Web Analytics Made Easy - Statcounter

​از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن، کتاب «۴۷۰۰ مایل، هنر، پُل ارتباط ایران و ژاپن» (۲۹ تیرماه) در نشست معرفی هنر ایرانی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کتاب «4700 مایل، هنر، پُل ارتباط ایران و ژاپن» که به صورت مشترک به معرفی آثار بیش از 170 هنرمند ایرانی و ژاپنی می‌پردازد، همزمان با نشست معرفی هنر ایرانی با حضور 120 نفر از  شخصیت‌های برجسته فرهنگی و هنرمندان ژاپنی رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کتاب به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در ژاپن و انتشارات کوکومین میرای با همکاری اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مؤسسه هنرهای معاصر ایران و موزه هنرهای معاصر تهران در 176 صفحه منتشر شد.

 

«رحمانی موحد»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن ضمن تبریک نودمین سال روابط سیاسی ایران و ژاپن، با تقدیر از اقدام انتشارات کوکومین میرای و رایزنی فرهنگی در انتشار این کتاب ارزشمند گفت: روابط ایران و ژاپن از پیوندهای بسیار مهمی برخوردار است و نقش مناسبات و همکاری‌های فیمابین بسیار چشمگیر است.

 

وی افزود: ابتکارات و تلاش‌های هنرمندانه‌ای که در طول سال‌های طولانی دو کشور را به هم پیوند داده، بسیار اساسی بوده و بیش از همه عنصر فرهنگی و هنری در روابط ژاپن و ایران نقش آفرینی کرده است.

 

رحمانی موحد به انتشار این کتاب اشاره کرد و گفت: امروز شاهد رونمایی از کتاب مهمی در روابط دو  کشور و به مناسبت نودمین سال تعاملات ایران و ژاپن هستیم که مملو از آثار متعهدانه هنرمندان ایرانی و ژاپنی است و امیدوارم با تلاش‌های بیشتر و گام‌هایی محکمتر در جهت تعمیق روابط دوستانه و صمیمانه دو کشور بزرگ ایران و ژاپن برداریم.

 

حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی کشورمان هم در سخنانی به جایگاه هنر در ایران و توجه به علاقه‌مندی‌های فراوان فرهنگی و هنری دو کشور اشاره و اظهار کرد: بسیار خرسندیم که در نودمین سال روابط سیاسی دو کشور ایران و ژاپن مبتنی بر بیش از 1300 سال رابطه تاریخی و فرهنگی شاهد انتشار این مجموعه ارزشمند و ماندگار هستیم که آثار هنری و فاخر دو کشور بزرگ ایران و ژاپن را به دو زبان ژاپنی و فارسی با بیش از 170 اثر در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

 

کوبایاشی، مدیرعامل انتشارات کوکومین میرای سخنران بعدی این مراسم بود که با تقدیر از همکاری به عمل آمده در ارتباط با انتشار این مجموعه، به سالگرد آغاز روابط رسمی دو کشور همزمان با آغاز دوره ری وا در ژاپن و همچنین، برگزاری المپیک 2020 در سال آینده در ژاپن اشاره کرد.

 

وی افزود: کتاب «4700 مایل، هنر، پُل ارتباط ایران و ژاپن» مجموعه هنر دو کشور ایران و ژاپن و اولین کتاب ما در دوره جدید امپراطوری است و پُلی برای ارتباط دو کشور خواهد بود.

 

وی در ادامه تصریح کرد: بین دو کشور بزرگ ایران و ژاپن پُل زیبایی از هنر وجود دارد و انتشار این مجموعه برای ژاپنی‌ها و پُلی که تشکیل شده بسیار پُرمعناست و امیدوارم مانند این مجموعه بین دو کشور بارها و بارها به اجرا در آید و روابط دو کشور برای سالیان طولانی ادامه یابد.

 

موریاما، رییس انجمن گوئنن در سخنانی به اهمیت این اقدام و سختی‌های فراوان تولید آن پرداخت و آخرین سخنران نیز، خانم موکویاما نیشو، هنرمند نقاش به نمایندگی از طرف هنرمندان شرکت کننده در این پروژه بود که از همکاری‌های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن تقدیر کرد.

 

در ادامه این مراسم، تقدیرنامه تهیه شده از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان به تمامی هنرمندانی که در این کتاب آثارشان به چاپ رسیده اهداء شد.

 

همچنین به منظور معرفی فرهنگ و تمدن اسلام و ایران، نمایشگاه آثار هنری و تابلوهای مرتبط با فرهنگ اسلامی - ایرانی برپا شد و در صفحه نمایش جداگانه‌ای نیز، آثار ایرانی به نمایش درآمد.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه شیراز خراسان جنوبي بیرجند روزنامه خراسان جنوبی اردبیل استان البرز استان همدان ژاپن سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۴۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنیاد سینمایی فارابی، ۱۶ عنوان کتاب جدید را در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، حمیدرضا بشیری‌فراز مدیر مرکز انتشارات، آموزش و پژوهش فارابی، درباره حضور بنیاد در نمایشگاه کتاب امسال گفت: پس از سال‌ها رکود و توقف در این مرکز، انتشارات بنیاد سینمایی فارابی، امسال در سی‌ وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با بیش از یکصد عنوان کتاب در این رویداد بزرگ فرهنگی حضور پیدا کرده است.

او با بیان اینکه فارابی ۱۶ عنوان کتاب جدید را در این دوره از نمایشگاه کتاب رونمایی می‌کند، افزود: از این ۱۶ عنوان کتاب، ۱۵ اثر، تألیفی و حاصل پژوهش و نگارش برجسته‌ترین متفکران عرصه سینمایی در کشور است.

وی گفت: کتاب‌های تألیفی در سطح کاربردی هستند و تلاش شده تا اندکی از پژوهش‌های صرفاً نظری فاصله گرفته شود چراکه سینمای امروز ایران نیازمند تحقیقاتی است که بتواند در بهبود هرچه بهتر وضعیت سینمای ایران کارآمد باشد. از این رو این هم‌افزایی میان مجموعه بنیاد سینمایی فارابی صورت گرفته است.

مدیر مرکز انتشارات، آموزش و پژوهش بنیاد سینمایی فارابی در خاتمه اظهار کرد: تمام تلاش همکاران ما در این مرکز این است که به یک غبارروبی از مطالعات سینما در ایران دست یابیم و بتوانیم پابه‌پای تغییرات مباحث نظری و عملی در زمینه سینما در جهان گام برداریم. از این رو به سراغ موضوعات جدید مغفول در سینما رفته‌ایم.
اضافه می‌شود: انتشارات بنیاد سینمایی فارابی در شبستان اصلی مصلای تهران، سالن ۳، راهروی شماره ۱۵، غرفه شماره ۲۷۵ از امروز تا ۲۹ اردیبهشت ماه پذیرای خانواده سینما، اساتید، دانشجویان، پژوهشگران و عموم علاقمندان هنر هفتم است.

دیگر خبرها

  • شخصیت دختر کاپشن‌صورتی با گوشواره قلبی رونمایی شد
  • ۳ عنوان کتاب حوزه صنعت نفت رونمایی می‌شود
  • بنیاد سینمایی فارابی، ۱۶ عنوان کتاب جدید را در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می‌کند
  • سامانه ایران دیتا و اطلس فرهنگی کشور رونمایی شد
  • ۲۱ عنوان کتاب در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رونمایی می‌شود
  • کتاب «حضرت فاطمه (س)» رونمایی می‌شود
  • اهمیت سفر «نیچروان» از منظر اقلیم کردستان
  • رونمایی از ۸ کتاب کودک نوشته دانش‌آموزان سما
  • رونمایی از ۸ کتاب کودک نوشته دانش‌آموزان دبستان دخترانه سمای عالیشهر
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب