Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:37:51 GMT

سامانه ملی فرزندخواندگی در خط پایان

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۴۴۷۲

سامانه ملی فرزندخواندگی در خط پایان

سازمان بهزیستی در راستای استقرار دولت الکترونیک، اقدام به راه‌اندازی سامانه‌هایی کرده که وظیفه اطلاع‌رسانی در امور مختلف را بر عهده دارند.
رییس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی کشور در نشست رونمایی از پنل خدمت گیرندگان بهزیستی که عصر دوشنبه برگزار شد، گفت: سامانه شفاف‌سازی بهزیستی با حضور رییس جمهوری و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد و امروز با رونمایی از پنل خدمت گیرندگان، گام هشتم شفاف‌سازی در سازمان بهزیستی برداشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فریبا بریمانی افزود: در این سامانه اطلاعات مربوط به ۷۰ میلیون خدمت گیرنده سازمان بهزیستی به ثبت رسیده است، این اطلاعات مربوط به سال ۹۱ تاکنون است، افراد می‌توانند با استفاده از کد ملی وارد سیستم شوند و اطلاعات مالی خود را دریافت کنند، در این سامانه اطلاعات مربوط به خدمات مستمر و خدمات موردی افراد وجود دارد که می‌توانند آنها را بررسی کنند.
همچنین وحید قبادی دانا معاون وزیر کشور در این نشست گفت: فعالیت سازمان بهزیستی در اتاق شیشه‌ای در حال شکل‌گیری است، خدمت گیرندگان مالی از سازمان بهزیستی کشور، در حال حاضر می‌توانند اطلاعات دریافت مالی خود را از این سازمان چک کنند، این مسئله باعث اعتمادسازی بین مراجعه کنندگان می‌شود. در این سامانه ۲۲ هزار قرارداد و تفاهم‌نامه که با افراد و دستگاه‌های مختلف در سراسر کشور منعقد شده قابل دسترسی است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: علاوه بر این قرارداد ۳۵۰۰ پیمانکاری که با سازمان بهزیستی در حال فعالیت هستند، اطلاعات بیش از ۴۴ هزار مجموعه تحت پوشش سازمان بهزیستی اعم از هزاران مهدکودک، مراکز مشاوره، نگهداری شبانه‌روزی، مراکز اقامتی و سرپایی درمان و کاهش آسیب افراد دارای اعتیاد و سایر اطلاعات روی سامانه قابل رویت است.
وی افزود: در این سامانه اطلاعات ۲۸۰۰ واحد ملکی که متعلق به سازمان بهزیستی است قابل رویت است. در طول ۶ ماهه اخیر پرداخت مستمری افراد تحت پوشش بیش از ۱ میلیون و ۸۰ هزار خانوار به صورت الکترونیکی در حال پرداخت است.
وی خاطرنشان کرد: نقطه عطفی که می خواهم به آن اشاره کنم، فعالیت سازمان بهزیستی در مورد کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست و سامانه‌ای تحت عنوان سامانه فرزندخواندگی ملی است که تا یک ماه دیگر به پایان می‌رسد. در حال حاضر این سامانه در تهران به شکل پایلوت در دسترس است. سامانه ملی فرزندخواندگی مناسب برای افرادی است که تمایل دارند فرزندی را تحت تکفل خود قرار دهند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه اطلاعات این کودکان به صورت الکترونیکی ثبت می‌شود، گفت: هدف ما این است که تمام افراد بدسرپرست و بی‌سرپرست تحت پوشش این مکانیزم درون خانواده قرار گیرند و به تدریج مراکز نگهداری و مراکز شبه خانواده کوچک‌تر شود و در آینده هیچ فرزند بی‌سرپرست و بدسرپرستی نداشته باشیم که در مکانی غیر از بستر خانواده در حال نگهداری باشد.

بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ، بزرگ‌ترین نمایشگاه فناورانه کشور روز پنجشنبه، ۲۷ تیرماه با حضور وزیران ارتباطات ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان و ترکیه با شعار «آینده بهتر» در نمایشگاه بین‌المللی تهران گشایش یافت.
این نمایشگاه که با شعار «آینده بهتر» آغاز به کار کرده است بخش‌هایی مانند الکام استارز، الکام تایکز، الکام ترندز و الکام گیمز را در خود جای داده و بخشی نیز ویژه توان‌یاب‌ها دارد.
برای مهمانان خارجی و داخلی بخشی به عنوان سفرهای الکامپی (الکامپ تور) طراحی شده تا علاقه‌مندان بتوانند با ثبت‌نام در این تورها، از نمایشگاه به شکل ویژه بازدید کنند.
همچنین با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تاجران و سرمایه‌گذاران خارجی که قصد بازدید یا حضور در نمایشگاه دارند تسهیلاتی در نظر گرفته شده تا حضورشان در کشور بدون مشکل انجام شود.
نمایشگاه الکامپ تا یکشنبه، ۳۰ تیر در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر است و در انتهای این نمایشگاه به کارآفرین برتر، توانیاب برتر، برترین شرکتی که در حوزه مسئولیت اجتماعی فعالیت کرده و بهترین غرفه جوایزی تعلق خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نمایشگاه بین المللی الکامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۴۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه هم اندیشی با منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در شیراز اظهار کرد: با توجه به اینکه هر ساله به تعداد مددجویان بهزیستی به خاطر تصادفات اضافه می‌شود لازم است مجلس شورای اسلامی در افزایش بودجه این سازمان برای خدمات رسانی بهتر به مددجویان همتی مضاعف داشته باشد.

او گفت: در حال حاضر در کشور ۱۴۸ هزار نفر در نوبت دریافت حق پرستاری معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند که لازم است مجلس برای رفع این مشکل هم مساعدت داشته باشد. 

منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در جلسه هم اندیشی با رئیس سازمان بهزیستی کشور در شیراز، بررسی و رفع مشکلات بهزیستی را خواستار شدند. 

در این جلسه نمایندگان فعلی و منتخبان مجلس دوازدهم مشکلاتی، چون کم بودن خدمات به مددجویان از جمله مبلغ حق مددکاری، حق پرستاری، خدمات درمانی و پزشکی را مطرح کردند و خواهان برگزاری جلسات ویژه برای ارائه طرح‌های مورد نیاز برای کمک به بهزیستی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت سرپرستی فرزندخوانده هستند
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت دریافت فرزندخوانده هستند
  • رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی