Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  نتایج یک بررسی جدید بیانگر آن است که ورزش برای فضانوردان ضروری است تا آن‌ها را هوشیار نگه دارد.

یک مطالعه جدید که در Circulation منتشر شده تأکید می‌کند، فضانوردان هنگامی که به زمین بازمی‌گردند دچار یک نوعی سردرگمی هستند که به دلیل نرسیدن میزان کافی اکسیژن به مغز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید: ۷ نشانه عصر تاریک فناوری

این تحقیقات جدید به خوبی نشان می‌دهد ورزش می‌تواند این عارضه را از فضانوردان دور نگه دارد و سلامتی آن‌ها را رقم بزند.

بررسی‌ها بیانگر آن است، فضانوردان پس از رفتن به ماه ضربان قلب تندتر و فشارخون پایین‌تری دارند که به طور کلی تحرک می‌تواند آن‌ها را از عارضه‌های احتمالی دور کند.

این نگرانی وجود دارد که در مأموریت‌های بعدی که قرار است طولانی باشد و برای اکتشافات گسترده صورت گیرد، سلامت فضانوردان به خطر بیفتد؛ درهمین راستا دانشمندان در تلاش هستند تا با درک آنچه که در فضا رخ می‌دهد راه حل‌هایی برای حفظ سلامت فضانوردان پیدا کنند.

در این مطالعه ۱۲ فضانورد که از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ به فضا سفر کرده‌اند مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت مشخص شد، یک برنامه ورزشی مداوم می‌تواند به حفظ سلامت فضانوردان کمک کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

محققان: ورزش در فضا برای هوشیاری فضانوردان ضروری است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۴۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای اف پی، یک فضاپیمای حامل ۳فضانورد چینی ماموریت شنژو۱۸ کنار ایستگاه فضایی تیانگونگ پهلو گرفت. این جدیدترین اقدام در برنامه فضایی چین با هدف فرستادن فضانوردان به ماه تا ۲۰۳۰ میلادی است.

خدمه از کپسول که روی یک موشک لانگ مارچ ۲F سواربود، پیاده شدند. این موشک از مقر پرتاب ماهواره جیوکوان در شمال غرب چین در سالع ۱۲:۵۹ دقیقه روز پنج شنبه به فضا پرتاب شده بود.

در نخستین ساعات روز شنبه فضاپیما به طور موفقیت آمیز کنار ایستگاه فضایی چینی پهلو گرفت.

رهبر این ماموریت گوانگ فو خلبان جت جنگنده و فضانوردی است که قبلا در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز در ماموریت فضایی شنژو ۱۳ شرکت کرده بود. در کنار او لی کانگ و لی گوانگ سو فضانوردان چینی برای نخستین بار به فضا سفر کردند.

پیش بینی می شود تیانگونگ تا حداقل ۱۰ سال دیگر در ارتفاع ۴۰۰ تا ۴۵۰ کیلومتر سطح زمین،مدار بزند.

کد خبر 6088937 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • دشمن همواره در تلاش است نام خلیج فارس را تغییر دهد
  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری
  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در «کوچه سلامت پلاک۱۰۲»
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • ساماندهی بهداشتی اولویت طرح تضمین سلامت فرآورده‌های شیلاتی است
  • بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی