری تهران ابلاغ شده، احکام روشنی درباره به کارگیری بستگان اعضای شورای شهر و انتصاب آنها دارد.

ماده دهم این مصوبه می گوید: به کارگیری بستگان مدیران شهرداری تهران و واحدهای تابعه و بستگان اعضای شورای اسلامی شهر تهران طی دوره مسئولیت در شهرداری تهران و واحدهای تابعه و شورای اسلامی شهر تهران ممنوع است.

در بند ج از ماده یکم این مصوبه، عبارت «بستگان» به این صورت تعریف شده است: بستگان: پدر، مادر، خواهر، برادر، فرزند، همسر، داماد، عروس.

همچنین ماده یازدهم این مصوبه می گوید انتصاب بستگان مدیران شهرداری تهران و واحدهای تابعه که پیش از تصدی مسئولیت آن مدیر دارای رابطه استخدامی با شهرداری تهران و واحدهای تابعه بوده اند در سمتهای مدیران در شهرداری تهران و واحدهای تابعه باید به اطلاع شورای اسلامی شهر تهران برسد.

این نکته از آنجایی دارای اهمیت است که با وجود در نظر گرفتن «تخلف اداری» برای انتصاباتی از این دست در مصوبه مزبور، هنوز ساز و کار واقعی و اجرایی برای جلوگیری از انتصابات فامیلی در شهرداری تهران، به کارگیری نشده ولی نتایج اقداماتی از این دست را می توان در واکنش شهروندان نسبت به اقدامات شورای شهر به عینه مشاهده کرد. نمونه آن، عدم استقبال گرم مردم از انتخابات پیش روی شورایاری ها در تهران است.

چرا بستر انتخابات شورایاری سرد ماند؟

پس ازاستقبال کمرنگ مردم و سرد بودن بسیار زیاد رقابت های شورایاری در تهران، نظرسنجیهایی از برخی مراکز و سازمانها انجام شد تا علت عدم استقبال مردم مشخص شود. رویکرد توجه به نظر می رسد البته در سطح تصمیم گیری های کلان باقی مانده است و عملا تغییر رویه ای در عملکرد مدیریت شهری مشاهده نمی شود.

در سه دوره نظرسنجی یکی از سازمانها درباره نظر و رضایت مردم در مقابل شورای شهر و شهرداری تهران دردوره پنجم انجام شد، مشخص شد که مردم نظر مساعدی نسبت به کارکرد شهرداری تهران ندارند. میانگین نمره پاسخگویان به این نظرسنجی ها «از صفر تا بیست، به عملکرد شهرداری تهران ۶/۱۱ و به شهرداری‌های مناطق ۸/۱۱ به دست آمد. این نمره تقریباً در سه نظرسنجی ثابت مانده است.»

نتایج این نظرسنجی ها نشان می دهد «در مقایسه با یکی دو سال اخیر، بیش‌تر پاسخگویان بر آن هستند که تفاوتی در عملکرد شهرداری تهران رخ نداده است(۸/۴۵ درصد) و ۵/۳۷ درصد در این زمینه ارزیابی منفی داشته‌اند.»

همچنین «تنها ۱۱ درصد پاسخگویان احساس می‌کنند که شهر تهران در دوره شورای شهر کنونی (شورای پنجم بهتر) مدیریت شده است، ۸/۲۳ درصد گفته‌اند بدتر مدیریت شده است. دیگر نتایج این نظرسنجی نشان می دهد «۲۸ درصد پاسخ دادند شهرداری تهران در دوره اخیر اقدام خاصی نکرده است.»

نتایجی از این دست نشان می دهد مردم چندان به بهبود عملکرد مدیریت شهری پس از تغییر در چهره مدیران ارشد شهرداری و اعضای شورای شهر خوش بین نیستند، هر چند وعده های انتخاباتی زیادی برای تغییر در رویه ها توسط نامزدهای انتخاباتی سابق و اعضای فعلی شورای شهر داده شده بود ولی در عمل، مردم حس می کنند ظاهرا در به همان پاشنه می چرخد.

۴۷۲۳۱

کد خبر 1281698

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر تهران پیروز حناچی اصلاح طلبان نفتکش باشگاه استقلال ایران و انگلیس انگلیس ایران و آمریکا باشگاه پرسپولیس سپاه پاسداران تنگه هرمز محمدجواد ظریف سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۴۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر شگفت‌انگیز جیمزوب از سحابی سر اسب 

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، تلسکوپ فضایی جیمزوب واضح‌تررین تصاویر را از بخشی از یک سحابی به نام سر اسب به تصویر کشیده که جزئیات آن را برای نخستین بار به نمایش می‌گذارد.

سحابی سر اسب، در صورت فلکی شکارچی، ۱۳۰۰ سال نوری از ما فاصله دارد. یک سال نوری نزدیک به ۶ تریلیون مایل (۹.۷ تریلیون کیلومتر) است.

این سحابی بیش از یک قرن پیش کشف شد و نام مستعار آن از ظاهر خیره کننده آن گرفته شده است؛ تصویر ستونی از گاز و غبار را نشان می‌دهد که شبیه اسبی است که سر خود را بلند کرده است.

جدیدترین تصاویر فروسرخ جیمزوب که روز گذشته منتشر شد، بالای سر اسب را با جزئیات بیشتری به تصویر کشیده، این عکس‌های واضح و دقیق می‌توانند به اصلاح درک اخترشناسان از سحابی سر اسب کمک کنند؛ تصور بر این است که سحابی مذکور زمینه لازم برای تولید ستاره‌های بزرگ است.

به گفته دانشمندان، سر اسب از هلیوم و هیدروژن متراکم تشکیل شده و به‌همین علت به‌آسانی از هم نمی‌پاشد. با این‌که ابر‌های گازی که سحابی را احاطه کرده‌اند در حال پراکنده شدن هستند، اما پنج میلیون سال دیگر زمان لازم است تا این بخش از سحابی نیز از هم بپاشد و گاز‌های آن پراکنده شوند. همین بخش، هدف بررسی رصدخانه‌های فضایی از جمله تلسکوپ فضایی هابل است.

 تلسکوپ فضایی اقلیدس نیز سال گذشته عکس‌های جدیدی از این سحابی ثبت کرد، اما تصویر گرفته شده توسط جیمزوب نخستین تصویری است که از این سحابی بدین شکل و با این جزییات تهیه و ثبت شده است. این تصاویر به خوبی نشان می‌دهند که چگونه یک سحابی بسیار زیبا با شکل شبیه به اسب در فضای کیهانی وجود دارد.

دانشمندان می‌گویند، این سحابی دارای یک ستاره جوان و داغ در مرکز خود است که بواسطه تابش، گاز‌های موجود در اطراف خود را به رنگ‌های زیبا و روشن متراکم می‌کند. تلسکوپ جیمز وب ناسا با توانایی‌های منحصر به فرد خود، توانسته تصاویری زیبا و دقیق از این سحابی را ثبت کند. این تصاویر به محققان و دانشمندان کمک می‌کند تا بهتر درک کنند که چگونه ستاره‌ها و سیارات در کهکشان‌های مختلف شکل می‌گیرند. علاوه‌بر این، تصاویر جیمزوب نشان دهنده زیبایی‌های بی‌پایان و غیرقابل تصوری است که در کیهان بیکران وجود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • آسفالت معابر از اولویت‌های شهرداری است
  • تصاویر شگفت‌انگیز جیمزوب از سحابی سر اسب 
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • چرا مافیا جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها